img-script

MASAI MARA'DA SAFARİ

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör29 Kas 201268090 Yorum

Masai Mara, Masai'lerin arazisi anlamına geliyor. Mara’nın bir diğer anlamı ise benekli demek. Boylu boyunca uzanan düzlükteki çalılar ve yuvarlak küçük ağaçlar benekli bir görüntü oluşturduğu için bu ismi almış. Masai, Serengeti’ye göre daha fazla ağaçlı bir arazi. 124 farklı çeşitte ağaç bulunuyor. Ama en yaygın ve dikkat çekici olanlardan biri rüzgarda ıslık sesi çıkartan dikenli ağaçlar. Buna whispering tree yani fısıldayan ağaç diyorlar.

Milli Parkın içine girip otelimize doğru yol alırken ilk olarak birbiriyle oynayan zebralara rastlıyoruz. Buradaki zebralar, Serengeti’de gördüklerimize göre biraz daha ufak ve daha belirgin çizgilere sahiptiler.

Tüm zebraların çizgilerinin yapısı ve sayısı birbirinden farklı, aynı zamanda bir arada dolaşarak bu çizgilerin vahşi hayvanları yanıltması da diğer bir konu. Bir araya geldiklerinde saldırıya hazırlanan vahşi bir hayvan zebraları bir bütün olarak algılıyor ve saldırmaktan vazgeçiyor. Hiçbir zaman ehlileştirilmemiş olan, ova zebrası olarak da bilinen burşeli zebralar, Doğu Afrika’da en yaygın bulunan tür.
gn2%20r1

Kuzey Doğu Kenya'da en yaygın bulunan zebra türü ise boyu 1,5 metreye yaklaşan Greyvi zebrası. En küçük zebra türü olan ve boyu ancak 1,2 metre olan dağ zebraları ise Güney Batı Afrika'da yaygın olarak görülüyorlar.

Zebraların gebelik süresi 12 ay. Ve yavru doğduğu gibi annesini takip etmeye başlıyor. Eğer at ile çiftleşirse, doğan yavruya zebrat, eşekle çiftleşirse doğan yavruya zebroid deniliyor.

Ardından “Vartok” adı da verilen bir cins yaban domuzu ile karşılaşıyoruz.
gn2%20r2

Bir sonraki gün sabah saat 06:30 gibi erkenden safariye başlıyoruz. Gerçi bu saate çıkmak için bizim yerel rehberi ikna etmem de oldukça güç oldu. Bir gece önceden diyorum ki “David sabah 06:30’da safariye başlıyoruz” Bunun karşılığında “O saatte spor yapıcam” cevabını da hiç beklemediğimi itiraf etmeliyim. İçimden geçen "Daviddddd, başlatma sporuna. Saat 06:30" hayır 7:00, hayır 06:30 derken tabii 06:30'da anlaştık. Sabah gerçekten David'i arabanın yanında şnav çekerken buldum.

Neyse tüm ekip hazırız ve safariye başladık. Sabahın erken saatlerinde balon turuna çıkmış balonları görüyoruz. Gerçekten hoş bir manzaraydı.
gn2%20r3

Ardından 5,5 metreye yaklaşan boyu ile dünyanın en uzun boylu hayvanı olan Zürafalar ile karşılaşıyoruz. Çeşitli türleri olan zürafalardan bizim gördüklerimiz Masai zürafasıydı. Masai zürafası aynı zamanda Kenya’nın da ulusal hayvanı. Diğer önemli 2 farklı tür ise Reticulated ve Rothschild zürafaları. Reticulated denilen cins Kuzey Kenya’da yaygın olarak görülüyor. Uganda ve Kenya’da rastlanan Rothschild zürafasının ise soyu tükenmekte. Rothschil zürafaları aynı zamanda Nairobi’de bir merkezde de görülebilir. Bu tür ayrıca korunmaya alınmış.
gn2%20r4

Günde 25 kilograma yakın yaprak yiyen zürafalar çok fazla su ihtiyacı duymuyorlar. Hatta susuz bir aya kadar dayanabiliyorlar. Günde 2 saat kadar uyuyan zürafaların gebelik süresi 15 ay. Doğan yavru ise yaklaşık 1,5 metre boyunda oluyor. Aynı zebralarda olduğu gibi doğar doğmaz anneyi takip ediyor. 9 ay boyunca ise meme emiyor bu yavrular.
gn2%20r5

Ardından tehlikeli Afrika timsahlarını ve su aygırlarını görmek için nehir kenarına gittik. Çok net bir şekilde timsah görememiş olsak da nehirde serinleyen çok sayıda su aygırı vardı.

