Prag'ın En Güzel Yolu: Altın Yol

Prag ziyaretimden önce altın yol hakkında tek okuduğum, 22 numaralı evde, bir zamanalar Kafka'nın yaşadığıydı. Gittiğimde karşılaştıklarım karşısında hayrete düştüm. Ayrıca biraz da üzüldüm. Çünkü kimse az sonra yazacaklarımdan bahsetmiyor.

Altın yolda yer alan, sıra sıra dizili olan evlerin ilk yapılış amacı saray görevlilerinin barınması içinmiş. İki sur arasına inşa edilmiş. Zaman geçtikçe bu minik evler farklı kiracıları ağırlamışlar. Şimdilerde ise birer açık hava müzesi görevi görüyorlar. Zamanında yaşamış olan yazar, aktar, şifacı, falcının evlerini gezmek mümkün.

Buraya kadar olan kısmını herkes yazıyor. Lakin asıl görülmesi gereken yer, bu evlerin üstünde yer alıyor. Üst kata çıktığınızda , kalenin surunda bir gezinti sizi bekliyor. Zaman içerisinde kullanılan şövalye giysilerinin yer aldığı koridorda ilerlemeye başlıyorsunuz. Koridorların sonunda  yer alan küçük odalarda tarih sırasına göre kullanılan silahlar sergileniyor.

En çok ilgimizi çeken odalardan biri ise ortaçağ işkence aletlerinin sergilendiği yerdi. Maalesef sadece küçük bir kapıdan bakabildik. İçeri girmek yasaktı. Oradaki aletleri incelerken içim cız etti resmen. Kim bilir kaç kişi son nefesini o aletler üzerinde vermiştir.

Üst kattaki gezimizden sonra aşağıda yer alan, ortaçağ zamanından kalma bir barı gezdik. Gerçektende filmlerde gördüklerimiz gibiydi :) Daha sonra kalenin zindanını gezdik. Ortamın büyüsünden ve kasvetinden çok fazla fotoğraf çekmedim. Krakowguncesi.blogspot.com'da fotoğrafları görebilirsiniz.

Gönül rahatlığı ile şunu söyleyebilirim. Prag gezimde en çok zevk aldığım yer altın yoldu. Eğer yolunuz bir gün oraya düşerse, Ortaçağı yaşamadan geri dönmeyin. Gidin, bir zamanlar orada yaşanmış olan hayatları hissedebilmek için yavaş adımlara gezin. Eğer benim gibi ortaçağ sever biri iseniz inanılmaz haz duyacaksınız. Bundan eminim.

Nachnuch

Senelerce İstanbul’un tozunu dumanını soluduktan sonra, şimdilerde Polonya’nın şirin bir şehri olan Krakow’da hayat mücadelesine devam eden,Blog sever ve okur,İki adet blogun yazarı,Gezmeyi, görmey