Paris Hakkında Doğru Bilinen 4 Yanlış

Paris... İnsanların bahsederken mutlaka ''hayaller şehri ya da aşk şehri'' diye tanımladığı muhteşem şehir. Tabi şehir bu kadar muhteşem olunca, dedikodusu da bol oluyor :) Herkesin seyahat rotasında önemli bir yer tuttuğu için bugün Paris hakkında doğru diye kabul ettiğimiz 4 yanlışa değineceğim...

Paris'te kimse sana ''İngilizce'' cevap vermez, milliyetçi oldukları için cevapları Fransızcadır!

Külliyen yalan! Kalkıp kendi aralarında İngilizce konuşacak halleri yok ama bir turist olarak gidip İngilizce bir soru sorduğunuzda gayet de cevap veriyorlar. Söyledikleri Fransızca cümleyi anlamadığınızda İngilizce olarak anlatabiliyorlar. Cevap veremeyen kişiler de milliyetçilik için değil, gerçekten de İngilizce bilmedikleri için cevap veremiyorlar. Hatta şöyle söyleyeyim; Paris seyahatimde oteli ararken orada çalışan bir kadına sormuştum. İngilizce hiç bilmiyordu ama ''Bilmiyorum!'' diye de beni geçiştirmedi ve yoldan geçen insanları çevirip ''İngilizce biliyor musunuz?'' diye sordu. Sora sora da en son İngilizce bilen bir Fransız bulup bize yardımcı oldu. Tabi bu tanımlamayı yaparken waffle yediğim yerdeki psikopat satıcıyı hariç tutuyorum! :)

Aaayy Fransızlar bir soğuklar bir soğuklar, Paris'te konuşacak adam bulamazsın!

Avrupalıların genel olarak kaderi galiba, hep Avrupalı denince soğuk insan profili geliyor akla. Buz dolabı gibi insanlar düşünülüyor ama bence Avrupa insanı soğuk değil sadece mesafe ayarını iyi yapıyor. Seninle gelir, konuşur, sana yardım eder ama mesafesi bellidir. Onu aşamazsın. Fransızlarda bu Avrupalılık durumunu yaşıyorlar. Paris seyahatimden örnek verecek olursam; bana ukala davranan da oldu, kuzenimle suratımıza bakıp bize yardım etmek isteyen de... O yüzden Paris'e giderim, konuşacak kimseyi bulamam gibi bir düşünceye kapılmayın. Sadece mesafeyi koruyun yeter!

Paris tam bir aşk şehri!

Bu olayı hangi ticari kafası yüksek arkadaş uydurmuşsa, ona tebrikler! Gerçekten muhteşem bir insanmış :) Tamam, şehre aşık olabilirsiniz hatta olursunuz o ayrı ama gider gitmez aşk duygularını uyandırıyor gibi bir durum yok. Zaten sevdiğiniz yanınızda olunca Antarktika'ya bile gitseniz orası aşk şehri olur :) Yok Paris aşk şehriymiş, şuymuş, buymuş inanmayın!

Paris çok pis bir şehir!

Bu da ayrı bir yalan :) Koca şehirde ne bir çöp ne bir pislik var. Bildiğiniz gayet temiz bir şehir. Otele bile gittiğinizde (ki bizim kaldığımız yer pansiyon gibiydi) tertemiz. Yollar tertemiz. Hani Paris'e ''Pis, ııyykk'' diyenler nasıl bir temizlik anlayışına sahip merak ettim doğrusu...

Yani siz siz olun kimsenin lafına bakıp da şehri kötülemeyin :) Kendinizde bir gidin, görün ondan sonra kararınızı verin. Sevgilerimleee...