Ama buradaki en güzel görüntü nehir kenarına sinsice inen kedigiller ailesinden bir hayvandı. Oldukça uzaktan gördüğüm için tam olarak çita mı leopar mı pek ayırt edemedim.
gn2%20r6

Nehrin kenarından ayrıldıktan sonra bir tarafı Tanzanya, bir tarafı Kenya’da olan Masai Mara düzlükleri içerisindeki sınıra geliyoruz. Masai Mara’daki sınırı üçgene yakın formda bir taş belirliyor. Taşın üzerine bir çizgi çekmişler bir tarafta Tanzanya’yı temsilen “T”, diğer tarafta Kenya’yı temsilen “K” harfi var.
gn2%20r7

Burada araçlardan inip fotoğraf çektiriyoruz.
gn2%20r8

Ardından yolumuza sevimli suratlı sırtlanlar çıkıyor. Ailece dolaşan bu hayvanlar oldukça utangaçlar.

Çizgili, boz ve benekli olmak üzere genel olarak üç türe ayrılan sırtlanlar, güçlü ama bir o kadar da ürkek hayvanlar. En irileri ve saldırgan olanları benekli sırtlanlar. 1,5 metre uzunluğunda, 90 santim boyunda ve 80 kilogram kadardırlar. Grup halinde avlanmayı seven benekli sırtlanlar, av bulduklarında kahkaha benzeri ses çıkarttıkları için aynı zamanda gülen Sırtlan olarak da bilinmektedirler.
gn2%20r9

Koku alma, işitme ve görme duyuları oldukça hassastır. Genelde kendileri avlanmazlar, ama avlanırlarsa antilop, zebra ve çiftlik hayvanlarını tercih ederler. Daha ziyade diğer yırtıcıların avlandığı hayvanları peşinden giderler.  Bu nedenle de leş yiyici olarak bilinirler. Hayvan leşlerini yiyerek tükettikleri için şarbon hastalığının yayılmasını engellemiş oluyorlar.

Tehlike ile karşılartığı zaman ölü taklidi yapan sırtlanlar, kuyruk altı bezlerinden yaydıkları pis koku sebebi ile diğer hayvanlar tarafından çok sevilmezler.

Erkek ve dişilerinin üreme organları birbirine benziyor. Gebelik süreleri ise 3 ay ve bir seferde bir veya iki yavru doğurabiliyorlar. Ortalama ömürleri ise 25 sene. Kolayca evcilleştirilen bu hayvanları eski Mısırlılar köpek gibi tasma takarak yanlarında dolaştırırlarmış.

Hemen önümüzde birbirleri ile oynayan çakal ve sırtlanları görüyoruz. O kadar komikler ki… Çakal sırtlanın arkasından geliyor, sırtlan döndüğü gibi çakal da geri dönüyor. Bunu defalarca tekrarladılar. Resmen dans ediyorlardı.

