Midilli'de Nereleri Görmeli?

Öncelikle belirtmek isterim ki, her ne kadar gezi sırasında fikirlerimize bağlı kalmasak da; planlı gezmeyi, araştırmayı ve notlar almayı severim. Şimdi anlatacaklarım uzunca düşünülmüş, planlanmış bir gezinin önerileri olacak. Haydi başlayalım!

Midilli'de iki kişi olarak gezdiğimiz yerler şöyle: Mytilini, Petra, Molivos, Skala Kallonis, Skala Skamnia, Kalloni, Agiasos. Kişi başı 25 Euro'ya Midilli gidiş-dönüş biletlerimizi alıyoruz. Gezimiz üç gece dört gün sürecek.

Mytilini(merkez)

Ermou Caddesi, Mytilini'nin meşhur caddesi. Cadde boyunca küçük küçük alışveriş dükkanları var. İzmir'in Karşıyaka çarşısı gibi. Yemek yemek için ara sokaklara girmek yeni yerler görmek gerek. Biz caddede gezerken  ara sokakta KAQE OYZEPİ diye bir yer keşfettik. Dışarıda mangalını yapıyor, canlı müziği var. Küçücük bir mekan fakat hem müziği hem de yemekleri, fiyatlar inanılmaz güzeldi. Biz; ahtapot (tek porsiyon 2 adet geldi) tavuk, patates kızartması ve 2 bira icin 13 € ödedik. İnanın o meşhur caddede gündüz vakti yenilecek en keyifli yemekti! Başka merkezde neler var derseniz; yine merkezde görkemli bir katedral var ismi: Agios Athannasios. Öğlen saat 1'e kadar ve akşam 6'dan sonra açık. Biz saat 2'de ziyaret edince maalesef içini göremedik.

Bugünkü Metropolis, 18. yüzyıl başlarında inşa edilmiş, şehrin merkezinde bulunuyor ve belirleyici özelliği muazzam, gotik tarzındaki çan kulesi. Kilise, bir çembere teğet değen kubbesi ile haç şeklindeki üç geçitli bazilika tarzında yapılmış. Dilerim siz içini de gezme imkanı bulursunuz.

Agiasos

Agiasos homestay'de kaldık tüm evi size kiralıyorlar fiyatı 25 € idi. Eski bir evi, oda oda kiraya veren tatlı bir çift sizi karşılayıp evinize kadar eşlik ediyor. Evin mutfağı da banyosu da var ve size 2 kişilik yatak sunuyorlar. Tek gecelik konaklama icin uygun bir fiyattı. 5 üzerinden değerlendirme ile konum :5 , temizlik :4  memnuniyet: 4 diyebilirim. Fiyata kahvaltı dahil değil fakat homestay'e çok yakın bir fırın var. Agiasos küçük şirin bir köy. Meryem Ana Kilisesi ve köyün sokakları gezilebilir. İzmir'in Şirince'sini andıran; eski yapılara sahip bir köy. Farkettim de her yerde İzmir'i arıyorum. Çünkü canım İzmir! Evet devam edelim, Yazın bu köyde sokak boyunca el işi ürünler yapıp satan köy halkını göreceksiniz. Adadan hediyelik alacaklar için en çok çeşit burada olacak. Ve fiyatları makul.

Molivos

Bence adanın en en güzel yeri Molivos. Molivos Kalesi etrafında yoğunlaşan yerleşim hemen denizin kenarında. Görülmek istenirse tarihi kalesi gezilebilir. 08.00-15.00 arasi açık, kaleye giriş 2 €. Çok büyük bir kale değil fakat manzarası harika. Kalenin hemen girişinde kafesi var. Oranın manzarası da gayet güzel, tüm Molivos ayaklarının altında oluyor ve bir şeyler içmek için fiyatlar uygun. Şahsen kaleyi şöyle bir turlayıp uzun uzun birer bira içtik çok keyifliydi. Molivos'ta Octopus Restoran, Gatos Restoran bir şeyler yemek için güzel. Hem fiyat konusunda abartılı değiller, hem de denize sıfır yemek yiyorsun. Molivos, ipe asılarak kurutulan ve hemen ardından kızartılıp sofraya sunulan ahtapotları ile ünlü. Burada mutlaka ahtapot yenmeli. Bir şeyler içmek için ise Cognas Kafe önerilebilir yine deniz kenarında. Zaten bu muhteşem yerde denizi görmemek mümkün değil.

