Endülüs'ün Modern Kenti, Malaga

Malaga İspanya’nın 6. büyük kenti. Costa del Sol olarak adlandırılan sahilde yer alıyor. Cebelitarık boğazına ise 130 km uzaklıkta.

Malaga tam bir liman kenti. Buraya çok sık cruise gemileri uğradığı için Turizm de giderek gelişmeye başlamış. Ama turizmden ziyade inşaat ve bilgi teknolojileri ekonomide büyük yer tutuyor.

Malaga’da yaşanan sıcak iklim sayesinde burada harika palmiyeler yetişmiş ve şehrin neredeyse her yerini kaplamış. Malaga’da caddeler çok geniş ve çok temiz. Aynı zamanda trafik sorunu da yok. Malaga Havaalanından şehir merkezine 1,5 Euro karşılığında tren ile ulaşabiliyorsunuz.

Malaga’nın Granada’ya uzaklığı ise 90 km, Sevilla ile arası 200 km. Şimdi modası biraz geçmiş olsa da Malaga’ya 55 km mesafedeki eski jet set mekanı olan Marbella da ziyaret edilebilir. Malaga çevresindeki diğer yazlık yerleşim yeri ise ufak ve şirin bir kasaba olan Almunecar.

Malaga şehir merkezine girdiğiniz gibi sizi meydanda Ana katedral karşılıyor. Bu katedralin karşısındaki kafeler etrafı gözlemlemek için güzel bir nokta. Katedralin hemen önünde yer alan çeşme ise güvercinlerin uğrak yeri olmuş.

Biz gittiğimizde bu katedralde bir düğün töreni vardı. O nedenle çevre oldukça kalabalık ve renkliydi. Katedralin içine girip, töreni biraz izleme fırsatı bulduk. Buradan Malaga’nın şık alışveriş caddelerinde turladık. Çok geniş ve temiz caddeleri pandomim sanatçıları ve müzisyenler süslüyor. Malaga diğer Endülüs bölgesi şehirlerinden daha farklı, daha yeni bir şehir.

Buradan doğruca döneminde müslüman valilerine saraylık yapmış olan Gibralfaro tepesindeki Alcazaba’yı ziyaret ettik. Bu tepeye çıkarken yol üzerinde boğa güreşi arenasını görebilirsiniz. Gibralfo tepesinden şehrin manzarası hoş. Gibralfaro tepesinin eteklerindeki Alcazaba havuzları, su yolları ve bahçeleriyle burası insana huzur veren bir yer.

Buradan sonra Picasso müzesine gittik. Picasso, ayrı bir öneme sahip. Çünkü Picasso 1881 senesinde Malaga’da doğmuş ancak 9 yaşına geldiğinde ailesi ile birlikte İspanya’nın kuzeyine göç etmiş. Bu müzede kübizmin öncülerinden olan Picasso’ya ait pek çok eser bulunuyor.

Malaga doğumlu olan diğer bir ünlü isim ise Antonio Banderas.

Biz Malaga’da olduğumuz sırada şehrin neredeyse her yerinde bir çalışma vardı. 2016 yılı için Avrupa Kültür Başkenti adayı olduğunda şimdiden çalışmalara başlamışlar.

Şehrin en hareketli bölgelerinden biri ise marina bölgesi. Burada hem çok şık restoranlar, hem de upuzun sahiller var. Tabii iklim gereği yaz aylarında burası çok sıcak olsa da en güzel mevsimi bahar ayları.

Biz Malaga’da olduğumuz sırada Marina bölgesinde kurulmuş açıkhava pazarı vardı. Burası oldukça keyifliydi. Bu pazarda Picasso eserleri baskılı tişörtlerden Fas’tan ve Kuzey Afrika tarafından getirilmiş birçok ürün bulmak mümkündü.

Malaga, gezdikten sonra akıllarda mühür gibi bir iz bırakan şehirlerden olmasa da marina bölgesi ile, ana katedrali ve modern alışveriş caddeleri ile görülebilecek yerlerden. Malaga seyahatiniz sırasında konaklayabileceğiniz oteller arasında Santa Cruz Apartments ve Room Mate Larios gibi müzeler ve alışveriş ile ilgilenenler için güzel oteller mevcut.