Mardin'de Bir Doğa Harikası: Beyazsu

Mardin'e kaç defa gelmeme rağmen doğa harikası Beyazsu'yu yeni keşfediyorum. Beyazsu Çayı'na gelince bu doğa harikasını daha önce neden keşfetmedim diye de hayıflanıyorum.

Mardin'den çıktıktan sonra Nusaybin'e doğru Suriye sınırına paralel ilerliyoruz. Bir tarafımız Suriye, bir tarafımız yemyeşil verimli topraklar arasında ilerlerken, bir anda sınır köyüne rastlıyoruz. Köy paralelliği bozarak üçgen bir sınır oluşturmuş. Nedenine gelince; zamanında sınırlar oluşturulurken Yeniköy'ün tam ortasından geçiyormuş. Köyü ikiye bölmemek için  sınırı, Yeniköy'ün etrafında dik açı oluşturacak şekilde çevirmişler. Sınır, köyün bitiminde tekrar paralelliğine kavuşmuş.
Uzun, yemyeşil, verimli arazileri ve tabii ki sınırları aşarak Beyazsu'ya geliyoruz. Sessiz, huzurlu, yalnızlığa terk edilmiş bir durumda karşılıyor bizleri. Yalnız değiliz tabi birkaç ördek çayda gezintiye çıkmış, ara sırada bize poz veriyor. Yazın kalabalığını hayal edemezken, karşımda duran sedirlere oturup demli bir çay içmeyi ne çok hayal ediyorum. Ancak Mart ayında hiçbir tesis hizmet vermiyor. Kısacası terk edilmiş durumda…

Beyazsu piknik alanı, suyun içerisine yerleştirilmiş oturma tahtları ve doğal güzelliğiyle ziyaretçilerine birçok şeyi bir arada yaşama fırsatı sunuyor.
 Yörenin sakinleri, yazın  Beyazsu piknik alanına akın ediyormuş. Sadece Mardin yerlisi değil; Şanlıurfa, Şırnak ve Diyarbakır başta olmak üzere birçok yerleşim yerinden buraya akın akın insanlar geliyormuş. Anlaşılan yazın bayağı kalabalık!

Yerleşim yerleri sahiplerinin su üzerine kurduğu tahtlarda oturan piknikçiler, akan soğuk suyun üzerinde dinlenme ve piknik yapma imkânı da buluyor.

Mardin'in Nusaybin ile Midyat ilçeleri arasında yer alan Beyazsu'yu benim gibi geç keşfedenlerden olmayın!!! Doğal güzellikte keyifli anlar yaşayın...

serap selçuk

Yazar Gezgin ve blogger 1968 yılında Niğde'de doğdu 1987-1991Ankara Üniversitesi Fizik Mühendisliği eğitimi gördü.