Dizilere Adını Vermiş Olan İlçe, Orange Country

Belki de bu ismi bir çoğumuz Orance County adlı dizi yayına girmeden önce bilmiyorduk. Diziyi seyrettik manzaraları, muhteşem evleri, lüks yaşantıları uzaktan izledik. Orange Country yani OC…

Biz de madem Los Angeles’a kadar geldik, gidip bu bölge nasıldır bir görelim istedik. Kaliforniya eyaletinin bir bölgesi olan Orange Country ilk olarak 11 Mart 1889'da kurulmuş. Nüfusu yaklaşık 3,1 milyon kişi ve Kaliforniya eyaletinin en kalabalık ikinci bölgesi.

Orange County aynı zamanda Kaliforniya'da Türk nüfusun en çok yaşadığı bölge olarak da biliniyor. Burada bir de Irvine bölgesinde Türklerin kurduğu “Pacifica Institute” isimli bir kültür merkezi yer alıyor. Orange County sınırları içerisinde yer alan en önemli bölgeler Santa Ana, Anaheim, Huntington Beach, Irvine, Fountain Valley, Aliso Viejo, Orange ve Tustin’dir. Bunlar içerisinde en büyüğü ise Santa Ana'dır.

Orange Country özellikle diziden sonra popular bir tatil rotası haline gelmiştir. Muhteşem sahilleri ve tabiatı ile bir çok ziyaretçiyi büyülemektedir. Bazı büyük firmaların merkezi de burada bulunmaktadır.

Santa Ana, Orange Country bölgesinde yer alan yaklaşık 350.000 nüfuslu bir yerleşimdir. İlk olarak 1869 senesinde Santa Ana Nehri kenarında kurulmuş olan kent, sahilden yaklaşık olarak 16 km. içeride yer almaktadır. Bu bölge ilk olarak 1769 senesinde Meksikalı Gaspar de Portola tarafından bulunmuş ardından İspanya hakimiyetine geçmiştir. İspanyollar burayı Santa Ana Vadisi olarak  isimlendirmişler. Ancak günümüzde çoğu kişi tarafından burası da Santa Ana olarak değil, Orange County adı ile anılmaktadır. Bu durum biraz karışık geliyor bana her şey bir diğerinin içinde ya da bir diğeri ile çakışıyor gibi…

Neyse nihayetinde 1848 senesinde Meksika – Amerika savaşı sona erdiğinde bu bölge de Amerika’nın hakimiyetine girmiş. Burada endüstri ve sanayi gelişmiş. Günümüzde ise hem sahil bölgesine hem de eğlence parklarına olan yakınlığı buranın önemini arttırmış.

Bölgedeki en önemli ve bilindik eğlence parkı OC’nin bir semti olan Anaheim’de bulunan Disneyland’dır. Anaheim, 350 bine yakın nüfusu ile Kaliforniya’nın en kalabalık ilk 10 bölgesi arasında yer almaktadır. Orange Country içerisinde Santa Ana’dan sonra en kalabalık yerleşim olma özelliğine sahiptir. İlk olarak 1857'de elli Alman ailesi tarafından kurulan Anaheim, günümüzde elektronik eşya, uçak parçaları ve konserve meyvelerin üretimi ile ön plana çıkmakta ve bir endüstri merkezi haline gelmektedir.

Anaheim daha çok tema parkları, spor takımları ve kongre merkeziyle tanınmaktadır. Disneyland’ın da burada yer alıyor olması buranın popularitesini gün geçtikçe arttırmaktadır.

Disneyland’ı dolaşmak için en az bir gününüzü ayırmalısınız. 1955 yılında açılan bu eğlence parkı Walt Disney şirketi tarafından kurulmuş. Ancak açılışı da bir hayli olaylı olmuş. Buranın açlacağını haber alan halk bölgeye hücum etmiş trafik felç olmuş. Arabalarını yollarda bırakan halk buraya yürümeye karar vermiş ancak Haziran ayı olduğundan ve sıcaklık yüksek olduğundan bir çok kişinin ayakkabısı eriyen asfalta yapışmış o dönemde.İlk açılış günü park erkenden kapatılmış. Bu yüzden ilk açılış gününe “Kara Pazar” denmiş.

