İZMİR – SANTOS TRANSATLANTİK SEYAHATİNE BAŞLANGIÇ

Cruise ile Dünyanın Keşfi yazı dizimin bu seferinde sizlere İzmir’den başlayıp Brezilya’nın Santos kentinde sona erecek olan Cruise fırsatı diyebileceğim 23 günlük Cruise seyahatimde yaşadıklarımı, anılarımı ve uğradığımız şehirlerde nelerin yapılacağı ve buraları nasıl ucuza gezebileceğinizi anlatacağım.

Bu seyahate gitme fikri yine geçen sene yaptığım İzmir-Miami seyahatimin başarılı bir şekilde sona ermesi ve o uzun geziden aldığım keyif ve tatmin sonucunda oluştu. Zaten daha önce de Brezilya’ya gitme fikri kafamda vardı, ama her zaman güvendiğim iç sesimi dinleyerek, ne zaman nasip ise o zaman olsun demiştim. Yine erken rezervasyon ile yer ayırtmalar, sonra gelişen bazı olaylar nedeniyle iptaller, daha sonra iç sesimin gitmelisin demesi sonucu tekrar seyahat acentem ile görüşmeler vs. sonucu eveeet 4 Kasım günü MSC Preziosa gemisine, kapımın önünden yani İzmir’den biniyorum. İşte bu seyahatimde de sizlere her zaman olduğu gibi uğradığımız şehirlerde rehberlik yapacağım.

İzmir

Heyecanla kalkış gününün gelmesini bekliyor ve o şanslı günde gemimize biniyoruz. Rotamız İstanbul-Dubrovnik-Venedik-La Valetta-Barselona-Lizbon-Funchal-Santa Cruz de Tenerife-Salvador de Bahia-Rio de Janeiro ve Santos dur. Santos’da indikten sonra çoğu Türk yolcumuz paket program uyarınca bir gece Sao Paolo’da kalıp sabahın 5 inde kalkan THY’nin 13 saatlik uçuşu ile İstanbul’a dönecek. 1100 € ödediğimiz 23 günlük cruise bedelinin bir o kadarını da 1 günlük dönüş yoluna ödemeyi hazmedemedim. 2 aylık uzun bir araştırma sonucu Sao Paolo’dan Kazablanka aktarmalı Frankfurt’a Air Maroc’un 450 $’lık bir uçuşunu yakaladım ve Frankfurt’a gidip orada 3 gün kalıp, oradan da direkt olarak İzmir’e inmenin bana en uygun yol olacağını hesapladım. Düşünsenize, birincisi 450$ (dikkat dolar), + 90$ Frankfurt-İzmir = 540 dolara İzmir’e geliyorum (İzmirliler için böyle uzun bir seyahat sonrası, İstanbul aktarması çok yorucu ve sıkıcı oluyor) . İkincisi tam Christmas ayında Frankfurt’ta 3 gece geçireceğim ve o ışıl ışıl şehri eğlenerek keşfedeceğim. Üçüncüsü de sabahın ikisinde Sao Paolo’da havalimanına giderek bir de 13 saat uçmak çok yorucu olacaktı. Paşa paşa gece uçuşu ile 1 gün sonra saat 21.00’de Air Maroc’a binmek ve ertesi gün vakitli olarak Frankfurt’a inmek çok daha güzel oldu.

Yani seyahat programınızı yaparken, bunları da hesaplamak gerekiyor. Öyle kolay kolay seyahat acentesinin dediğini yap, onca parayı öde, bir de üstüne memnun olmayınca şikâyet et. Yok arkadaş bu yol bana göre değil, hiç olmazsa keyfime göre programımı kendim oluşturuyorum. İsterseniz size de oluştururum! Zaten niye acente açmıyorsun ve insanlara rehberlik etmiyorsun diyorlar. Oo orada durun bakalım, o iş o kadar kolay değil işte. Kafamın etinin yenmesine ve sıkıntı yaşamaya hiç niyetim yok. Her işi erbabına bırakalım. Onlar şikâyet dinlemeye, yorulmaya, oflamaya ve insanları pohpohlayıp kendi bildiklerini yapmaya alışmışlar zaten.

İşte bu planlar ve hesaplamaları yapmak zorundayım. Çünkü prensibimiz neydi; her sene 1 seyahat parasına 2 seyahat nasıl yapmalıyım. Üstelik bu gezimde bir başka sürprizim de var sizlere. Yeni sloganımız artık şöyle; 1 kişilik seyahat parasına nasıl 2 kişi gezilir. Haydaa dediğinizi duyar gibiyim. Evet, gezilerimize artık 2 kişi çıkıyoruz ve biz bu seferde, yolda, Barselona’da evleneceğiz. Cruise yazarı da zaten yolda Cruise’da evlenir değil mi sevgili okurlarım. Barselona konsolosumuz, gemimizin orada olduğu 12 Kasım günü bizi evlendirecek ve biz ondan sonraki gezilerimizi evli olarak yapacağız, Brezilya’ya balayına gidiyor olacağız. Eveeet biz artık 2 kişiyiz.

İzmir-1

İzmir şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Swissotel Büyük Efes, Wyndham Grand İzmir Özdilek, Kaya İzmir Thermal Convention Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Baylan Yenişehir, Hotel Baylan Basmane, Vesta Hotel Liman. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Sunis Efes Royal Palace Hotel Spa, Gümüldür Mavi Deniz Otel, Labranda Lebedos Princess Hotel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un İzmir aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Gelelim seyehatimize… Gemimiz MSC Presioza’nın, Akdenizdeki son Adriyatik seferi geçen hafta Venedik’ten başladı, Bari-Katakolon-İzmir-İstanbul-Dubrovnik ve Venedik’te sona erecek. Sonrasında Atlantik Brezilya seyahati için yeni yolcularını yine Venedik’ten alacak. Çünkü Akdeniz’e kış geldi, seferlerini tamamladı ve yaz ayının yeni başladığı Brezilya’da yeni seferlerine başlayacak. Nisan ayı gibi tekrar Akdeniz’e gelecek. Biz erken rezervasyon yaptıran Türkleri her yıl olduğu gibi İzmir ve İstanbul’dan alıyor ve bizi Santos’a kadar direkt götürüyor. Bu sene gemide 250 kadar Türk yolcu var. Haydi hayırlısı, bakalım geçmiş seyahatlerimden gemide tanıştığım kaç kişiye rastlayacağız. Çünkü şöyle bir şey oluştu artık bu cruise seyahatine çıkanlar arasında… Cruise seyahatini sevenler, her sene muhakkak 1 veya 2 defa cruise ile geziyorlar ve her hangi bir gemide ve zamanda muhakkak karşılaşıyorlar. Cruise dostlukları oluşuyor.Bir dahaki seferde görüşmek üzere diye ayrılıyorsunuz. Sonrasında 2-3 sene sonra dünyanın bir başka noktasında aa diye karşılaşıyorsunuz. Ne kadar hoş değil mi?

Daha önceki yazılarımda İzmir-Venedik hattını sizlere iki defa anlatmıştım. Bu sefer Venedik’ten sonrasını sizlerle paylaşacağım. Haydi Bismillah başlayalım bakalım yeni yerleri sizlere tanıtmaya…

Yazı dizisinin diğer yazıları:

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...