Mucizeler Şehri Pisa

İtalya'nın en çok turist çeken bölgelerinden biridir Pisa şehri ve gidince mutlaka görülmesi gereken yerlerin başında da Pisa Kulesi gelir. Kendi küçücük olan bu şehir dünyanın dört bir tarafından büyük bir merakla gelen insanları kucaklar ve şehrin tam kalbinde yer alan Mucizeler Meydanı’nda ağırlar ama baştan itiraf etmeliyim ki ufak bir hayal kırıklığına kapılabilirsiniz çünkü bu meydan dışında şehirde gezilecek başka hiçbir şey yok.

Floransa gezimizin son gününü Pisa Kulesi'ni görmek için ayırıyoruz ve sabah 08:00 otobüsü ile Pisa şehrine doğru yola çıkıyoruz. Yaklaşık 1,5 saat sonra otobüs bizi tam da Mucizeler Meydanı (Piazza dei Miracoli)'nın önünde indiriyor. Otobüs ücreti 10 EUR (2014) Burayı gezmek için maksimum 2-3 saatinizi ayırmanız gayet yeterlidir.

Kapıdan içeri girdiğiniz an kendinizi Mucizeler Meydanı'nda buluyorsunuz. Vaftizhane, Katedral ve Kule yemyeşil çimenlerin arasından bembeyaz kütleleriyle sizi karşılıyor.

Mucizeler Meydanı, Unesco Dünya Mirası Listesi'nin ünlü bir üyesi. Bu sebeple de dünyanın her tarafından milyonlarca ziyaretçi çekmektedir. Bu meydanda başrol Pisa Kulesi olsa da Vaftizhane ve Katedral binaları da aynı değerde önemli ve güzeldir.

Pisa Kulesi - Leaning Tower of Pisa - Torre di Pisa

Sanal alemde defalarca resmini gördüğümüz bu meşhur eğik kulenin önündeyiz nihayet. Böylesine eğik halde duran yapısı bir yana, tarihsel özelliği de olan farklı bir mimarinin yanında yer almak ve kule etrafında vakit geçirmek son derece zevkli idi. Ancak burada benim için en büyük hayal kırıklığı ise, İtalya’nın çoğu katedralinde veya kulesinde giriş biletleri 7-10 Euro arası iken sadece Pisa Kulesi’ne çıkış 18 Euro olması idi. Kuleye çıkmayı isterdim ama gerçekten bu para burası için çok fazlaydı diyebilirim. Zaten kuleye çıkanların sayısı bir hayli azdı.

Kule üst üste bindirilmiş yuvarlak 6 sütun dizisinden meydana gelmiştir. 56 metre yüksekliktedir. Üzerine 294 basamaklı bir merdivenle çıkılır. En üstteki çanların bulunduğu 8. kat silindir biçimindedir.

Pisa Kulesi bitirildiği tarihten itibaren güneye doğru eğilmeye başlamıştır. Bunun sebebi temeldeki yumuşak zemindeki bir çökmedir. Günümüzde, kulenin tepesinden güney yönünde aşağı sarkıtılan bir çekül 4,3 metre açığa inmektedir. Ancak yapının ağırlık merkezinin izdüşümü kendi temel dairesinin içinde kaldığı için kule devrilmemektedir. Kule her yıl milimetrenin onda yedisi kadar (100 yılda 0,7 cm) eğilmektedir. Kulenin şu andaki eğimi 5,5° kadardır.

Katedral - Piazza del Duomo

Vaftizhane ve Pisa Kulesinin arasında kalan bu devasa bina bir katedral ancak içerisi sanki bir sanat galerisi gibi. Bembeyaz mermerden yapılmış binanın içi muhteşem freskler ve objeler ile dolu.

Pisa Katedrali, Roma mimarisinin en önemli örneklerinden biridir ve Mucizeler Meydanındaki 2 ana parçadan en değerli olan parçadır. İnşaatına 1093 yılında başlanmıştır ve zaman içinde defalarca restarasyon görmüştür. Dış cephesindeki mermer kaplamalar göz kamaştırıyor.

Vaftizhane - Baptisterio

Mucizeler Meydanını oluşturan üçlünün sonuncusu Vaftizhane. Yine çok etkileyici bu yapının mimarı Pisalı Diotisalvi olarak biliniyor. Kendisinin ölümünden sonra yapıyı, Nicola Pisano ve oğlu Giovanni Pisano tamamlamış. Pisano’lar, Romanesk tarzda başlanmış esere, gotik ögeler de katmışlar.

Mucizeler Meydanını arkamızda bırakıp kısa bir şehir turu atalım diyoruz ancak İtalya'nın diğer şehirlerindeki o tarih kokan sokaklar maalesef Pisa şehrinde karşılamıyor bizi. Birkaç sokak gezip ana meydana tekrar geri dönüyoruz.

Mucizeler Meydanının giriş kapısının önünde minik bir turistik çarşı var. Bu çarşıda Floransa'ya oranla çok çok ucuz hediyelikler alabilirsiniz. Hediye alışverişinizi burada yapmanızı tavsiye ederim.

Meydanın önündeki caddenin karşı tarafına geçip bizi havalimanına götürecek otobüsü bekliyoruz yağmur altında. Otobüs biletini otomatlardan ya da büfelerden tedarik edebilirsiniz. Kişibaşı 1,5 EUR. Havalimanı yolculuğu yaklaşık 20 dakika sürüyor.

Gülçin Kaymak Sağkol

Her fırsatta gezmek için fırsat kollayan, her yeri merak eden bendeniz gezip gördüğüm yerleri sizlerle paylaşmak için yazıyıyorum. Detaylı bilgileri bloğumda bulabilirsiniz...