İncekaya Su Kemeri: Safranbolu

Görsel olarak her zaman çok beğendiğim bir yer İncekaya Su Kemeri. Safranbolu’da Tokatlı Kanyonu Üzerine Sadrazam İzzet Mehmet Paşa tarafından yaptırılan bu eserin tarihi 17. yüzyıla dayanıyor.

Suyu karşı tarafa taşımak için kullanılmış bu eser harika bir konumda bulunuyor. Toplam 6 adet kemerden oluşan İncekaya Su Kemeri, 116 metre uzunluğunda. Önceden üzerinde yürüyerek karşıdan karşıya geçmek serbestti ancak şimdi buna izin verilmiyor. Yüksekliği de azımsanmayacak kadar fazla, yaklaşık 30 metre gibi bir yükseklikten aşağıya bakıyorsunuz buradan. Eni ise bazı noktalarda 1 metre, bazı noktalarda ise 2 metre civarında.

İncekaya Su Kemeri'nde gün batımı

Her zaman fotoğraf için ideal bir yer benim açımdan. Düşünsenize!! Altından geçen suyun tatlı sesi eşliğinde fotoğraf çekimleri... O nedenle burayı ve bana verdiği fotoğraf zenginliğini çok seviyorum ve kendimi şanslı hissediyorum burada. Safranbolu’nun turizm zenginliğine bir zenginlik daha katıyor bana kalırsa...

İncekaya Su Kemeri'nin olduğu yer aynı zamanda kanyon gezisi için son derece ideal bir parkur. Buraya kadar gelmişken Tokatlı Kanyonu olarak bildiğimiz bu parkurda bir kanyon gezisi yapmadan dönmek olmaz elbette.

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.