Dedeağaç Notları

Herkese merhaba,

Yunanistan benim en keyif aldığım ülkelerden biri, e haliyle de paylaşacak çok şeyim var. Özellikle yaz aylarında boşluk yaratıp görmediğim şehirlerine gitmeye çalışıyorum. Yunanistan’la ilgili ilk yazıma da Dedeağaç’tan başlamak istedim. Amacım hakkını vererek güzel bir Yunanistan serisi oluşturmak.

Dedeağaç İpsala sınırına sadece 40 km, kendi arabanızla en fazla 4 saatte İstanbul’dan Dedeağaç'a ulaşabilirsiniz. Ayrıca hafta sonları tur organize eden firmalar var uygun fiyatlara, onları da inceleyebilirsiniz.

Ufak bir sahil şehri olan Dedeağaç aslında mevsimsel olarak da öne çıkıyor. Yaz aylarında deniz, güneş, kum üçlüsünün keyfini çıkartabilir, aşmış Yunan tavernalarıyla midenizi bayram ettirebilirsiniz!

Konaklama

Biz konaklamamızı genelde booking.com üzerinden yapıyoruz ve şehrin merkezinde kalmayı tercih ediyoruz. Böylece gündüz istediğimiz plajda denize girip akşam şehirde arabasız bir şekilde takılabiliyoruz. Dedeağaç otellerinden Hotel Erika da bu noktada bizim beklentimizi gayet iyi karşılıyor. Odalar deniz manzaralı. Eğer otelden direkt denize girmek isterseniz Thraki Palace Hotel’i de düşünebilirsiniz.

Yeme – İçme

Hotel Erika’nın etrafında güzel restoranlar bulunuyor. Benim favorim Kanabidis isimli köfteci. Köfte, patates kızartması ve Yunan salatası denemeden dönmeyin derim. Siparişi adet olarak veriyorsunuz, tadına doyum olmuyor.

Tabii ki Yunanistan deyince enfes deniz mahsülleri geliyor ilk başta akla. Dedeağaç’ta 2 tane favori restoranım var: Nisiotiko ve Aya Yorgi (Aigiorgis). Izgara ahtapot, midyeli pilav ve kabak kızartması favorilerim. Kabak sevmeyen ben Yunanistan’da kabak sevdalısı oldum, mutlaka denemenizi öneririm. Türkiye’dekinden farklı olarak çıtır çıtır oluyor.

Türkiye’dekinden farklı olarak çıtır çıtır oluyor. Denemeden dönmeyin diyeceğim başka bir lezzet ise kremalı bougatsa. Bizim börek gibi, tek farkı kremalı olması ama lezzeti muazzam. Hotel Erika’nın sokağında, köfteci Kanabidis’in tam karşısındaki dükkanı tavsiye ederim. Erken gitmekte fayda var, hemen tükeniyor çünkü.

Plaj

Şehrin hemen hemen her noktasından denize girebilirsiniz. Genel olarak çoğu plaj kum-taş karışık. Ancak benim favorim şehrin merkezinden 14 km uzaklıkta olan Makri bölgesi. Burada birkaç farklı işletme var. Daha önce Mayo Beach ve Ammo Ammo’yu deneyimleme şansımız oldu. İkisi de çok keyifli. Bu plajlarda restoran da olduğu için tüm gününüzü keyifli bir şekilde geçirebilirsiniz.

Mayo Beach’in bulunduğu alan Ammo Ammo’ya göre daha kumluk kalıyor bu arada. Tercihinizi yaparken buna göre karar verebilirsiniz.

Bodrum veya Çeşme gibi canlı bir yer olmasa da İstanbul’dan çok kolay bir şekilde ulaşabileceğiniz ekonomik bir alternatif Dedeağaç. Konaklama ve yemekler Türkiye’deki birçok yere göre daha uygun kalıyor. Hem eğlenmelik hem dinlenmelik bir yer yani.

Ek bir bilgi de pazar günü genel olarak tüm dükkanlar kapalı oluyor Yunanistan’da. Eğer almanız gereken bir şey olursa bunu aklınızda tutun derim.

Sevgiler,Zeynep

bolvoyage

Merhaba,Ben Zeynep. Kendimi tam zamanlı kurumsal hayat insanı, yarı zamanlı gezgin olarak tanımlıyorum.