Hemen önlerinde ise büyük karınca tepeleri olan termitleri görüyoruz. Özellikle Masai Mara bölgesinde çok sayıda termit ile karşılaştık. Bunların en büyüklerine de kendi aramızda Termit Palace ismini verdik.
gn2%20r10

Ardından bir ağaç gövdesine tünemiş akbabaları görüyoruz. Yetişkin bir akbabanın iki kanat arası uzunluğu yaklaşık 1,5 metre.
gn2%20r11

Tabii gördüğümüz sadece akbaba isle sınırlı değildi. Safari süresince pek çok kuş çeşidini de görme fırsatımız oldu. Bunlar arasında en yaygın olarak gördüklerimiz üzeri mavi-yeşil, karnı turuncu olan Superb Starling, desenli bir kuş olan  Rufous tailed weaver, göğsü fosforlu renk olan mavi Lilac breasted roller, kırmızı kuyruklu bir kuş olan White headed buffalo weaver, yine uzun kuyruklu ensesi mavi renkli olan Blue naped mouse bird, uzun siyah kuyruklu bir kuş olan Long tailed fiscal ve boğazında siyah halkalar olan gri renkli Black shouldered kite idi.
gn2%20r12

Bir de tabii meşhur ve bol sayıda rastladığımız Afrika tavukları…
gn2%20r13

Ardından bir tümseğin üzerine uzanmış bir çita görüyoruz. Tümseğin üzerine uzanmış etrafı seyrediyor. Resmen poz veriyordu bize. Saatte 112 km koşabilen bu hayvanı hazır poz verirken fotoğraflamak için biraz daha yaklaşmamız gerekiyor. Ancak parkta belirlenmiş kurallar var, öyle kafamıza estiği gibi yanına gidemiyoruz.

Yolda ilerlerken araçlar için belirlenmiş rotadan çıkmak yasak. Ancak bir vahşi hayvanı görmek için az da olsa yoldan çıkıp yaklaşabiliyorsunuz. Ancak zaten orada beş jeep varsa asla altıncı araç olarak gidemiyorsunuz. Bir jeepin uzaklaşmasını beklemeniz lazım. Maksimum 5 jeep, altıncı olarak giderseniz ciddi cezası var. En sonunda bir jeep ayrıldı ve biz de olabildiğince yaklaştık Çitaya.
gn2%20r14

Bu arada bir diğer kural da şöyle: bir vahşi hayvan yola yatarsa, onu aracınızla rahatsız edemiyorsunuz. Ya kalkmasını bekleyeceksiniz, ya da yoldan çıkarak etrafından dolaşacaksınız...

Ve karşımıza göç halinde olan öküz başlı antilop sürüsü çıkıyor.
gn2%20r15
Sürü halinde önümüzden geçiyorlar. Sürüde önde bir tanesi var. Biraz ilerliyor ve duruyor. Diğerleri toplu halde yaklaşıyor. Sonra öndeki tekrar devam ediyor. Arkadakiler yine ona yaklaşıyor. Bu görüntü izlemeye değerdi. Gnu'lar temmuz-eylül Maasai Mara'ya gidiyor, ekim-kasım dönüyorlar.
gn2%20r16

Artık yavaş yavaş hava kararmaya başlıyor ve otele dönüş yoluna doğru geçiyoruz. Yolda çok sayıda antilop, gazel, thompson ceylanı ve impala gördük. Bunlar hep aynı sülaleden.
gn2%20r17

İçlerinde en kıskanç olanı ise impalalar. İmpalalar 20-30 civarında diş ile birlikte yaşıyorlarmış buna rağmen yine de aralarında dişi için kavga çıkarmış. En sadık olanı ise ikinci en küçük antilop cinsi olan dick dickler. Eşi ölene kadar bir arada çift olarak yaşıyorlarmış. Dick dickler aynı zamanda en ürkek antilop cinsi. Birşeyden ürktükleri anda kanguruya benzer şekilde zıplaya zıplaya kaçıyorlar.

Hava kararırken ise ufukta sıralanmış fillerin görüntüsü bir hayli etkileyici idi.
gn2%20r18

Günün sürprizi ise akşam yemeği sonrası otele gelip, gösteri yapan Masai Kabilesi idi.
gn2%20r19

Masai Mara şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Tipilikwani Mara Camp, Rekero Camp, Mara Sidai Camp. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Ashnil Mara Camp, Amani Mara Lodge gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Ngerende in the Wild Riverview, AA Lodge Maasai Mara, Mara Ngenche Safari Camp - Maasai Mara National Reserve tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Masai Mara aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

