Lviv'de Uzun Hafta Sonu

Ukrayna’ya giden arkadaşlarımın ucuza kaliteli bir tatil geçirdiklerini söylemelerinin üzerine gidiş dönüş 180 TL’ye Lviv biletimi aldım. Pek de düşünmedim bunu yaparken. Hiçbir araştırmam da yoktu. Cuma varışlı, pazartesi dönüşlü bir tatil olacağından en kötü yer içer Türkiye'den uzaklaşmış olurum diye düşünmüştüm.

Kimlikle girişin ilk gününde Ukraynalı pasaport görevlileri pasaportsuz giremezsin kimliğinin yanında pasaportun da olmalı diye beni uyardı. Ben de yeni anlaşmayı onlara anlattım ve kimlikle girebileceğimi söyledim. En sonunda kimlikle giriş için doldurup seyahatim süresince yanımda bulundurmam gereken belgeyi bana uzattılar. Doldurmaya üşendiğim için pasaportumla geçtim.

Kimlikle Ukrayna'ya gitmek isteyenlere özel çok önemli bir uyarı yapayım. Sadece Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı ile (yeni kimlik) Ukrayna'ya pasaportsuz gidebilirsiniz.

Bloglarda okuduğuma göre insanlar pasaport kontrolünde çok uzun süre tutuluyor ve sorgulanıyorlarmış. Bana kalacak yerimi bile sormadılar. Sanırım bunda pasaportumda yer alan vizelerim etkili oldu.

Bu seyahatim için otel rezervasyonlarımı yapmakta geciktiğimden en iyi otellerin hepsi tutulmuştu. Şöyle ki seçtiğim hostellerde bir geceden fazla boş yer olmadığı için üç günde üç farklı hostelde kaldım. Aslında güzel bir deneyim oldu. Hepsinin birbirine göre artıları ve eksileri vardı.

Havalimanından Rynok Square’e gitmek için 2 grivnaya bilet alarak 48 numaralı otobüs veya üniversiteye giden troleybüsü kullanabilirsiniz. Kafam rahat olsun derseniz özel taksi çağırıp merkeze gidebilirsiniz.

KONAKLAMA

Konaklama konusunda önerim 2 kişi ve üzeriyseniz ev tutmanız olacak. Lviv'de Belediye Binası çevresinde çok sayıda günlük kiralık ev bulabilirsiniz. Evler çabuk tükendiği için seyahatinizden en az 2 ay önce rezervasyonunuzu yapmanızı öneririm.

Centrum Hostel

Hostelin yerini bulmanız neredeyse imkânsız. Çok kolay bir yerde olmasına rağmen tabelaların yetersizliği yüzünden 10 dakika boyunca binanın etrafında döndüm. Ben çektim siz çekmeyin. Hostelin girişi için 2 katlı pasajın içerisine girip zili çalmalısınız. İsminizi söyleyip rezervasyonum var dediğinizde kapıyı açacaklar. Ben 2 kişilik yataklı odada kaldım. Çok sessiz ve rahattı. Ortak banyoyu kullandım. O da temizdi, burayı öneririm.

Hemen alt katında Türkiye'deki Balkan lokantası kıvamında bir restoran var. Yeme içmede de sorun yaşamazsınız. Belediye Binası’na yürüyerek 5 dakika. Keşke hep bu hostelde kalsaydım.

Coffee Home Hostel

Çok merkezî bir yerde olduğu için burayı tercih etmiştim. Keşke etmeseydim.2 kişilik ranzalı odada kaldım, oda mutfakla banyonun ortasındaydı. Gürültü eksik olmadı. Yaz olmasından dolayı pencerem açıktı ve avludaki aile çok gürültülüydü. Birileri onlara bağırdı onlar karşılık verdi ortalık karıştı. Üstüne o avluya girişteki demir kapıyı her açan düzgünce kapatmadığında çarptı ve uykumdan sıçradım. Bir saat uyumaya çalışmışımdır, berbat bir deneyimdi. En pahalısı da burasıydı. Asla önermem.

Randevu Hostel

İsmi pek çekici olmasa da rahat bir uyku çektiğim hosteldi. Uzun süreli konaklama için kesinlikle tercih etmem. Tuvalet veya banyoya gitmek için mutfakta herkesin içerisinden geçmelisiniz. Onlarca kişi için 2 adet tuvalet var ve çok dar. Bir gece önce çok az uyuduğum için ve buradaki yatak da çok rahat olduğu için çok iyi uyudum. Merkeze en uzak hostel burası olduğundan gürültü de azdı. En uzak dediğime bakmayın Türklerin favorisi Glory Cafe’ye yürüyerek 3 dakika uzaklıktaydı. Üçüncü kata valizi taşıyarak çıkmak pek hoş değildi.

GECE HAYATI

Ukrayna’da gece kulübüne gitmedim ancak giden arkadaşlardan en iyi gece kulüplerinin şunlar olduğunu duydum.

