Pisa Kulesi: Mucizenin Kule Hali

Adını Toscana Bölgesi'ndeki Pisa şehrinden alan Pisa Kulesi, seyahat severlerin İtalya seyahatlerinde ziyaret ettikleri en özel turistik yerlerden bir tanesi. Kule, üst üste dizilmiş 6 sütundan oluşmuş ve yaklaşık 56 metre yüksekliğinde. Kule, Pisa’nın gücünün ve zenginliğinin bir sembolü olarak Cenova ve Venedik’ e rakip olarak yapılmış. Tüm bunlar arama motorlarından bulabildiğimiz önemli ama hep aynı kalıpta bilgiler. O nedenle daha da fazla yazmayacağım ve bu kısa bilgilerden sonra kendi ziyaretimle ilgili düşüncelerimi ve bilgilerimi yazmaya devam ediyorum. Ziyaret için yarım gününüzü hatta belki 1-2 saatinizi ancak ayıracağınız Pisa Kulesi, zamanla zemindeki toprağın çökmesi ile güneye doğru eğik olarak kalmış olması ile ünlü ve adını aldığı Pisa Şehrindeki Mucizeler Meydanı'nda (Piazza dei Miracoli) bulunuyor.

DSC_8582scape (Medium)

Mucizeler meydanı ise bir Vaftizhane, Pisa Katedrali ve Pisa Kulesinden oluşan mimari bir bütün. Yani kartpostallarda gördüğümüz ya da çocukluğumuzdan bildiğimiz bu dünyada başka bir örneği olmayan eğik haldeki kule, öyle tek başına dikili duran bir kule asla değil. Bazıları için tamamı ile hayal kırıklığı olsa da, bazıları için ise gayet güzel ve farklı bir mimari Pisa Kulesi ve Mucizeler Meydanı. Hatta beni fazlasıyla tatmin etti ve burada olmaktan çok tat aldım. Böylesine eğik halde duran yapısı bir yana, tarihsel özelliği de olan farklı bir mimarinin yanında yer almak ve kule etrafında vakit geçirmek son derece zevkli idi. Ancak burada benim için  en büyük hayal kırıklığı İtalya’nın çoğu katedralinde veya kulesinde giriş biletleri 7-10 Euro arası iken sadece Pisa Kulesi’ne çıkış ücretinin 18 Euro olması idi. Bu kadar da verilmez, en azından ben vermedim ve en büyük hayal kırıklığım bu oldu. Kuleye çıkmayı isterdim ama gerçekten bu para burası için çok fazlaydı diyebilirim. Zaten kuleye çıkanların sayısı bir hayli azdı. Artık unuttum gitti.

DSC_8598scape (Medium)

Pisa Kulesi’ne nasıl gidilir?

Pisa şehrine, farklı şehirlerden ulaşım elbette var ancak Floransa’dan hareketle Pisa’ya gelmenin en kolay ulaşım yolu olduğunu düşünüyorum. (Gerçi artık Pisa'ya direkt uçuş da varİstanbul'dan) Floransa’dan trenle yaklaşık 1 saat içerisinde Pisa tren istasyonunda oluyorsunuz.

Pisa merkez Tren İstasyonu

Daha sonrasında ise 15 dakika yürümeniz gerekiyor Mucizeler meydanına ve meşhur Pisa kulesine ulaşmak için. Tabii yürüdüğünüz alan Pisa Şehrinin ana caddesi ve gayet tat alarak yapıyorsunuz bu yürüyüşü. Muhteşem İtalyan evlerini seyrederek geçiyorsunuz bu caddeyi ve bu da farklı bir İtalyan havasını yaşamanızı sağlıyor. Pisa Kulesi’ne yaklaştığınızı ise etrafınızda dolaşmaya başlayan satıcıların veya çoğu afrika kökenli hediyelik eşyalar satan işportacıların çoğalmasından anlayabiliyorsunuz. Fiyatlar ise diğer şehirlere göre gayet makul.

Pisa Kulesi yakınlarındaki hediyelik eşya satıcıları..

Floransa’dan her 20 dakika arayla tren bulabilirsiniz ve aynı şekilde geri dönüşte bu şekilde. Tek yön için bilet fiyatı ise sadece 8 Euro.

Floransa - Pisa arası tren biletim..Floransa - Pisa arası tren biletim

Değer mi derseniz, hem zaman ve ulaşım, hem de fiyat dengesi olarak fazlasıyla değer. Bu arada kuleye yakın yerlerde cafeler ve restoranlar da mevcut. Buralarda bir şeyler içip İtalyan pizzalarının tadına bir de Pisa şehrinde bakabilirsiniz. Pisa Kulesi'nin tadını bir de bu yönü ile yaşayabilirsiniz.

Pisa Kulesi

Pisa Şehrinin en önemli caddesi..
Pisa şehrinin en önemli caddesi

Pisa Kulesi' ne giderken geçilen Arno Nehri..
Pisa Kulesi’ne giderken geçilen Arno Nehri

Pisa Şehrinde bir evin duvarında farklı bir sanat çalışması.
Pisa şehrinde bir evin duvarında farklı bir sanat çalışması

Pisa Kulesi.. Ve ben ordaydım.Pisa Kulesi ve ben oradaydım

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.