İskeçe Karnavalı

Yıllardır ismini duyduğumuz ancak bir türlü gitmeye fırsat yaratamadığımız İskeçe Karnavalı için bu yıl ayarlamaları çok önceden yaptık. Rio gibi olmasa da epey merak ediyorduk doğrusu.

İskeçe Karnavalı'nın Tarihçesi:

Hz. Meryem'in oğlu İsa'nın peygamber olacağıyla ilgili bazı söylemler ortaya çıkıyor. Bu konu yöneticilerin kulağına gidiyor. Hz. Meryem'de bu süreçte oğlunun bulunup öldürüleceğini duyuyor ve oğlu bulunmasın diye çocukların tümünün yüzü boyanıyor. Sonrasında bu haber asılsız çıkıyor ve tüm çocukların yüzündeki boya temizleniyor. İsa'nın hayatının kurtulmuş olması da her yıl bu karnavalla kutlanıyor. Dini bir karnaval gibi gözükse de oradaki eğlence dinden bağımsız diyebilirim.

Genel Bilgiler

Karnaval her sene pazar günleri düzenleniyor ve genelde şubat - mart ayı arasında değişiyor. Gitmeden önce tarihi kontrol etmekte fayda var.

Karnaval sebebiyle özel araç veya otobüsler meydana alınmıyor. Meydana arabayla 5 dakika uzakta bir toplanma alanı oluşturulmuş, oradan ücretsiz servisler kalkıyor. Servislere rahat binmeniz için erken gitmenizi öneririm, ciddi izdiham olabiliyor yoksa.

Normalde Yunanistan'da pazar günleri tüm dükkanlar kapalı olur; ancak karnaval sebebiyle İskeçe'de hemen hemen her yer açıktı. Maske ve benzeri aksesuarları oradan temin edebilirsiniz.

Karnaval

Etkinlik öğle saatlerinden akşama kadar devam etti. Karnavalın kalbi geçit töreni diyebilirim. Oluşturulan alandan binlerce kişi geçiyor giysili, özenle hazırlanmışlar. Geçit törenini önlerden izleyip fotoğraf çekebilmek için biraz erken gitmenizde fayda var.Karnavalı izlemeye Yunanistan'ın dört bir yanından turist gelmişti, binlerce kişi vardı özel kıyafetli ve maskeli. Onları fotoğraflamak ayrı bir keyifti :)

Önemli bir bilgiyi de paylaşmak isterim bu arada. Bu sene Türkiye'den 70-80'den fazla otobüs kalktı bu karnaval için. Genelde herkes cuma akşam yola çıktı, cumartesi günü Yunanistan'da takıldı ve pazar günü de karnavala gitti. Bu sebeple de cuma ve pazar akşamları gümrük inanılmaz yoğundu. Normal şartlarda 7-8 saatte gittiğimiz İskeçe'ye varışımız 18 saati buldu diyebilirim! Sadece gümrükten geçişimiz 8 saat sürdü. Gitmeden önce bunu aklınızda bulundurun derim.

Trafikten ve beklemekten kaçmak için en mantıklı çözüm cuma sabahı yola çıkıp pazartesi günü dönmek. O arada da Yunanistan'ın tadını çıkarabilirsiniz :)

bolvoyage

Merhaba,Ben Zeynep. Kendimi tam zamanlı kurumsal hayat insanı, yarı zamanlı gezgin olarak tanımlıyorum.