İLKLERİN ŞEHRİ PERGAMON ANTİK KENTİ

376305 Oca 2016Gezi Notu
Mehmet BABAMehmet BABAGezgin05 Oca 201637630 Yorum

Bakırçay Havzası'nda M.Ö. 5000’lere kadar uzanan geçmişiyle Pergamon Antik Kenti (Akropol) medeniyet tarihinin en eski yerleşim yerlerinden biridir.

İzmir

İlklerin şehridir. İlk parşömen kâğıt burada yapılmıştır. Parşömen kelimesi Pergamon’dan gelmektedir. İlk hastane (Asklepion), ilk psikoterapi merkezi (müzik ve su sesleri ile), tıp ve eczacılık (yılan simgesi), ilk kütüphane (200.000 eser); Büyük İskender’in generallerinin kurduğu bu antik şehirde ortaya çıkmıştır.

İzmir-1

Bergama Antik Tiyatrosu, Anadolu'da bulunan antik çağ tiyatroları içinde en dik olanıdır. Ayrıca zamanında sahne binasının ahşaptan ve portatif olduğu düşünülmektedir. Dik bir yamaç üzerine kurulmuş, Hellenistik dönemin en etkileyici mimari eseridir. Yaklaşık 10.000 kişiye hizmet edebilen tiyatro, 33 derecelik açısı ile dünyadaki antik tiyatrolar içerisinde en dik olanıdır. Bu tiyatro tamamen yamaca yaslı Akropolis şehrinin tiyatrosudur.

İzmir şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Iremina Apart, Key Hotel, Renaissance Izmir Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz My Residence, Zena House Bornova 2 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Isik Hotel, Zena House Konak Varyant, Zena House Bornova tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un İzmir aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

İzmir-2

Zeus Sunağı ve Athena Tapınağı, Almanya’da Berlin Pegamon Müzesi'nde sergilenmektedir. Geriye kalan kalıntılar bile geçtiğimiz sene UNESCO Dünya Mirası Listesi'ne girmiştir.

İzmir-3

Günümüz Bergamasının dağ yamacında yer alan antik kente teleferik ile çıkabilirsiniz. Ayrıca kızıl avluyu (dünyanın ilk kiliselerinden) ve Bergama Etnografya Müzesi'ni gezebilirsiniz.

İzmir-4

Haa gitmişken; Bergama şehrini dolaşmanızı, küçük esnafları izleyerek çocukluğunuza dönmenizi, esnaf lokantalarından yemek yemenizi, özellikle meşhur çığırtma kebabını tavsiye ederim.

İzmir şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Yarım Gün İzmir Şehir Turu (43.17 €), İzmir'den Efes Antik Kalıntılar Tam Gün Turu (69.07 €), Pamukkale Tam daytour (133.83 €), Meryemana Evi, Artemis Tapınağı Efes Tam Gün Turu (43.17 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.