Pilanesberg’e Sun City’den günlük turlar da düzenlenmekte. Ancak biz bu doğal ortamın tadına daha iyi varabilmek için Pilanesberg’de Kwa Maritane Lodge’larda konakladık. Burası araba yolculuğu ile Sun City’den yaklaşık 20 dakikalık mesafede yer alıyor. Lodgelar, tamamen doğal ortam içerisinde konumlandırılmış olan tek katlı bahçeli evler. Çok güzel ve sakin...

Lodgeların çatıları 15-20 santimetre kalınlıkta. Tamamı sazlar ile yapılmış bu çatılar sazların diziliş biçimi ve kalınlığı nedeni ile yağmur yağsa da içeriye su geçirmiyor. Bahçede babunlar, keklikler, tepeli kuşlar ve kuzgunlar dolaşıyor.

Akşam üzeri gün batımında üzeri kapalı yanları açık, önden arkaya doğru kademeli olarak yükselen bir araç ile gece safarisine başladık.

Doğal ortamlarında zebraları, gergedanları, zürafaları seyrederek yola devam ettik. Beyaz gergedanların önlerine, siyah gergedanların ise karşılarına bakarak yürüdüklerine şahit olduk.

Zebralar ve impalalar birlikte yaşıyorlarmış. Filler ise aile olarak yaşıyorlarmış. Eğer etrafta tek başına dolaşan bir fil görürseniz, bu o filin erkek ve bekar olduğuna işaret ediyormuş. Bir sürü fil ailesi gördük. Buradaki filler eğer açlıktan ölmezlerse 60 yaşına kadar yaşıyorlarmış. Fillerin son dişlerinin çıkması 40 yaşlarında tamamlanıyormuş.

Bufalo ve kaplanları gördük. Gergedanların aslanlara nasıl kafa tuttuğuna şahit olduk.

Akşam güzel bir uyku ardından sabah saat 5’te bu kez de aynı jeeplerle sabah safarisine çıktık. Sabah safarisinde ilk olarak geyikleri gördük. Safari sırasında yerel rehber araçtakilere sürekli ayağa kalkmamaları ve dikkat çekmemeleri konusunda uyarı yapıyor. Sabah safarisinde de yine keyifli vakit geçirdik.

Dağların eteğinde keyifli bir konaklama için Morokolo Game Lodge ve ya Tambuti Lodge otellerini tercih edebilirsiniz.

Sabah güzel bir terasta doğal hayatı seyrederek kahvaltımızı yaptık. Zebralar, öküz başlı impalalar, keklikler ve tepeli kuşların koşuşturmaları bize kahvaltımız esnasında eşlik eden manzaraydı. Ardından valizlerimizi dönüş için hazırlamak üzere odalarımıza gittiğimizde bizi bahçede bir maymun ailesi bekliyordu. Bu aile ile geçirdiğimiz hoş vaktin ardından İstanbul’a geri dönmek üzere arabalarımıza binerek Johannesburg havaalanına gittik.