Küçük Ejderha Ljubljana

Slovenya'nın başkenti Ljubljana şehrindeyiz (Lubliyana diye okunur). 2004 yılından beri AB üyesi Slovenya'nın nüfusu 2 milyon, Ljubljyana'nın nüfusu ise yaklaşık 300 bindir. "Green Capital" ödülü almış, Avrupa'nın en yeşil 3. ülkesidir. Ljubljana dünyaca ünlü cazibe merkezlerine sahip olmasa da, ziyaret etmek için harika bir yerdir. Şehirde tarih, gelenek, sanat, kültür ve hem Orta Avrupa hem de Akdeniz havası vardır. Bu özelliklere, hemen herkesin İngilizce bilmesini ve misafirperverliği de ekleyebiliriz. Adı "sevilen" anlamına gelen, Avrupa başkentlerinin en küçüklerinden ve en çekicilerinden olan bu şehri keşfetmeye başlamadan bazı özel bilgileri paylaşmak isteriz.

- Bir metropolün olanakları ile daha küçük şehirlerin rahatlığını birleştiren bir şehirdir.- Tek bir usta mimarın, Joze Plecnik'in dehasını yansıtan bir şehirdir.
- Yılda yaklaşık 10 bin kültürel etkinliğin düzenlendiği, yaşayan bir şehirdir.
- 50 bin üniversite öğrencisi ile coşku dolu, genç ve dinamik bir şehirdir.
- Çok geniş yelpazede mutfak deneyimleri sunan "şarap ve asma" şehridir.
- Yeşili seven ve saygı duyan bir şehirdir. Parklar ve ormanlık alanlar şehir merkezine kadar yayılır.

Ulaşım: Ljubljana Joze Pucnik Havaalanı-Brnik, şehre 23 km uzaklıktadır ve ülkemizden direk uçuş bulunmaktadır. Uçuş süresi 1,5-2 saat sürmektedir. Havalimanından düzenli kalkan otobüsler ile 5 €, shuttle ile 9 € karşılığı, 20-30 dakikada ulaşılabilir. Taksi ile 15-20 dakikada sürmekte ve yaklaşık 40 € tutmaktadır. Şehir küçük olduğu için ulaşım çok basittir ve yürüyerek gezmek mümkündür. Bisiklet kiralamakta önemli bir alternatiftir. Ljubljana'yı keşfetmenin yine bir yolu tekne turu iken bir diğeri de turist trenidir. Şehir merkezini Ljublyana Kalesi'ne bağlayan turist treni, saat başı Stritarjeva Caddesi'nden hareket eder. Kaleye yolculuk yaklaşık 15 dakika sürer.
Ljubljyana Card, 24 saat 23 €, 48 saat 30 € ve 72 saat 35 €'dur. Avantajları ise; şehir otobüsleri ile seyahat, rehberli şehir turları, 24 saat internet erişimi, 15 ve üzeri programa katılımdır. Kartınızı online satın alırsanız yüzde 10 indirimlidir (www.visitjubljana.com).

Gezilecek yerler:Preseren Meydanı (Presernov trg) şehrin ana metdanıdır. Turistik bölgelerin başında gelir. Özellikle Fransız Kilisesi (Franciskanska cerkev/Franciscan Church) meydandaki en gösterişli yapıdır. Meydanın adı şair France Preseren'den gelir. Meydanda şairin heykeli bulunmaktadır.

Üçlü Köprü (Tromostovje/Triple Bridge) Preseren Meydanı'nı eski şehre (old town) bağlayan köprü, genelde buluşma noktasıdır. Kısaca şehrin kalbinin attığı yerdir.

Belediye Binası (Mestna hisa/Town Hall) Barok-Gotik karışımı tarzı görünümü ve önündeki Robba Çeşmesi ile bulunduğu meydana güzellik katmaktadır. Meydandan üçlü köprüye giderken göreceğiniz Turist Info'dan çok miktarda kaynak bulabilirsiniz.

Aziz Nicholas Katedrali (Stolnica sv. Nikolaja/Church of St. Nicholas) 1907'de mimar Andrea Del Pozzo tarafından inşa edilen Katolik kilisesi. (ücretsiz)

Ljubljana Kalesi (Ljubljanski grad/Ljubljana Castle) 11. yüzyılda savunma amaçlı yapılan kaleye füniküler ile (tek gidiş 2,20 €, gidiş-geliş 4€) veya yürüyerek çıkılabilir. 09.00-20.00 saatleri arası açıktır. Kaleden dönüşte fünikülerden indiğinizde karşınızda Central Marketi (Glavna tranica) göreceksiniz.

Ejderha Köprüsü (Zmajski most/Dragon Bridge) şehrin simgesi olan ejderha heykellerinin süslediği köprüdür. Ejderha güç, cesaret ve büyüklüğü temsil etmektedir. 20. yüzyılın başında yapılmış olan köprü aynı zamanda üzerinde trafiğin aktığı tek köprüdür.

Kasaplar Köprüsü (Mesarski most/Butcher's Bridge) hemen yanındaki Ejderha Köprüsü'nün gölgesinde kalmakla beraber, rengarenk aşk kilitleri ile dikkat çekmektedir.

Ljubljana gezimizde eksik kalanlar olarak tekne gezisini ve Tivoli Parkı'nı notlarımıza alıyoruz ve bu güzel şehirden ayrılıyoruz.

Diğer gezi yazılarımız için: http://haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.