29 Eki 2015

MASAİ MARA KABİLESİ

Masai Mara kabilesi Tanzanya ve Kenya’da yaşayan, bir nevi amişleri anımsatan bir topluluk. Sırf Kenya’da toplam 850,000’e yakın masai kişisi bulunuyor. Okula gidenler 5 dile yakın dil öğreniyor. İngilizce, Swahili, Masai ana dil olmak üzere; İspanyolca ve Çince orta düzeyde konuşabiliyorlar. Masai Mara kabilesi, vahşi hayvanları normalde avlamıyor ancak sadece... daha fazla

28 Eki 2015

MASAİ MARA'DA SAFARİ

Doğu Afrika’da konuşulan Svahili dilindeki ‘kusafiri’ kelimesi, zamanla safari olarak anılmaya başlanıyor. Kelime anlamı seyahat etmek. Eskiden vahşi hayvanları avlamak için başlayan safari, günümüzde onları doğal yaşamlarında gözlemlemek için yapılıyor. Safari yapmak için Afrika’da çeşitli alternatifler var. Kenya’daki 1,500 kilometrekarelik Masai Mara, Tanzanya’daki... daha fazla

15 Nis 2015

BAŞKA BİR HAYAL: KENYA

Kenya’dan döneli zaman akmış, 10 günü geçmiş.  İstanbul’da kar... Perdeyi kenara çeker,  penceremin önüne ilişirim. Penceremde saksılar, saksılarda yapraklarını dökmüş çiçekler ve bir lale toprağından fışkırmış… Gökten bembeyaz pamuklar uçuşur yere doğru. Cenneti hep güneşli bir ilkbahar havasında kurarım kafamda yemyeşil ağaçları, rengârenk çiçekleri ve kıyısında... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
15 Eki 2013
Video

Gezimanya Masai Mara

15 Eki 2013
İpuçları
14 Eki 2013
21442CC6CEB010
Masaai Mara’da sizleri milli park alanına girmeden önce Kenya’nın klasik manzaralarından biri bekliyor. Kaldırımsız toprak yollar ve kum ve yeşilin rengi.
21757C0F63D74E
Masaai Mara, Masaai'lerin arazisi anlamına geliyor. Mara’nın bir diğer anlamı ise benekli demek. Boylu boyunca uzanan düzlükteki çalılar ve yuvarlak küçük ağaçlar benekli bir görüntü oluşturduğu için bu ismi almış.
21918A152D2832
Masaai Mara Park’ın içine girdiğinizde sizleri ilk olarak zebralar karşılayacaktır. Tüm zebraların çizgilerinin yapısı ve sayısı birbirinden farklı, aynı zamanda bir arada dolaşarak bu çizgilerin vahşi hayvanları yanıltması da bir diğer gerçek. Bir araya geldiklerinde saldırıya hazırlanan vahşi bir hayvan zebraları bir bütün olarak algılıyor ve saldırmaktan vazgeçiyor. Hiç bir zaman ehlileştirilmemiş olan, ova zebrası olarak da bilinen burşeli zebralar, Doğu Afrika’da en yaygın bulunan tür.
219165EDD2A065
Burada “Vartok” adı da verilen bir cins yaban domuzu ile de karşılaşabilirsiniz.
2191224F4BF968
Masaai Mara’da sabahın ilk ışıklarıyla beraber safariye başlayabilirsiniz. Burası alışılmışın dışında ve hayranlık uyandırıcı bir yer kesinlikle.