Skala Kallonis ve Kalloni

Bu iki küçük yerleşim yaklaşık 5 kilometre uzaklığında ve adanın ortasında kalıyor. Kalloni yerleşimin daha çok olduğu bir yer. Kilisesi ve caddeleri dışında pek bir şey yok. Skala Kallonis'e giderken küçük bir kahve molası verilebilir. Skala Kallonis ise deniz kenarında minnacık bir köy. Denizin hemen kenarında sıra sıra restoranlar ve balıkçı tekneleri dizili. Buraya yakın bir yerde konaklanıyorsa bence mutlaka bir yemek yenmeli. Ayrıca hemen belirtmeliyim adanın ünlü bir mezesi var. Kabak çiçeği dolması! Sezonu olmamasına rağmen mü-kem-mel-di. Ah canım çekti şimdi bak. Skala Kallonis'e geldikten sonra, sahile inerken hemen soldaki restoranda yedik yemeğimizi. İsmini hatırlayamıyorum ama giderseniz hemen göreceksiniz.

Petra

Biz Petra'da Theofilos Otel'de 2 gün konakladık. Kahvaltı dahil gecelik 30 € idi. Konum:5 Temizlik:3 Kahvaltı:2 memnuniyet:3 her ne kadar konumu çok iyi olsa da Türk kahvaltılarından sonra maalesef memnun kalamadık. Kahvaltı çeşit olarak az olduğu gibi, gelen çeşitler de taze değildi. Otelin konumuna gelince hemen Petra Kalesi'ni ve deniz manzarasını gören, sahile 5 dakikalık mesafede olan bir oteldi. Petra'ya gelince; Molivos'a 10-15 dakika mesafede bulunan Petra'da 115 basamak çıkıp kaleye ulaşıyorsunuz. Kalede bir kilise var ve tüm Petra'yı görmek mümkün. Kiliseye gelince, içinde inşaat olduğu için çok bir şey göremedik fakat Petra'ya gitmişken manzarası için bile çıkılmalı bence. Petra'da aslında adanın her yerinde olduğu gibi dükkanlar,  marketler öğle saatlerinde kapalı oluyor. Hayret doğrusu deyip sahilde birer Türk kahvesi içiyor, Skala Skamnia'ya doğru yola koyuluyoruz. Evet, Türk kahvesi!

Sskala Skamnia

Aşağı ve yukarı olmak üzere köy ikiye ayrılıyor. Yukarı kısımda eski yapılı küçük evlerin arasından yürüyerek aşağıya denize doğru iniyorsunuz. Köyün aşağı kısmında ise iki tane balıkçı restoranı var size Molivos'ta yediğim ahtapot kurutmasından bahsetmiştim ya; işte asıl burada yemek lazım. Nisan ayında gitmemize rağmen asılı ahtapotlar vardı ki o nefis manzarada bi tur atmaya bile değer . ne yapılır derseniz; bir şeyler yiyebilir, köyün girişindeki kafede oturabilirsiniz. Kafe köyün üst kısmında kalıyor. Manzarası hem denizi görüyor, hem de adanın yeşilini ayaklar altına seriyor. not: yunan adalarına gelmişken bizim gibi Uzo almadan gitmek olmaz derseniz, Molivos'taki fiyatlar uygundu. Bir de geldiğiniz feribot acentesinin çalışanları ile konuşup hemen limanın karşısında litre ile uzo satan yerlerden alabilirsiniz. Dediklerine göre en uygun fiyatlısı ve en güzeli orada satılıyormuş.

skala skamnia

Not: Yunan adalarına gelmişken bizim gibi Uzo almadan gitmek olmaz derseniz, Molivos'taki fiyatlar uygundu. Bir de geldiğiniz feribot acentesinin çalışanları ile konuşup hemen limanın karşısında litre ile Uzo satan yerlerden alabilirsiniz. Dediklerine göre en uygun fiyatlısı ve en güzeli orada satılıyormuş.

Özetle Rodos'tan sonra Midilli en çok sevdiğim Yunan adası oldu. Bizim Ege'yle sıradaki hedefimiz Girit. Güzel tavsiyelerinizi bekliyorum.

Dilek Yavuz

solak, kedi annesi, vicdan sahibi, insan, evlat, abla,dost, aşık