Çocuklu Gezginlerin İstanbul Anadolu Yakası'nda Mutlaka Gitmesi Gereken 3 Yer

Çocuğunuz var diye eve kapanmayın! Hele bir de İstanbul Anadolu yakasındaysanız karşıya nasıl gideceğim diye de söylenmeyin. Avrupa yakası gezginlerine değişiklik, Anadolu yakası seyyahlarına yorgunluk atmaları için 3 yer öneriyoruz. Alın çocuklarınızı gelin hem siz hem de çocuklarınız Tatiliyet (Tatile ait olan. Kısacası tatil hakkında her şey) hakkından yararlansın.

Gezimanya ile Kidzania Turumuz

Çocuklu gezginlerin zorluklarını her gittiğim yerde görüyorum. Uzağa gidemezsin, hava şartlarına dikkat edersin ve en önemlisi çocukları düşünürken kendini unutursun. Hem onlar hem de biz mutlu olmalıyız.

İstanbul’un iş hayatı Avrupa yakasındadır. Anadolu yakası Avrupa yakasının yatakhanesi gibidir. "Bari hafta sonumuzu da karşıda geçirmeyelim" diyen ailelerin sesi kulaklarımda çınlıyor.

Hem çocuklarınızı hem sizi memnun edecek 3 müze-etkinlik ve leziz yemekler yiyebileceğiniz 3 semt içi içe:

Barış Manço Müzesi / Moda

Oyuncak Müzesi / Göztepe-Bağdat Caddesi

Kidzania / Akasya Acıbadem

Bonus: Darıca Hayvanat Bahçesi / Darıca

Barış Manço ve Moda’yı birbirinden ayırmak çok zor. Kadıköy’ün en nezih yerlerinden Moda İstanbul’un da en güzel semtlerinden biridir. Moda dendiğinde aklıma; yaş ortalaması yüksek, Atatürkçü kişilerin yaşadığı özellikle bahar aylarında cıvıl cıvıl olan bir semt geliyor. Barış Manço da denize yakın bir konumda şu anda müze olan bir köşkte yaşamıştır. Belki bunların hepsi bir arada olduğu için Moda’yı seviyorum. Müzeyi gezmek bir saatinizi alır. Manço ailesinin yaşadığı ev olduğu gibi bırakılmış. Bahçesinde biberler ve kullandığı jip park etmiş duruyor. Moda Teras’ın arka sokağında yer alan bu evde Barış Manço’ya ait çok sayıda eşya son gün kaldığı şekilde zamana emanet edilmiştir. Arabasının anahtarı, cep telefonu ve ajandası… Bu geziden sonra Moda’nın hoş dekorlu kafeleri ve deniz manzaralı çay bahçeleri ile Ciğerci Hulusi ve Köyüm Pide karnınızı doyurmak için sizi bekler.

İstanbul Göztepe Oyuncak Müzesi

"Bir ülkenin geleceği politikacıların vaatlerinde değil çocukların oyunlarında ve hayallerindedir" der Sunay Akın. Sadece demekle kalmaz dünyanın önemli şehirlerinde örnekleri olan oyuncak müzesini açma fikrini 2005 yılında İstanbul adına gerçekleştirir. Göztepe Tren İstasyonu’nun birkaç sokak arkasında Bağdat Caddesi’ne inen sokakta yer alan müze iki katlıdır. Eski ahşap köşkün restore edilmesi sonucu İstanbul’a kazandırılmış. Kulaklık ile Sunay Akın’ın sesinden müzeyi dinleyebilirisiniz. Birkaç saatte gezebileceğiniz kadar küçük ama sadece bir oyuncak başında hayallere dalıp saatler harcayacağınız kadar büyük bir yerdir. Aslında sadece çocuklar için değildir. Koleksiyon eserleri öne çıkar. Gezinizden sonra kendinizi Bağdat Caddesi’ne bırakmanız yeter. Hele de hava güzelse tadına doyum olmaz.

İstanbul’un kışı da bazen sert geçer ve bol yağışlı olur. O zaman başınızı sokabileceğiniz çocuklarını yağmurdan koruyacak kapalı bir yerlere ihtiyacımız olur. Rotamız Acıbadem Aksaya’ya döner. Kidzania benim gözümde içinden THY uçağı fırlamış bir alandı. Hakkında başka bir şey bilmiyordum. Aslında ilk şubesi 1999’da Meksika’da kurulmuş bir çocuk dünyası yanı başımdaymış da haberim yokmuş. Belki de yeğenim henüz 3 yaşında diye dikkatimi çekmemiştir. Çünkü 4-14 yaş arası çocuklara hitap eden bu mekan tam anlamıyla çocuk dünyasıdır. 12 ülke 15 şehirde hizmet veren Kidzania’da ben de çocuk oldum. Eğer bir yetişkin çocuk aktivitesinden keyif alıyorsa çocuk o aktivite de büyüyor demektir. Öncelikle burada çocuklar özgür ve güvende zaman geçiyor. Sadece Kidzania dünyasında geçen paraları var. En çok hoşuma giden bu paraların sadece harcanabilmesi değil aynı zamanda bazı etkinliklerde de kazanılabilmesidir. Aktivite alanları gerçek bir şehir gibi; otomotiv, kültür, eğitim, eğlence, sağlık, endüstriyel alan, medya, özel hizmetler, kamu hizmetleri, yerleşim alanı ve yiyecek içecek alanı olarak ayrılmış. Sonrasında alış veriş merkezinin içinde onlarca çeşit yemek sizi bekler.

Darıca Farul Yalçın Hayvanat Bahçesi

Bonusumuz ise hayvanat bahçesidir. İstanbul’un dışında olmasında rağmen İstanbul’un hayvanat bahçesi olan Darıca’nın sahili de bir o kadar dinlendiricidir. Denize karşı İstanbul’da yemek kolay değildir. Ama Darıca’da fiyatlar biraz daha makuldür. Yolların boş olduğu günlerde Kadıköy’den ulaşmanız araç ile 1 saat tutar. Aslandan penguene kadar çok çeşitli hayvanların sizleri misafir ettiği bu bahçeden keyif almayan çocuk görmedim.

Umarım çocuklarınızın yüzü gülerken sizlerin de hep böyle Tatiliyet hakkınız saklı kalır!

Yazılara ait detaylı bilgi için: