Hafta Sonu İçin Sakız Adası'nda Öneriler

Çeşmeye çok yakın olması ve sahip olduğu güzel plajları sayesinde Türkler için hafta sonu tatili için sık sık tercih edilen bir yer Sakız Adası. Ailem geçen sene 2 ay boyunca burada kaldı. Onların yönlendirmeleriyle bir yazı hazırladım. Hafta sonu için gidenlerin işine yarayabilir.

Öncelikle bilmeniz gereken şey, birçok Yunan adasında olduğu gibi burada da Yunanca veya İngilizce bilmeden çok rahat vakit geçirebilirsiniz. Çoğu yerde Türkçe menü de mevcut. Sipariş vereceğinizde söyleyeceğiniz yemeği Türkçe söyleyin, Yunancası büyük ihtimalle sonuna -ki eklenmiş halidir :)

Ulaşım

Adaya 3 firma ile yavaş gidiş dönüş 25 euro’ya, katamaran ile ise 32 euro’ya ulaşabilirsiniz. Cumartesi sabahı hızlı bir check in ve pasaport kontrolünden sonra teknemize biniyoruz. Turyol hariç tüm tekneleri kullandım. En güzeli Ertürk’ün teknesi, yani yavaş olanı. Bu arada Türkiye çıkışında alkol almanıza gerek yok artık Türkiye’ye dönüşte de “freeshop” var.

Ada içerisinde toplu taşıma çok gelişmiş olmadığından araç kiralamanızı öneririm. Adada araç sıkıntısı bulunduğundan gitmeden önce aracınızı internetten kiralamanızı öneririm. Adada genelde virajlı yollardan tepeye tırmanıyorsunuz veya tepeden iniyorsunuz. Araba kiralasanız bile buraları bilmiyorsanız çok da uzak yerlere gitmemenizi öneririm.

Tek kişiyseniz araç kiralamak pahalıya gelecektir. Araç kiralamıyorsanız Ertürk’ün turlarına katılabilirsiniz. Güneydeki köyleri bilgili bir rehberin anlatımıyla gezebilirsiniz.

Konaklama

Topakas House: Havalimanına 2 dakika uzaklıkta, şehir merkezine 7 dakika civarı. Eleni Hanım çok misafirperver. İyi derecede Türkçe konuşuyor. Akşam ailemle saatlerce sohbet ettiler ve ahtapot ikram etti. Arkadaşımın yazlığına misafirliğe gitmişim gibi hissettim. Odalar ufak olsa da ihtiyacımız olan her şey odada var ve odalar yüksek tavanlı. Fiyat performans müthiş.

Agia Markella: Annemler daha önce 1 kere kalmışlar. Gayet merkezi, otopark sıkıntısı yok ve uygun fiyatlı.

Argo Suits: Paskalya Bayramı’nda şehirde otel kalmadığı için burayı tutmuştuk. Şehre uzak ve kapalı bir işletme. Booking’ten burasının kaldırılması için kayıt açtırdım sakın rezervasyon yapmayın.

Chandris: Müthiş bir otel. Argo Suits kapalı olunca son çare olarak burada konakladılar. Tüm sakız merkezine hâkim konumda, annemlerin de önerdikleri bir yer. Paskalyada giderseniz odadan çıkmadan balkonda roket savaşlarını izleyebilirsiniz. Fiyat doğal olarak yüksek.

Popi Room: Ailem 2 ay boyunca Popi’nin bir evinde konakladılar. Popi çok cana yakın ve misafirperver birisi. Apartın merkeze yakınlığı çok iyi ve otopark olanağı var. Uzun süreli konaklamalarda fiyat çeşmedeki yazlıkların 4’te birine geliyor.

Yeme içme

Sakız merkezdeki turist avcısı tavernalardan uzak durun. Çok kalitesiz yağda kötü yemek yersiniz çoğunda. Bunun yerine yerellerin gittiği koylarda yer alan restoranları tercih edin.

Pantoukios: Çok küçük şirin bir koyda yer alan tek restoran. Rezervasyon yaptırmanızda fayda var. Son gittiğimizde mekân tamamen doluydu. Sokağa masa atıp oturmak zorunda kaldık. Bu mekânı Sakız Adalı ev sahibimizden öğrendik. Tüm yiyecekler taze, porsiyonlar bol. 4 kişiye 3 çeşit yemekten fazla söylemeyin, kalıyor ve üzülüyorsunuz. Ev yapımı şaraplarını çok beğendim. 4 kişi alkol dâhil 50 euro verdik. Söylediğim yemeklerle 6 kişi doyardı.

Önerim:

-Karışık sebze kızartma-Fried kalamar
-Fried karides
-Greek salata
-En taze ne varsa barbun/levrek/çipura

Lagada: Burası da bir gece konaklamaya değecek huzur dolu bir koy. 4-5 adet restoran var bu koyda, aralarından istediğinizi tercih edebilirsiniz. Biz gittiğimizde 4-5 adet büyük yelkenli vardı. Hepsi de Türk bandıralıydı.

The pastards: Büyük porsiyonlu doyurucu bir İtalyan restoranı ancak servis yavaş.

Rodi: Şehirdeki en iyi frappe’ci.

O Mesaonas: Mesta Meydanı’ndaki esnaf lokantası. Yunanistan’da evde ne pişiyorsa burada tadabilirsiniz. Patates kızartması, deniz ürünlü pilav, Greek salata ve mücver yemenizi öneririm. Türlü, taze fasulye vb. tencere yemeklerini de deneyebilirsiniz.

Beneth Food Hall: Türkler olarak kahvaltıda doymuyoruz, bu bir gerçek. Burası bizi doyurur. Tüm ürünleri çok lezzetli filtre kahve isterseniz de hazırlıyorlar.

Gezilecek yerler

İnternette Sakız Adası’nda gezilecek yerlere dair birçok bilgiye ulaşabilirsiniz, ben sadece size rota çizeyim.

Port’tan yani limandan arabayı teslim aldık.

Lidl’a doğru yola çıkalım. Türkiye - Yunanistan karşılaştırmaları yapıp seyahatimiz boyunca tüketeceğimiz atıştırmalıkları buradan aldık. Odada mini dolap varsa diye arada içmelik birkaç da “Alfa” markalı bira aldık. Otoparktan uçakların inişini izledik ve yola koyulduk.

Mavra Volia: Buraya volkanik taşları görmeye geldik. Bence çok bir özelliği yok, gelinmese de olur.

Pyrgi: Sakız’ın meşhur işlemeli taş evlerinin olduğu köy. Burada bol bol fotoğraf çekildik. Manos’tan alışverişlerimizi yaptık. İkram ettiği likörü ve rakıyı içtik. Kardeşi Vasilis’in mekânında kahvemizi damla sakızlı gazozumuzu içtik ve soluklandık.

Mesta: Burayla ilgili hikâyeleri internette okuyup ondan sonra bu köyü ziyaret etmenizi öneririm. Öğlen yemeğini de Mesta Meydanı’ndaki restoranda (O Mesaonas) yemenizi öneririm.

Çarşıda küçük bir yürüyüşten sonra Rodi’de kahve içtik.

Glaroi Beach’te güneş batana kadar güneşlenip denize girdik. Şezlong ücreti 2 euro (1 su fiyata dâhil). Freddo cappuccino’yu güzel yapıyorlar. Aşağıdaki fotoğraflar buradan.

Gece hayatı

Sakız Adası’nda çok renkli bir gece hayatı yok. İnsanlar geç saatlere kadar akşam yemeği yiyorlar burada. Gece kulübü olarak benim bildiğim iki mekân var. İkisi de çok iyi sayılmaz.

44 Bar Coffee Shop: Şehrin en “cool” kokteylcisi. Çok daha iyi kokteyller içtim ama kaliteli bir ortamı ve playlist’i var.

Metropolis ve Escobar ise sadece girip çıktığım gece kulüpleri. Pek güzel ortamları yok. Çok sıkış tepiş ve ergen dolu.

Sakız’la ilgili şöyle bir öneride bulunabilirim, 3 gece konaklamanız sizin için iyi olur. Feribottan indiğiniz gün Güney Sakız köylerini dolaşıp gecesinde Mesta köyünde Orta Çağ’dan kalma bir otelde konaklayabilirsiniz. 2. Gece ise Lagada’da konaklamanızı ve sakin bir ortamda gününüzü geçirmenizi öneririm. 3. gece ise merkeze yakın bir yerde konaklayıp limana kolayca ulaşabilirsiniz.

Yapmadan dönme

-Araç kirala.
-Şehir merkezinden biraz uzak olan koylarda sakin bir ortamda deniz mahsulü ye.
-Güney ada turu yap.
-Sakız reçeli, sakız likörü, tarçınlı likör ve Barbayanni (Bir uzo markası) satın al.
-Frappe iç.
-Glaroi Beach’e git.
-Mhytos, Alfa, Chios fresh beer, Fix biralarını dene.