Çocuklu Pisa Seyahati

Sizlere Kuzey İtalya'nın Toskana Bölgesinin ünlü şehirlerinden birisi olan Pisa’da 16. yüzyıldan kalma bir heykele sırtımı dayamış bir şekilde yazıyorum. (Yer: Pisa. "Palazzo dei Cavalieri". Günümüzde "Scuola Normale Superiore di Pisa" üniversitesi merkez binası önü)

Pisa Kulesi

Pisa şehrinin ünlü meydanlarından birisindeyiz. Karşımızda gençler oturmuş şarkılar söylüyorlar... Bu satırları müzik eşliğinde yazmak ayrı bir keyif tabii. Kızım günün sonunda yorgun düşüp yanımızda arabasının içinde uyurken bende sizlere Pisa’daki günümüzü yazıyorum.

Meydan Gece

Floransa tatili uzun zamandır aklımızdaydı. Rotamızı Pisa-Floransa-Bolonya-Rimini ve San Marino olarak planladık. Buralara kadar gelmişken meşhur Pisa Kulesi’ni görmeden olmazdı.

Sabah THY ile Pisa'ya indik. Bu güzel şehrin uçaktan görüntüsü bile beni mest etti. Bir tarafta deniz, bir tarafta dağlar ve her yer yemyeşil. 1 gece kalacağımız için otelimizin hemen PisaKulesi’nin yanında olmasını tercih ettik. Havalimanından otele gelişimiz 10 dakika sürdü. Bavulumuzu uzun bir süre bekledik. Bu bekleme sırasında Türk uçaklarına genelde böyle yaptıklarını öğrendik. Hanım Ada biraz bunaldı ve acıktı. Çözümü uçakta verilen bebek mamalarında bulduk. Öğlen otelimize yerleştik ve hemen kendimizi dışarı attık.

Otelin Terası

Otelin karşısında bulunan restoranlardan birine oturduk. Restorana girmeden önce kapısında bulunan menüye her zaman bakarım. Kızım için uygun bir yemek var mı diye. İtalya'da bebeğinize yedireceğiniz en güzel yemeklerden birisi Minestrone Çorbası (Sebze Çorbası). Minestrone Çorbasını her yerde ve değişik tariflerle bulabilirsiniz. Her restorant kendine özgü bir tarifle pişirdiği için kızım her defasında hiç sıkılmadan bu çorbayı içiyor. Ada bütün bir tabağı bitirdi bende her zaman ki gibi midye yedim. Söylemeden geçemeyeceğim. Bu şehirde fiyatlar çok uygun.

Dünyanın dört bir tarafından insanlar bu şehre Pisa Kulesi’ni görmeye geliyor. Biz de öyle yaptık, Mucizeler Meydanı'nda yer alan kulenin yanına gittik. Herkes kuleyi baz alarak çeşitli pozlar veriyor. Dışarıdan bakıldığında insanlar halleri komik görünüyordu. Kuleyi itmeye çalışmalar, kuleye sarılmalar vs. Eee durulur mu? Biz de uyduk onlara ve pozlarımızı verdik.

Hanım Ada ve babası

Mucizeler Meydanı'nda aynı zamanda Pisa Katedrali de bulunuyor. Pisa Kulesi (Leaning Tower of Pisa), Pisa şehrinin gücünün ve zenginliğinin bir sembolü olarak yapılmış. Bu kulede Galileo iki top güllesini aşağı bırakarak, bütün cisimlerin aynı hızda ve aynı fizik kanununa uyarak düştüklerini gözlemlemiş.

Pisa Katedrali

Kuleyi ziyaretimiz bitince hemen meydanda bulunan faytonlardan birine bindik. 40 euro karşılığı 20 dakikalık bir “Eski Şehir Gezisi” yaptık. Gezi sırasında faytoncu şehrin ve binaların hikayesini anlatıyor. Bu güzel şehri gezmeye 20 dakika yetmez diyorsanız yine meydanda bulunan bisikletlerden kiralayabilirsiniz. İstediğiniz gibi gezer, istediğiniz yerde durabilirsiniz böylece. Bisikletlerin önünde bebekleri ve çocukları oturtmak için özel koltuklarda mevcut.

Sonrasında otelimizin terasına çıkıp Pisa Kulesi ve şehir manzarası eşliğinde kahvelerimizi içtik. Ada'ya meyve yedirdik. Akşamüstü tekrar kulenin cazibesine kapılarak fotoğraf çekmek için kendimizi kulenin yanında bulduk.

Sokakta gitar çalan bir çocuk vardı. Kızım Ada onu epeyce dinledi. Bizde onunla birlikte eğlendik tabii. Sonra kızım arabasında uyuya kaldı. Müzik yapan genç ruhları görünce kaçırmak ne mümkün. Eşimle muhteşem İtalyan dondurmalarından alıp hemen bir köşeye oturduk. Bu muhteşem sokak ezgileri eşliğinde günümüzü tamamlamak üzereyiz. Buradan otelimizin terasına giderek son bir kez Pisa şehrinin gece manzarasına bakacağız, sonrada derin bir uyku.

Pisa’da eşim ve kızımla birlikte tadına doyulmaz güzel bir gün geçirdik. Hepinize mutlu, müzik gibi bir hayat diliyorum, iyi gezmeler...

sezenchik@hotmail.com

sezenchik@hotm…

Burada bebekli bir annenin gezi notlarını bulacaksınız...