Bizim Şu Komşu Kapısı: Midilli - Lesvos

Sizlere komşu Yunanistan’ın olan fakat bizim kadar bize yakın olan Midilli Adası'ndan biraz bahsetmek isterim. Tabii ismi bizim için geçerli; karşı yakada Yunanlar ise Lesvos demektedirler. Ayvalık’tan bu adaya geçilebilmektedir ve buna ek olarak Küçükkuyu tarafından da seferler başlamıştır yakın zamanda. Takriben 100 dakika yolculuk yapılmaktadır. Fiyatlar ise gidiş geliş 25 - 30 euro dolaylarında seyretmektedir.

Birkaç gün geçirebileceğiniz bir komşu kapısında görülecek noktalardan bahsedecek olursak Midilli ilk söylenecek yerdir. Yunanca ismi ise Mytilene’dir. Ayvalık seferleri buraya yapılmaktadır. Küçükkuyu tarafından seyahat edilecek olunursa; Petra Limanı’na ulaşılmaktadır. İki noktaya ek olarak Eresos Bölgesi de görülesi yerlerdendir.

Birkaç günlük tatilimde ben Petra ve Eresos bölgelerini tecrübe ettim. Midilli tarafını görme fırsatım olmadı. Petra’ya yakın olan Molivos’u da görmeden geçmemek gerekiyor bu arada.

Kafa dinlemek istiyorsanız Petra tarafı uygun sayılır. Biraz sakin bir yapısı varmış gibi gözlemledim. Fazla kalabalığı sahilde hissetmiyorsunuz, mevcut birkaç taverna ve mekânlar ile ufak bir yaşam alanı oluşmuş. Dar sokaklarda hediyelik eşyalar satan dükkânlar ve restoranlar görülebilir.

Eğer amaç memleketten biraz uzaklaşmak ise; yanılırsınız. Zira kafa dinlemek için geldiğiniz burada bol bol TR plakalı araçları görürsünüz. Sağınızda solunuzda aynı dili konuşan insanları işitirsiniz.

Eresos bölgesine dair de biraz bilgi paylaşalım. Bu bölge sahili ile ve civarı ile daha büyük ve hareketli bir yerdir. Daha çok taverna, bar, market, hediyelik eşya dükkân seçenekleri bulunuyor.

Tavernaların bulunduğu noktadan biraz daha ilerlerseniz; sahilin o bölgesi (orta bölüm denebilir) çadırsever kampçı arkadaşların yoğunlukla konakladıkları ve suya girdikleri noktadır.

Bu bölgede lezbiyen çiftler ve nüdist insanlar görmek te mümkündür. Sahilin son bölümü ise daha ziyade su sporlarının icra edildiği noktadır. Sörf vb. tecrübeler için bu taraflarda konumlanmak uygun olabilir.

Genel olarak adada sahiller güzel ve deniz suyu berraktır. Fakat Ege Denizi olması sebebiyle biraz serin diyebiliriz.

Birkaç satır öncelerde ifade ettiğim gibi lezbiyen çiftlere rastlamanız çok olasıdır. Bu ada ismi ve hikâyesi ile iniltili bir durum varmış. Konuya dair daha derinlemesine bilgiler ise eminim bu konuya vakıf arkadaşlarda mevcuttur.

Genel profil olarak ada insanları sakin, dingin, nazik bir görünüme sahiptirler. Yani benim gözlemim bu yönde oldu aslında. Esnaf ise ısrarcı değil, yoldan geçeni veya dükkâna/tavernaya göz atanı sıkmıyor. Zaten restoran ve taverna önlerinde genelde yiyecek ve içecek listesi bulunuyor. İnsanlar fiyatlara ve seçeneklere göz atabiliyor. Bazı mekânlarda menülerde Türkçe de kullanmış.

Sahile bağlı tavernalarda ise internet, şezlong ve şemsiyeler ücretsiz kullanılıyor. Garsonlar burada da sizi bunaltmıyor. Ama usulen bir yiyecek ya da içecek tüketmeniz isteniyor. Bunun haricinde giriş ücreti gibi bir ödeme söz konusu değil.

Bu dönem ise paramızın euro karşısında 7 liraları görmesi ise bizim zayıflığımızı göstermektedir. Çünkü yeme içme için fiyatlar birim bazında makul.

Konaklama için ise internetten kolaylıkla kalacak yer sorununuzu çözebilirsiniz. Bütçenize göre tercihte bulunabilirsiniz. Dilerseniz adaya ayak bastığınızda, bir ayaküstü dolanıp yerinde incelemek suretiyle de konaklamayı halledebilirsiniz.

Son olarak hangi dönemlerde gitmek uygun düşer konusuna eğilelim. Eğer memleketimizde olan bayram, resmi tatil gibi herkesin aklına tatil düşen dönemlerde gitmeye niyetliyseniz; dönüş yolunu ve feribottan sonra otobüs kullanacaksanız bu süreleri biraz geniş tutmakta yarar var. Yoksa gümrük çıkışı ve feribot tahliyesi konusunda sıkıntıya düşebilir planladığınız vakitte otobüsünüze ulaşamayabilirsiniz. Aklımızda bulunması planlama için iyi olur.

Güzel anılar biriktirmelerini, keyifli videolar kayda almalarını ve renkli fotoğraflar çekmelerini dilerim.

Gidip görünüz, yerinde inceleyiniz. Komşuda keyif alacaksınız. Şimdiden herkese iyi tatiller dilerim. :))

*Tüm fotoğraflar tarafımdan çekilmiştir.**Seyahat eden sıhhat bulurmuş.