Masaai Mara - Kenya

24 Şub 2013

MAASAI MARA’DA YAŞAM

Maasailer, Doğu Afrika'nın Kenya, Uganda ve Kuzey Tanzanya bölgesinde yoğunlaşmış olan yarı göçer kabilesidir. Biz de Kenya'daki gezimizin sonlarına doğru “Sonsuz Topraklar" anlamına gelen Masai Mara’da bir Masai köyünü ziyaret etmeye karar verdik. Bu köyler genel olarak Manyata adını verdikleri 5 – 10 evden oluşuyor. Köyün girişinde bizi o köyün lideri olan Andrew... daha fazla

2665381810AED4
16 Ara 2012

YAĞMUR ALTINDA MASAI MARA VE NEHRİ KIYISINDA YÜRÜYÜŞ

Masai Mara’daki son günümüz. Sabah erken saatlerden öğle saatlerine kadar tekrar safari yapacağız. Ardından da Nairobi’ye doğru hareket edeceğiz. Safaride ilk olarak timsah görebilmek ümidiyle Mara Nehri kenarına doğru ilerledik. Jeepler nehrin kenarına olabildiğince yaklaştılar. Bu esnada nehirde dev bir timsah gördük. Tam biz timsahı fotoğraflamaya çalışırken, hava... daha fazla

21169919EB8CFB
24 Kas 2012

SERENGETİ - MASAİ MARA ARASI, ISEBANIA SINIRI

Sabah saatleri yine yollardayız. Bugün Serengeti’den çıkıp, Isebania sınırına ulaşıp, oradan da Masai Mara’ya geçeceğiz. Bir süre doğal yaşamın arasında yol aldıktan sonra milli parktan çıkıyor ve yerel köyler arasında ilerliyoruz. Toprak yolların iki tarafında sıralanmış küçük evlerden oluşan küçük köyler ve yol kenarında bekleşen çocuklar, bir dönem sonra çok... daha fazla

28759677108E6C
İstanbul Bisiklet Rotaları
02 Kas 2012
Masai Mara
+55 Fotoğraf
picture-26177-1425744675
5 dak önce
1-Ayder Yaylası, Rize

Yaylaların şahı, en bilineni Rize Çamlıhemşin ilçesinde bulunuyor. 1350 metre yükseklikte bulunan Ayder Yaylası, sadece Karadeniz’in değil, Türkiye’nin de en bilinen yaylası. Karadeniz’in oksijen deposu, yeşillik içindeki cenneti aynı zamanda.  Ayder Yaylası’nda ulaşım da konaklama da oldukça rahat. Yaz kış merkezden araç bulunabiliyor. Ayrıca yayla yakınında bulunan kaplıcalar da gelmişken uğranması gereken yerler arasında bulunuyor.

2-Pokut Yaylası, Rize

Çamlıhemşin’de bulunan Pokut Yaylası, Karadeniz’in en güzel yaylalarından biri. Yerle göğün birleştiği, bulutlara dokunabildiğiniz bir yer burası. Çam ormanlarıyla çevrili Pokut, kamp ve doğa yürüyüşünü sevenlerin de uğrak yeri. 2100 metre yükseklikte, bulutların arasında bir yürüyüş yapmak isterseniz Pokut Yaylası sizi bekliyor.

3-Sal Yaylası, Rize

Pokut Yaylası'yla Sel Yaylası arasında sadece 15 dakikalık bir yürüyüş mesafesi bulunuyor. Pokut Yaylası’na gelmişken uğrayabileceğiniz bir başka güzellikteki bu yaylada geleneksel Karadeniz mimarisinin en güzel örneklerini görebilirsiniz.

4- Sis Dağı Yaylası, Giresun

Giresun’un Görele ilçesinde, Sis Dağı’na konumlanmış yayla, adından da anlaşılacağı gibi sis bulutlarıyla çevrili bir yer. 2182 metre yüksekliği ile yeryüzüne bulutların üstünden bakmanızı sağlıyor. Her yıl temmuz ayında yapılan Sis Dağı Şenlikleri ile çok sayıda turist de ağırlıyor. Sis Dağı ayrıca “C statüsünde Milli Park ” olarak da korunmaya alınmış.

5- Borçka-Karagöl Yaylası, Artvin

Borçka ilçe merkezine yaklaşık 27 kilometre uzaklıktaki yayla, Artvin’in en önemli doğa harikaları arasında yer alıyor. Bu yaylayı diğerlerinden ayıran, içerisindeki heyelan sonucu oluşmuş gölüdür.  Borçka-Karagöl, kamp ve karavan turizmi için ideal bir alandır. Ayrıca yaylada konaklayabileceğiniz bir tesis de var. Karagöl aynı zamanda çeşitli vahşi hayvanlara da ev sahipliği yapmaktadır. Bu sebeple vahşi hayvan fotoğrafçılığıyla uğraşanlar için de gelinebilecek bir yer.