Malevich'e gideceğiniz gecenin öğleninde mekâna gidip masa tutun parasını da sabahtan verin. Loca için sizden belli bir ücret alıyorlar ve bu parayı kredi olarak içeride kullanıyorsunuz. Akşam yemeğinizi bu mekânda yemenizi öneririm yoksa o krediyi bitiremezsiniz. Onun dışında Rafinad ve Deluxe adlı kulüplerin de iyi olduğundan bahsediliyor.

YEME İÇME

Gelelim uzmanlık alanıma. Çok ucuza çok lezzetli etler yiyebileceğiniz, yerel mutfağı tadabileceğiniz hatta döner yiyebileceğiniz çok sayıda restoran var. Buradaki restoranların çoğu konsept restoran. Ne servis ettiklerinden çok nasıl servis ettikleri, yarattıkları ambiyans ve sundukları atraksiyonlar müşterilerin tercihini etkiliyor.

Baczewski piyano eşliğinde açık büfe kahvaltı edilen bir mekân. Ama bu kahvaltıyı edebilen Türk sayısı oldukça düşük.11.00’de kahvaltı bitiyor ve bu saate kadar mekân tıklım tıklım oluyor. Sıra beklememe rağmen 11.00’den önce içeri giremedim ve kahvaltı edemedim. Kumpel Grup’un lüks restoranlarından bir tanesi.

Beer Theater belli saatlerde yaptıkları müzik şovlarını izleyerek craft bira içmek için müthiş bir yer. Dinlenmek için günde 2-3 defa gidip farklı farklı biralar içtiğim bir mekândı. Bazen şovları izler bazen de dışarıdaki masalarda oturup meydanı izlerdim. Bira tabağını ve Obama’s hope birasını öneririm.

Mons Pius’un sebze çorbaları resmen uydurmaydı. Hiç hoşuma gitmedi ama mideme sulu bir şeyler girsin diye söyledim. Yanında getirdikleri ekmeğe para alıyorlar. Özel steaklerinden yedim. 400 grama yakın kocaman iki lop et ve üzerinde poşe yumurta geldi. Etin bir kısmı sinirli olmasına rağmen genel olarak ayrında pişmiş ve lezzetliydi. Çorba bira ekmek et 290 grivna. Bu yemekler 1 kişiye çok geliyor 2 kişi rahat doyar. Ortamı sakin ve hoş.

Pyana Vishnya yani Drunken Cherry’nin vişne likörleri çok hoşuma gitti. Lviv’in her daim kalabalık olan ilginç bir mekânı. Turistler kadar yerliler de burayı tercih ediyor. Masa sayısı fazla olmasına rağmen yetmiyor. Likörün bir bardağı 36 grivna.

Cafe Centaur’da egg benedict ve americanodan çok memnun kaldım. Kuru meyve kompostosunun içinde hoşuma gitmeyen bir koku vardı ama ona rağmen güzeldi. Bir kişi için çok fazla geliyor bu komposto.

Celentano’nun öncelikle şarapları berbat. Pizza odun fırınında pişmediği için makarna sipariş ettim. Somonlu makarna çok ilginç bir şekilde poşetin içinde servis edildi. Parmesanı istediğim kadar kendim koyarak makarnamı tabağa aldım. Makarna müthiş değildi ama fiyatına göre çok iyiydi. Kalabalık gidilip kocaman pizzası da denenebilir. Servis hızlı ve mekânın içi ilginç.

Lviv Chocolate Factory’nin çikolatası bayıla bayıla yediğim çikolatalardan değildi. Kafe çok hoş düşünülmüş, en üst kata kadar gezilmeli. Waffle çok kötüydü, kremalarında bir sıkıntı var. Yenebilecek en iyi şey bitter melted chocolate yani erimiş çikolata. Yanında meyveler ile geliyor ve bandıra bandıra yiyorsunuz. Fiyatlar lezzet olarak benzer olan çikolatacıların en az 3 katı ve değmez. Tatil boyunca 1 kere gitmek yeterli.

Kryivka’nın kapısında onlarca kişi sıra bekliyoruz. Sözüm ona burası amcanın eviymiş parola neymiş girmek için bilmem ne. Artık esprisi kaçmış bir olay. Çok iyi düşünülmüş güzel bir turistik atraksiyonmuş zamanında ama artık bir ilginçliği kalmamış. İçerisi gezilip terasta bir bira içilebilir.

Masoch Cafe ilginç konseptli bir mekân. Mazoşizmden zevk alanların kesin gitmesi ve bol bol vakit geçirmesi lazım. Ben 1 kere gittim lezzetli bir kokteyl içtim 3-4 kırbacımı yedim çıktım.

The Most Expensive Galician Restaurant’a ben gitmedim ancak Kryivka’nın yanındaki merdivenlerde tabelasını gördüm. Gidenlerden gördüğüm kadarıyla menüdeki her şey gerçek fiyatının yanına ekstradan bir 0 fazla yazılmış olarak sunuluyor. Yemeği yedikten sonra garsonla makul bir fiyatta anlaşmanız (hesabı azaltmanız) gerekiyor. Farklı bir konsept denemek isteyenlerin bilgisine.

