Mostar'a Yolculuk

Eğer Saraybosna'ya gelip 1 gün Mostar'a ayıracak vaktiniz varsa bunun için 2 alternatifiniz var; otobüs ya da tren. Ben daha hızlı olduğunu duyduğum için otobüs ile gittim.

Saraybosna'da şehiriçinden 1 numaralı tramvaya binip son durakta iniyorsunuz. Şehirlerarası otobüs terminaline ulaşmış oluyorsunuz (ki tren istasyonu da burada). Buradan yaklaşık 20 KM'ye tek yön biletinizi alıp gidiyorsunuz. Otobüs saatlerini kontrol edip öyle hareket edin derim çünkü çok sık otobüs olmayabiliyor. Otobüsün saatlerine göre fiyat 1-2 KM değişebiliyor.Otobüsler fena değil ama çok lüks değil. Klimalı ve bilet numarasına kimse bakmadan oturuyor. O yüzden binerken hızlı davranmakta fayda var. Yolculuk 2 saat sürüyor ancak yol biraz virajlı ve tek şerit. Ancak manzara şahane. Yol üzerinde birkaç durakta otobüs yolcu alıyor ancak vakit kaybetmiyor.

Mostar'a ulaştığınızda otobüs terminali merkeze biraz uzak ama biz yürüdük ve 40 dk filan sürdü. Bol bol fotograf çektik. Keyifliydi. Bir kartpostalı fotoğraflamak kadar güzelsin Mostar ve kalbimi burada bırakıyorum.

Özellikle şu an bulunduğum Koski Mehmet Camii'nin avlusunda karşımda Mostar Köprüsü ve ince belli bardakta Türk çayımı yudumlarken Mürvet Hanım'ın güleryüzü ve ikram ettiği çikolata ile bayram farkındalığını yaşarken gerçekten kalbim çarpıyor.

İyi ki gelmişim. İyi ki varsınız. Teşekkürler...

Nihan Gur

Hayattaki tek yatırımım gezmek ve bütün dünyayı görmek..