Karadeniz’in En Güzel Yaylaları

28 dak önce
Özel Yazı

TAYLAND MUTFAĞI

Taylandlıların yemek ve mutfakla ilgili alışkanlıkları Batı dünyasından, hatta kendi komşu coğrafyalarından bile oldukça farklı. Tay evlerinde geleneksel olarak mutfak bulunmuyor. Tay yemekleri genelde tarz olarak Hint yemekleriyle Çin yemeklerinin karışımı şeklinde. Çoğunlukla dış mekânlarda pişirilen yemekler, birçok Tay kadın ve erkek tarafından aynı zamanda geçim... daha fazla

picture-25-1399280821
Gold Yazar
34 dak önce
Gezi Notu

CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ (KARAYİP ADALARI) 13. BÖLÜM - FORT DE FRANCE/MARTINIQUE

Martinique Adası ve baş şehri Fort de France, Karayipleri gezdiğimiz gemimiz Norwegian Breakaway gemisi ile ziyaret ettiğimiz adalar içerisinde en gelişmiş ve en pahalı olanı. Fransa’nın bir ili olan bu şirin kasabanın para birimi Euro’dur. Evet yanlış duymadınız, Euro. Bütün alışverişlerimizi Euro üzerinden yaptık. Avrupa’ya hoş geldiniz. Tropik bir ada olan... daha fazla

Booking.com Otelleri
46 dak önce

AŞKIN ŞEHRİ VERONA

Romeo ile Juliet’in ölümsüz aşkının yaşandığı Verona, UNESCO’nun koruma altına aldığı şehirlerden biri. Şehir, İtalya’nın kuzeyinde yer alan Veneto bölgesindeki 7 şehrin merkezi konumunda.   Verona, Romeo ve Juliet'in aşkının öyküsüyle ünlenmiş diyebiliriz ancak Verona mermerinin de meşhur olduğu biliniyor. Mermer ticareti eskiden beri en önemli gelir kaynaklarından... daha fazla

1 saat önce

AŞK İÇİN DİKİLMİŞ EN GÜZEL ANIT: TAC MAHAL

Bugün dünyada en çok ziyaret edilen yerlerden biri olan Hindistan’ın Agra şehrine gittiğinizde hep bir ağızdan dillere destan bir aşk hikayesini dinlersiniz. Şah Cihan ile Mümtaz Mahal’in aşkını… Aşkın başkentinde Şah Cihan ile Mümtaz Mahal’in aşkı ise şöyle anlatılır: Hindistan ve çevresi üzerine kurulmuş Türk-Moğol kökenli bir devlet olan Babür İmparatorluğu’nun... daha fazla

2 saat önce

ALMANYA'NIN EN KUZEYİ: FLENSBURG

Bremen ziyaretimin bitiminde yönümü bu sefer daha kuzeye çeviriyorum. Amacım karayolu ile Danimarka’ya geçmek olduğu için Almanya-Danimarka sınırında bulunan Kuzey Almanya’nın büyük şehirlerinden biri Flensburg’u ziyaret etmek. Açıkçası bu gezimi planlarken bu şehirde yaşayan çok yakın arkadaşım Aziz’in etkisi oldu diyebilirim; çünkü kendisi bana burayı çok övdü.... daha fazla

Gürcü Mutfağının En Güzel 7 Örneği

Hayatımda yurt dışı gezilerimde beni en çok şaşırtan yerlerden biri de Gürcistan olmuştur. Bunun en büyük nedeni başta Karadeniz olmak üzere önemli mutfaklarımızın öne çıkan lezzetlerinin iz düşümlerini Gürcistan'da bulmuş olmam.

