Cuernavaca ve Xochicalco

Bu sabah Mexico City’ye 45 dakika mesafedeki Morales Eyaletinin başkenti ve en büyük şehri Cuernavaca’ya gidiyoruz. Tüm yıl boyunca harika bir havaya (ortalama 20 derece) sahip bir yörede olması nedeniyle “Sonsuz Bahar” ya da “Ağaçlara yakın” ya da “ağaçlarla çevrili” şehir diye de anılıyor. Antik ismi olan “Cuernavaca” ise "Pınarın yanındaki Şehir" anlamında.

Meksika’nın Beverly Hills’i Cuernavaca
Bu ılıman ve güzel havası nedeniyle kraliyet ailesi ve asilzadeler ve birçok Aztek imparatorları da burayı yazlık olarak kullanmış. Yörenin güneşi, çiçekleri, meyveleri, şelaleleri ve tatlı su pınarları yabancı asillerin de ilgi odağı olmuş, İran şahı, prenses Diana’nın akrabası heykeltıraş John Spencer burada ev almışlar. Birçok Hollywood yıldızlarının da buraya tatil ve kumar için gelmeleri nedeniyle bir süre “Meksika’nın Beverly Hills’i” diye anılmış.

Cuenavaca Roman Katolik Katedrali, Meksika’da bulunan diğer tüm kiliselerin aksine, yüzünü şehir meydanına vermek yerine kendi duvarları ile çevrili, meydanın güneyinde 3200 yıl önce inşa edilmiş.

Bu kilise birçok renovasyon geçirmiş, son renovasyonda ise tüm dekorasyonların atılarak yerine basit ve modern bir dekorasyon getirilmesi de kilisenin önemli bir ayrıntısı.

Xochicalco, Çiçekler Evi
Öğle yemeğinden sonra UNESCO Dünya mirası Xochicalco şehir surlarına varıyoruz.

Mexico City ve Cuernavaca yakınlarındaki Xochicalco, Nahuatl dilinde “Çiçekler Evinde” (in the House of Flowers) olarak tercüme ediliyor.

Columb öncesi arkeolojik alanı olan Xochimilco, Morelis eyaletinde Miacatlan bölgesinde. Teotihuacan Döneminden sonra gelmesi, bu imparatorluğunun çökmesinde rol oynamış olabileceklerini düşündürüyor.

Mimarileri ve resimlemeleri, Toluca Vadisi kültürleri olan Teotihuacan, Maya bölgesi ve Matlatzinca ile benzerlikler göstermekte. Çarpıcı bir arkeolojik alanın yanı sıra çok güzel de bir müze bulunmakta.