İstanbul'da Kahvaltı Mekanları

Bir kahvaltı tutkunu olarak hatırlarsanız daha önceden ”Kahvaltı Top10” listesi düzenlemiştim. Liste, benim gibi kahvaltı severler tarafından da güzel bir ilgi görmüştü; fakat o listenin üzerinden neredeyse 1 sene geçti. Yazdığım bazı mekanlar kapandı, ben yeni mekanlar keşfettim derken listenin güncellenmesi gerekti :) O yüzden bende direkt yeni bir liste oluşturdum. Hatta bu sefer, bir önceki listeye göre listeyi daha da daralttım :)

1-Alaçatı Muhallebicisi

Ataköy Marina'yı hiç sevmem. Oraya gittiğimde ortamı hep boğucu bulmuşumdur; fakat Alaçatı Muhallebicisi bir başka. Zaten marina tarafına gittiğinizde de Alaçatı Muhallebicisi'nin farkını doluluğundan anlayacaksınız :)

Tek kişilik kahvaltı 27 TL, iki kişilik serpme kahvaltı ise 48 TL. Serpme daha avantajlı yani. Zaten oraya gidecekseniz tek başınıza kahvaltıya gitmeyin. Ayrıca serpme kahvaltıları da yeterince doyurucu.

2-Peynir Ekmek

Peynir Ekmek’in kahvaltı mantığı benim çok hoşuma gidiyor. Tek kişilik de alsanız önünüze serpme kahvaltı geliyor. Önce gözünüz sonra mideniz doyuyor. Ürünlerin lezzeti de başarılı diyebileceğimiz bir düzeyde. Özellikle acukasını tavsiye ediyorum. Ben genelde gittiğimde ”çok kahvaltı” tercih ediyorum. Fiyatı 25 TL. Eğer iki kişi gittiyseniz de ”çok kahvaltı” iki kişiye uygun hale getirilebiliyor.

3-Cihangir Van Kahvaltısı

Cihangir’de iki tane Van kahvaltı evi var. Bir tanesinde bir basamak aşağı inmeniz gerekiyor, diğerinde ise birkaç basamak yukarı çıkmanız gerekiyor. Benim bahsedeceğim; bir basamak aşağı inmeniz gereken Van kahvaltı evi.

Bir kere ekmek tabağında onlara özgü bir ekmek geliyor ki enfes. Bayılıyorum o ekmeğe. Benim annemin memleketinde (Elazığ) o ekmeğe gömme diyorlar, Vanlılar adını ne koymuşlar bilmiyorum ama :)

Cihangir Van Kahvaltı Evi'nde de serpme kahvaltı yemenizi tavsiye ederim.  Özellikle menemenini mutlaka denemelisiniz. Lezzet ve doyuruculuk açısından Van kahvaltı evi de başarılı.

4-Sade Kahve

”Manzara” diyerek cümleme başlamak istiyorum. Çünkü öyle muhteşem bir manzaraya sahip ki insanın orada iştahı ister istemez açılıyor. Ayrıca orada nedense kendimi Ege’de kahvaltı yapıyormuş gibi hissediyorum. Bir de şehir tabelaları gözünüze çarpıyor mekanın içerisinde. Herhalde mekan sahibi de gezgin diye düşünüyorsunuz :) Bu arada serpme kahvaltısı iki kişilik 50 TL, lezzet olarak da çok başarılı.

5-Ağa Kapısı

İşte ikinci büyüleyici manzaraya sahip mekana geldik; Ağa kapısı. İlk yazımda manzaralara önem veriyorum diye eleştirenler olmuştu ama bence manzara çok önemli. İnsanlar bir manzara görsün diye nerelerden taa Boğaz'a geliyorlar. İşte bu manzaranın insanların kahvaltı tercihini de etkilediği mekan Ağa kapısı, gerçekten önerebileceğim bir mekan. Orada serpme kahvaltı yapmamış olmasam da her seferinde yaptığım kahvaltıdan memnun olarak kalktım. Gelen tabak gayet doyurucu. Peynirinizden tahininize her şey var önünüzde. Fiyatı da 23 TL idi en son. Saat 12.00’ye kadar da çay sınırsız.

6-Çakmak Cafe

Hem Beşiktaş gibi merkezi bir lokasyonda oluşu hem lezzeti hem de ucuzluğu ile kalbimi fetheden bir mekan oldu kendisi. Kahvaltı tabağı da 10 TL idi. Çakmak Cafe’de de hep kahvaltı tabağı yedim ama tabağımda pastırmama kadar vardı :) Her anlamda muhteşem bir mekan kısaca :)

7-Maçka On Numara

Maçka parkının içinde yemyeşil bir manzaraya karşı kahvaltı etmek kim istemez ki? Maçka on numara size adı gibi on numara bir kahvaltı imkanı sunuyor. İki kişilik fiyatı 55 TL olan kahvaltısı ile önünüze peyniriniz, böreğiniz, demlikle çayınız ve daha birçok şey geliyor. Yedikleriniz de gerçekten lezzetli ve doyurucu. Hatta o kadar doyurucu ki hepsini bitiremiyorsunuz bile :)

8-Namlı Gurme

Gurme kahvaltıların en sevilen adreslerinden biri olan Namlı Gurme, İstanbul'da birçok şubeye sahip. 2009 – 2015 yılları arasında her yıl “En İyi Kahvaltı Mekanı” ve ” En İyi Alışveriş Mekanı” seçilen Namlı Gurme’de kendi kahvaltı tabağınızı kendiniz hazırlıyorsunuz ve aynı zamanda şarküterisinden istediğiniz ürünleri satın alabiliyorsunuz.