Etnik mutfağı ile biz farkında olmasak da hayatımızda olan ve vizesiz gidebildiğimiz Gürcistan tüm gastronomlar için sayısız keşif ve lezzet ile dolu.

Mesela diyelim ki Gürcistan'a gittiniz, bu aşağıda sayacağım yemekleri yemeden/içmeden dönerseniz seyahatiniz kesinlikle eksik sayılacaktır. O yüzden tatmadan dönmemeniz için en başat 7 lezzeti sizin için derledim.

1. Haçapuri

Haçapuri ile Karadeniz pidesi arasındaki akrabalık tesadüf olamaz. Haçapuri ne mi? Diyelim ki Gulliver'siniz ve bu sefer yolculuğunuz devler ülkesine...Önünüzde kocaman bir pide var. Yani kısaca bizim Karadeniz pidesi Haçapuri'nin daha sofistike hali ama Haçapuri Karadeniz Pidesinin atası. İçinde Gürcistan'a ait olan Sulguni ve Imerulitan peynir karışımı var. Listenizde birinci sıraya alın lütfen.

2. Hıngal

Biri mantı mı dedi? İşte yine Gulliver devler ülkesindeki gibi karşınızda kocaman mantılar var. Hıngal'ın bir versiyonu Çin mantısı olmuş bir versiyonu da küçülmüş, Türk mantısı olmuş. Genelde bir porsiyonda 7 tane sunuluyor. Hamurun bohça tarafından bir ısırık alıp önce suyunu içiyorsunuz, sonra da içindeki kıymayı ve hamuru yiyorsunuz.

3. Gürcü Turşuları

Bu turşular ne olmuş, ne olmamış. Ama tam mezeler! Neye mi? Gürcistan'ın en çarpıcı içkisi Cha Cha'ya... Gürcistan yerel pazarlarında açıkta satılıyor ve satıcısını zorlarsanız pet şişede Cha Cha eşliğinde tadım yaptırılıyor.

4. Gürcü Gazozları

Pek bilinmez ama Gürcistan'ın yeşil şişelerdeki bu tarhunlu ve armutlu gazozlarının sahibi aslında Efes firmasıdır. Tarhunlusu benim favorim. Mideyi rahatlatıyor ve çok farklı.

Gürcü Mutfağının En Güzel 7 Örneği

picture-44944-1460447255
Gezgin

BU ŞEYHLER ÇOK SEVİMLİ: DUBAİ

Bilgi sahibi olduğumuz Arap ülke imajının tersine tam olarak neyle harmanlandığını bilmediğim Dubai'ye gitme kararım uzun zamandır ajandamda uykudaydı. Beni provoke eden durum ise bir implant firmasının kongre davetiydi. Gezmeye aşık biri olarak şartları üstünkörü dinleyip kabul ettim. Şubat ayı ortasında kalın kışlıklarla gezerken, yazlık elbiselerle dolu valizimi... daha fazla

MIZIKACILARIN İZİNDE; BREMEN

Kuzey Almanya ziyaretlerimi her zaman sevmişimdir. Şimdiki rotam Kuzey Almanya’nın sevimli kenti, masal kahramanları ile meşhur Bremen. Bremen hakkında bilgi: Bremen Almanya’nın önemli liman kentlerinden biri. Yaklaşık 550 bin nüfusu ile aynı zamanda Bremen Eyaleti'nin de başkenti. Hamburg’dan sonra önemli liman ve ticaret kenti Bremen tarihi 8. yüzyıla kadar... daha fazla

17 saat önce

İSKANDİNAVYA'NIN KOMŞUSU: KOPENHAG

İnsanın içine gezme aşkı bir kere girdiği zaman durması beklenemez. Bu durumu ben virüs kapmış insana benzetiyorum. Gezme virüsü var ve siz gezdiğiniz bir yerden dönerken içinizde daha da büyüyor bu virüs; tüm vücudunuzu, hatta düşüncelerinizi ele geçiriyor. Sadece bir ilacı var: Daha çok seyahat etmek! Korkum ne biliyor musunuz? Dünyada gidecek yer kalmayacak ya da... daha fazla