Park oldukça büyüktür. Yüzölçümü olarak Manhattan Adası'nın yaklaşık 2 katıdır. Doğal olarak da parkın içinde pek çok alışveriş mağazası, sinema, otel ve restoran bulunuyor. Parkın içinde aynı Paris’te olduğu gibi çok sayıda eğlence bölgesi bulunuyor. Bunlar arasında en önemli olanlarından Jungle Adventures (Orman Maceraları), Fantasy Land, Frontier Land, Tomorrow Land gibi pek çok bölüm içerisinde yürüyerek gezebilirsiniz. Bunlar içerisinde en ilginç olan bölüm ise Kaliforniaya’nın Barstow şehri civarındaki gerçek hayalet kasabadan ilham alınarak yapılmış olan Hayalet Kasaba yani Ghost Town’dur. Diğer bir alternatif ise parkın etrafında dolaşan trene binerek parkı dolaşmaktır.

Bu eğlence parkının ilk girişindeki caddeye  Main Street adı verilmektedir. Ve bu cadde Walt Disney’in doğduğu ve büyüdüğü kasaba olan Missouri Eyaleti'nin Marceline kasabası'ndan alınan ilhamla tasarlanmıştır. Bu caddenin sonunda meşhur Walt Disney ve Mickey Fare heykelleri vardır. Parkın tam ortasında Uyuyan Güzel’in sarayı bulunuyor. Burada yani bu cadde üzerinde neredeyse her gün çizgi film kahramanlarının geçit törenleri yapılıyor. Aynı zamanda bu bölge de her gün havai fişek gösterileri de yapılmaktadır. Bu bölge özellikle çocukları ile birlikte seyahat edenler için atlanmaması gereken bir nokta.

Bu bölgede halk pazarlarının da çokluğundan bahsetmemde yarar var. Maskotu meşhur Snoopy köpeği olan Knott’s Berry Farm da görülmeye değerdir.

Burası gerçekte bir hayli geniş bir bölge. Tam tamına gezmek için en az bir gün ayrılmalı. Her yaşa hitap eden bir aktivite var.

Orange County Bölgesinin en önemli iki kumsalı ise Newport ve Laguna Kumsallarıdır. Bunlardan Newport Kumsalı’nın en güzel yerlerinden biri Balboa Yarımadası, diğeri ise Corona Del Mar’dır. Newport Kumsalının en önemli özelliklerinden biri buradan Los Angeles’ın en büyük adası olan Catalina adası’na feribot seferlerinin düzenleniyor olmasıdır. Catalina Adası’nın en büyük şehri ise Avalon’dur. Disneyland kadar büyük olmasa da Balboa Yarımadası'nda da bir eğlence parkı bulunmaktadır. Newport Aquatic Merkezi pek çok olimpiyat sporcusunun antreman yaptığı bölgedir. Burada kayaking ve kano yapmak mümkündür.

Bir diğer önemli yer ise Laguna Kumsalı'dır. Burada çok sayıda sanat evi ve galeri olduğu gözünüzden kaçmayacaktır. Laguna Kumsalı da pek çok dizi ya da filme mekan olmuştur. Bunlar arasında en bilindik olan dizi ise bu bölge ile aynı adı taşıyan Laguna Kumsalı’dır.

Bu bölgede çok sayıda Türk yaşadığından bahsetmiştim, GG’s bu bölgedeki en popüler türk restoranlarından biridir.

Konaklamaye gelecek olursak, Orange’da bütçeye göre birçok otel bulunabiliyor. Disneyland’a sadece 4 blok uzaklıkta bulunan zincir otellerden Residence Inn by Marriott,  beklentilerinize karşılık verebilecek kadar donanımlı bir otel. Newport Beach’te bulunan Island Hotel Newport Beach oteli ise çevrenin popüler otellerinden. Yakınında yer alan Newport Center’da ki mağaza ve restoranlara yürüme mesafesinde, iskeleye ise 7-8 kilometre uzaklıkta. Eğer havaalanına yakın otellere bakıyorsanız Avenue of the Arts Wyndham Hotel’in uzaklığı aşağı yukarı 6 kilometre kadar. Ayrıca Newport Beach’e yürüyerek 15 dakika, Segerstorm Sanat Merkezi’ne ise 5 dakika mesafede bulunuyor. Bütçeniz sınırlıysa Orange County’de daha ekonomik otellerde bulabilirsiniz. Ocean Surf Inn & Suites plaja yürüme mesafesinde bulunan bir motel. Burası için hem ucuz hem de plaja yakın yerlerde konaklamak isteyenler için biçilmiş kaftan denebilir.

Bunların dışında daha fazla otel alternatifi için buraya tıklayarak booking.com’a girebilir ve Orange County’da bulunan diğer otellere bakabilirsiniz.