The First Lviv Grill Restaurant of Meat and Justice ise işkence konseptli kaliteli değişik bir mekân. Izgara etleri diğer mekânlara göre burada daha uyguna yiyebilirsiniz.

Arsenal Ribs And Spirits; Arsenal Müzesi’ne girmeden gördüğüm piknik konseptinde bir mekân. Piknik masalarının üzerine kâğıt seriliyor. Garsonlar müşterilerin önüne kalemle tabak çiziyorlar. Herkes domuz pirzolalarını tabaklarında yiyip kemiklerini ortada topluyor. Çok canım çekmesine rağmen sıra beklememek için burayı denemedim.

Dim Legend ise Lviv’in en ilginç restoranı. Her katında ayrı bir konsept var. Servis çok yavaş. Yemek yemenizi önermem ancak bir şeyler içmek için ideal. Gitmeden yanınızda bozuk Türk lirası bulundurun. Girişteki amcaya hatıra için verin.

Puzata Hata Türkiye’deki pehlivan / Balkan lokantası kıvamında bir mekân. Uluslararası veya yerel birçok yemeği uygun fiyatlara yiyebilirsiniz. Mantısını öneririm.

Open Fast Restaurant kahvaltı için en iyi adreslerden. Avrupa’da gördüğüm en iyi kahvaltı mekânı. Domatesi, peyniri, omleti, yumurtasıyla Türkleri çok memnun edecek bir kahvaltıcı. Fiyatlar da çok uygun. En az 1 kahvaltınızı burada yapın.

Coffee Manufacturemaden konseptiyle turist çeken bir yer. Fazla bir beklentim yoktu mekâna gitmeden önce ama bu düşüncemden dolayı utandım. Çok kaliteli kahve yapıyorlar. Bir kere de sırf fotoğraf çekip o anı deneyimlemek için madene girdim. Günde 2 kere gidip Lviv tarzı kahve içtiğim bir mekândı, öneririm.

Seven Piggies’i Hapishane Müzesi’ne gidip giremediğimde sinir olup merkeze dönerken gördüm. Müthiş bir dekorasyonu vardı. Karnım tok olduğundan gitmedim ancak gezginçift gitmiş ve çok memnun kalmışlar. Ukrayna köy evi konseptinde değişik bir yer.

GEZİLECEK YERLER

Museum of Folk Architecture and Life

Ukrayna bölgelerine göre farklılık gösteren köy yaşantısının küçük bir simülasyonu yapılmış. Çok geniş bir arazi üzerine kurulan bu açık hava müzesine en az 5 saat ayırın. Girişte verilen haritayı takip ederek gezmenizi öneririm. Ben haritayı takip etmediğim için bir süre sonra kayboldum. Türk bölgesinde pala bıyıklı abinin yardımıyla hayatımda ilk defa ok attım. Çok güzel bir deneyimdi.

Lviv City Hall

Merkezdeki Belediye Binası’nın en üst katına çıkıp şehri izleyebilirsiniz. Asansör belli bir yere kadar çıkıyor. Kalanını daracık ve dik merdivenleri tırmanarak çıkmanız gerekiyor. Sağlık sorununuz varsa hiç uğraşmayın, çok da güzel bir manzarayla karşılaşmıyorsunuz zaten.

Lychakiv Mezarlığı

45 dakikaya yakın yürüdüm içerde. İlgimi çeken hiçbir şey olmadı, önermiyorum.

Arsenal Museum

Gittiğim her şehirde savaş ve silah müzesine giderim. Burası en hoşuma giden mekânlardan birisi oldu Lviv'de. Müzedeki yönlendirmeler çok kötü ve çok dağınık bir müze olmasına rağmen silahları incelemekten oldukça keyif aldım.

Hapishane Müzesi

Ben gittiğimde kapı duvardı. Biraz zorladım çaldım bekledim açan olmadı sıkıldım gittim. Blogger arkadaşlardan gidenler olmuş saçma bir müzeymiş. Gitmeye değmez.

Yapmadan Dönme

• Beer Theater’daki sahne şovlarını izlerken craft biraların tadına bak.
  • Lviv Handmade Chocolate Cafe’de güzel bir fondü ye.
  • Roshen mağazasından çikolata depola.
  • Masoch Cafe’de 3-5 kırbaç ye.
  • Belediye Binası’nın en üst katına çıkıp şehri izle.
  • Museum of Folk Architecture and Life’da bir gününü geçir. Türk bölgesinde ok at.
  • Dönüşte freeshop’tan bol bol Nemiroff alın. Litresi 3 euro.
  • Manufacture'da madende alevli kahve iç.
  • Drunken Cherry’de vişne likörü iç.
  • İyi bir et restoranında öğlen yemeğinde kaliteli et ye.
  • Malevich’te loca ayarla, ucuza kaliteli eğlen.