Muudio Adası ve Hanahae Sahili

Güney Kore'de bu kez de sahilleriyle adından söz ettiren bir bölgeye gidiyoruz. Nereye mi? Muuido Adası'na...

Muuido Adası'na nasıl gidilir?

Incheon Havaalanı'nın olduğu adacıktan Muuido'ya gitmek için 306 no'lu otobüsü kullanıyoruz. Havaalanından gitmek 20-30 dakika ama biz aynı otobüse Incheon (Chinatown) durağından bindiğimiz için 60 dakika kadar bir yolculuk yapıp Muuido durağında indik.

Korece okuyamıyorsanız Muuido derseniz de yardımcı olurlar.

İnilen duraktan bakınca deniz tarafına doğru biraz yürürseniz tam karşınızda denizin kenarında bir polis karakolu var. Sağa doğru giden yol Muuido'ya gitmeniz için yürümeniz gereken kısa(cık) bir yol...

Tempolu olarak 15-20 dakika kadar yürüyerek (bu yol iki adayı birleştiren bir karayolu) arabalı vapurun kalktığı Jamjindo (잠진도) adasına geçmek mümkün... Bu yol üzerinde enteresan olan sabah saatlerinde suların çekilmiş olması. Bütün tekneler karaya oturmuş gibi bir görüntü var. Hatta birçok kişi bu alana inip tahminimce deniz kabuklusu topluyor...

Arabalı vapur alanında gişenin ve bekleme salonun olduğu bir bölüm var. Arabalı vapur ücreti kişi başı gidiş geliş 3000 Won. Kore vatandaşları ayrıca araç ve kişi bilgisinin yazdığı bir kağıt dolduruyor (Ada'ya giriş çıkışı kontrol ediyorlar sanırım). Muuido Adası'nda inince de ilk fark edeceğiniz şey arabalı vapurun yanaştığı iskelede de suların çekilmiş olması (Sanırım bu bölgede gelgit çok).

Gelelim biz neler yaptık neler gördük kısmına... Yol arkadaşım Macaristanlı Klara en az benim kadar gezmeyi görmeyi seven bir sanatçı... Incheon Sanat Platformu'nda da komşum oluyor:) Biz gidiş gelişimiz ne kadar sürer kestiremediğimiz için sabah saat 10 gibi yola çıktık. Öğlene doğru adaya ulaşabildik.

Vapurda martı besledim (Kendimi Anadolu yakasına geçiyor gibi hissetmedim desem yalan olur). Her yere gidemeyeceğimiz için haritadan kendimize Soomuuido ve Hanagae sahilini hedef belirledik :)

Soomuuido Adası'nda Hiking

Adaya indiğiniz zaman ada halkının kullandığı iki otobüs var, zıt yönlere giden... Biz otobüs ile yaklaşık 15 dk falan süren bir yolculuk sonunda Soomuuido Adası'na geçilen köprünün olduğu yere ulaştık. Sular buradada gelgitten dolayı sabah saatlerinde çekilmişti. Haydi bakalım Soomuuido hiking gezimiz başlasın! Bir sonraki notum Soomuuido hakkında olacak... ;)

Muudio Adası Haritası

Adaya genel bakış. Turistler çok az gittiği için İngilizce harita yoktu maalesef...

Hanagae Sahili (하나개 해수욕장)

Hanagae Sahili, Muuido Adası'nın en ünlü ve uzun sahili. Giriş ücreti yetişkinlere 2000 Won, 13 yaş altına 1000 Won. Karşılaşacağınız manzara ve atmosferden dolayı çok büyük bir para değil bana göre. Giriş kısmında ilerlerken birçok deniz ürünü lokantası var.

Maalesef kalabalık bir grup değilseniz yiyecek bir şey almak gerçekten zor. Fiyatlar set menü gibi ve oldukça yüksek. Bu sahilde kalabileceğiniz bungalov tarzı evcikler var; at sürmek, güneşlenmek, denize girmek ve daha yazamadığım birçok aktiviteyi yapabilirsiniz.

Muuido'ya bağlı 2 küçük ada: Soomuuido ve Silmido

Silmido filmi de burada çekilmiş. 2-3 tane Hiking yapma yeri (국사봉, 호룡곡산, 당산) ve 2 tane ünlü sahil var.  Hanagae Sahili ve Silmi (Keunmuri) Sahili var, iki Kore dizisine de ev sahipliği yapmış. 2003 yapımı “Stairway to Heaven" (Cennete Uzanan Merdiven)” ve 2007 yapımı “Get Karl! Oh Soo Jung” (bu diziyi merak edip izledim, romantik drama sevenlere tavsiye ederim).

Silmido'nun çekildiği sahile gitme fırsatım olmadı maalesef... Feribota yetişeceğimiz için sahilde çok kısa zaman geçirebildik. Hava soğuk olduğu için kimsecikler yoktu. Sahil tamamen bize aitti..

Deniz ürünleri çok ünlü ama yiyemedim; aşırı pahalı geldi bana göre, yani 3-5 kişi bir arada olursanız belki uyguna gelir (nerede bizim balık ekmek!!). Genel olarak adaya günübirlik hiking, kamp yapmak için geliniyor. Sanırım özet olarak bu kadar bilgi yeterli.

İlk başta sahilde ne yaparız diyordum sabahki bulutlu havadan dolayı ama akşamüzeri şahane bir gün batımını buradan izlemek kısmet oldu. Klara’ya iyi ki ısrar etmişsin de buraya gelmişiz dedim. Feribota yetişmek için tekrar otobüsü bekledik, zaten bizi bırakan araç geldi :) Gün batımının devamını feribottan izledik. Dediğim gibi gördüğüm en iyi gün batımlarından biriydi.

Muuido Adası maceramız böyle bitti... Bir daha uzun süre Kore’de kalırsam kesinlikle tekrar gideceğim bir yer!!! Yolunuz Kore’ye düşerse herkesin gittiği klasik yerlerdense az bilinen yerleri tercih edin derim ;)