Chitwan Milli Parkı'nda Görülecek Yerler

Chitwan Milli Parkı’na Katmandu'da kaldığım otelden bireysel bir paket tur alarak gittim. Aslında pek de alışık olmadığım bir tarz olmasına karşın gezimin son günleriydi ve öylesine yorgundum ki koşturmak istemedim. Oraya gidince çok doğru bir karar verdiğimi gördüm.

Chitwan'a gideceklerin kesinlikle gitmeden önce tüm organizasyonlarını yaptırmalarını öneririm, sıkı bir pazarlıkla iyi bir fiyat alınabilir. Ben 50 dolara yemeksiz olarak anlaştım. Katmandu'dan verilen biletimle otobüsle 7 saatlik bir yolculukla Chitwan otobüs durağına vardığımda karşılamaya gelen otel görevlisi otelime götürdü. Sonra bana tahsis edilen rehberle 2 gün gezilerimizi yaptık. Jungle Adventure World Lodge'da kaldım, öneririm.

Kaldığım yer

Chitwan'da 2 gün kaldım ve dolu dolu geçti. Yeterli geldi. İlk gittiğim gün rehberle birlikte isteğim üzerine Tharu köylerini yürüyerek dolaştık, hatta 1-2 evin içine girdim tüm sempatikliğimi kullanarak. Varsıl ve yoksul iki kesim var.

Varsıl olanların evleri iki katlı ve gösterişli, yoksulların ki ise gerçekten çok imkânsızlıklara açık. Çoğu suyu dışarıdan alıyor. Banyolarını ortak bir yerde dışarıda yapıyorlar. Varsıllar da bizim düşünebileceğimiz koşullarda değil elbette. Tharu kadınları, el ve ayaklarına kınayla desenler yapıyor. Çiftçilikle uğraşıyorlar. Bu yürüyüşümüz sırasında çevremiz sarı hardal otlarıyla çevriliydi.

Tharu köyleri - HARNARI

Rehberim, iyi İngilizce konuşan, beni her sorduğum soruda aydınlatan bir adamdı. Saatlerce BACHAULI, HARNARI (Tharu köyleri)’de yürüdük, bir düğüne katıldık, bir Hindu grubun ayininde sunulan meyvelerden yedik, pirinç tarlalarından geçtik, Rapti Nehri çevresinde dolaşıp dinlenen krokodilleri ve farklı kuşları gözledik, fillerin bulundukları yere gidip onları seyrettik ve sohbet ettik. Tatlı bir yorgunluk oluştu.

Köy yürüyüşünde Hindu ayininde

Fillerle birlikte

Nehir kıyısında güzel kafe ve restoranlar var. Özellikle gün batımı ve güneşin doğuşunu buradan izlemek çok güzel. Ben de bu yorgunluğu birayla gün batımını izleyerek geçirdim. Aksam Tharu köylerinin halk danslarını izlemek üzere gösteri yerine gittim ve çok hoşnut kaldım. Amatör bir çalışma olmasına karsın müzik ve dans konusunda bilgi veriyor. Dönüşte yattım çünkü ertesi gün oldukça yoğun bir program beni bekliyordu hem de erken saatlerde başlayacaktı...

Akşam gittiğim Tharu geleneksel dans gösterisinde

Hardal otlarıyla dolu tarlada bir Tharu kadını

Ertesi gün, günün erken saatlerinde kalktım, rehberim ikileşmişti ve ikisi de yanlarına kalın uzun sopalar almışlardı. Neden iki rehberin geleceğini sorduğumda orman yürüyüşünün tehlikeli olduğunu, vahşi hayvanlarla karşılaşabileceğimizi söylediklerinde oldukça tedirgin oldum ama belli etmemeye çalıştım.

Programımızda öncelikle “canoeing” turu vardı. Kano turumuza Çinli grupla birlikte başladık. Rapti Nehri’ndeki kano turu çok güzeldi. Değişik kuş türleri, krokodilleri  izleyerek adeta konomuz süzülüyordu. Çinliler de uyarılıp sessizleşince, gezi iyice güzelleşti. Her grup farklı yerlerden orman yürüyüşüne başlıyor. Çinliler bir süre sonra bizden ayrıldılar. Kano turumuzdan sonra ben de iki rehberle birlikte karaya çıktım ve orman yürüyüşü başladı.

Nehirde kano turu

Orman yürüyüşüne başlamamızdan bir süre sonra iki rehber de sopalarla beni korumaya aldılar, nedenini anlayamadım. İşaretlerle dikkat uyarısını alınca bir şeyler olduğunu fark ettim. Kısa süre sonra bölgenin en önemli hayvanı RHINO (gergedan) uyur bulduk.

Rehberle orman yürüyüşünde

Ben de biraz yaklaşarak, izledim ama çok da korktuğumu itiraf etmeliyim. Yürüyüşümüz 3 saat sürdü, sonra geri döndük. Bir süre dinlendikten sonra fil safarisi yaptım. Ormanın içinde filin üstünde dolaşmak oldukça ilginçti.

Fil safari

Birkaç saat süren safaride yabani geyik, maymun, filleri gördük. Çok heyecanlandığımı söylemeliyim. Oturuş pozisyonu pek rahat olmasa da gördüklerimin güzelliği hepsinin üstündeydi. Özellikle orman içindeki bir tepeden fil üzerinde aşağıya inmek ayrı bir heyecan kaynağı! Sanki her an aşağıya düşecekmiş gibi… Ayrıca normal şartlarda gördüğümde çok korkacağım hayvanları fil üstünde görünce insanın kendini güvende hissetmesi de ilginç duygulardı...