SRI LANKA’NIN GÜNEYİNDE İLK DURAK BERUWALA

762808 Ağu 2016Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör08 Ağu 201676280 Yorum

TBC Asia Blog Ödülleri kapsamında davet edildiğimiz Sri Lanka’nın güneyini keşifteyiz. Maalesef ki eşim Murat, Tayvan’dan geleceği için programın ilk gününü kaçırdı. Ama ben size ilk gün neler yaşandı anlatayım :)

Başkent Kolombo’da Cinnamon Lakeside Hotel'de bloggerlar olarak dört gruba ayrıldık. Ben ve Murat güney bölgesini seçtiğimiz için güneye giden bloggerlar ile birlikte otobüse bindim. Yeni insanlar tanımak, hele de aynı ortak zevki, seyahat tutkusunu paylaştığın kişilerle tanışmak gerçekten harika bir şey. Herkesin anlatacak çok şeyi var, aynı zamanda bu anlatılanları dinlemeye hevesli geniş de bir grup. Seyahat keyifli olacak gibi…

Beruwala

Kolombo ile Beruwala arası 100 kilometre; ancak yolculuk 3 saat civarında sürüyor. Çünkü Kolombo çevresinde oldukça yoğun bir trafik var. Kolombo’dan 20-25 kilometre uzaklaştıktan sonra ise yol epey bozulup darlaşıyor. Bu nedenle Beruwala’ya varışımız yaklaşık 3 saati buluyor.

Beruwala’ya vardığımız gibi Cinnamon Beruwala'ya yerleşiyoruz. Okyanus kenarında yer alan Cinnamon Bey Beruwala, Hindistan cevizi ağaçlarıyla kaplı geniş bir bahçeye ve oldukça büyük bir havuza sahip.

Beruwala-1

Odalar ise son derece bakımlı ve tertemiz. Kaldığım odanın terası direkt Havuza açılıyordu. Havuzun hemen arkası ise alabildiğine okyanus. Buradaki tek problem yoğun nem. Odadan çıktığınız gibi nefes almakta zorlanacaksınız, hele ki gözlük kullanıyorsanız, gözlüğünüzün sürekli buğulanacağını unutmayın.

Beruwala şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Coco Villa Resort, Cinnamon Bey, Nirvega. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Roy Villa Beach Hotel, Panorama Guest House gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Villa La Luna, Bungalow Beruwala, Sandul Villa tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Beruwala aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Beruwala-2

Odaya yerleştim. Okyanus ben gittiğimde epey dalgalıydı, o nedenle görevliler havuza yönlendirdi. Risk almaya hiç gerek yok. Biraz serinlemek için havuz keyfi ve ardından öğle yemeği. Daha önceki ziyaretlerimde de sri Lanka mutfağından çok keyif almıştım, bu kez de aldım. Hele biraz baharatlı yemekler seviyorsanız sizden mutlusu olmaz buradaki yemek vakitlerinde.
Kalutara bölgesinde yer alan Beruwala’nın yerel dildeki anlamı “Yelkenlerin indirildiği yer”. Ana geçim kaynağı ise balıkçılık. Burada balıkçılık geleneksel yöntemler ile yapılıyor. Buna da “tahta ayaklar üzerinde balıkçılık” anlamına gelen “Stilt fishing” deniyor. Tabii modern zamanların ve yeni teknolojiden her ne kadar payını alsa da halen bölgede özellikle Koggala, Kathaluwa ve Ahangama bölgesinde yaşayan yaklaşık 500 aile bu geleneksel yöntemler ile avlanmaya devam ediyor. Avlanmayı ise genellikle gün doğumunda ya da gün batımında yapıyorlar.

Beruwala-3

Denizin ortasındaki tahta ayaklara petta deniliyor. Petta nın üzerine çıkan balıkçı büyük bir sabırla saatlerce orada dengede durup balık avlıyor. Hatta bazen bir pettada birden fazla balıkçı da olabiliyor. Yakaladıkları balıkları bellerine taktıkları torba ya da sepete atıyorlar. Bu bölgede tutulan balık cinsi ise çoğunlukla istavrit ya da ringa.

Şimdi aklınıza şu soru gelebilir: Kıyıdan ya da iskeleden balık tutmak varken neden böyle zorlu bir yöntem seçmişler? Bu gelenek aslında öyle çok çok öncelere dayanmıyor. 2. Dünya Savaşı sırasında çevrede yiyecek şeyler azaldığında tüm halk denizlere akın etmiş. Böyle olunca da bazı balıkçılar yer olmayınca denizin içinden balık tutmaya başlamışlar. O zamandan beri de geleneksel hale dönüşmüş. Ama günümüzde daha çok turistler için gösteri niteliğinde yapılıyor.

Beruwala-4

Beruwala’nın bir özelliği ise adadaki ilk Müslüman yerleşimlerden biri olması. 8. yüzyılda buraya arap tüccarlar yerleşmeye başlamış. O dönemde yerleşmiş olan Arap taş tüccarlarının büyük büyük torunları halen burada özellikle de China fort denilen bölgede yaşıyorlar. Beruwala’daki en eski cami ise Msjid-ul-Abrar.

Sri Lanka’daki ilk ve en eski kız okulu olan Al-Fasiyatul Nasriya Müslüman Balika Maha Vidyalaya’ya da ev sahipliği yapan Beruwala’da çok sayıda Hindu ve Budist tapınağı da bulunmakta. Hatta bazı Budist ve Hindu Tapınakları iç içe. Bu da aslında dinler arası hoşgörünün açık bir göstergesi. İşte biz de bu ziyaretimizde böyle bir tapınağı ziyaret ettik.

Beruwala-5

Tapınağın Budist bölümünde tütsüler yakılıp, çiçek yaprakları bırakılıp, dualar edilirken Hindu tarafında tanrılarına renkli mumlar yakıp meyve ya da hayvan kurban ettikleri alanlar var.

Beruwala-6

Burada biraz oturup insanları gözlemlediğinizde çok enteresan anlara tanık olabiliyorsunuz. Mesela tapınağın bahçesinden elele giren bir çift. Erkek Hindu bölümüne, kadın Budist bölümüne geçiyor. Her ikisi de ibadetlerini yapıyor. Yaklaşık 15 – 20 dakika sonra yine elele tapınaktan ayrılıyorlar. Ne kadar güzel… Bir başka köşede elinde Hindistan cevizi üzerinde tütsü tutan bir kadın…. Hindistan cevizini sırayla tüm panditlere kutsatıyor, ardından dualarını okuyor ve Hindistan cevizini fırlatıp kırıyor. Meğerse bu aldatan eş geri çark etsin diye yapılan bir dua imiş. Enteresan görüntüler…

Buradan sonra Kosgoda’da bulunan deniz kaplumbağaları bakıldığı merkeze gidiyoruz. Ama bu başlı başına bir başka hikaye. Buyrun yazıya…

Gezinin ilk günü için tıklayınız.

Beruwala şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Kandy ve Nuwara Eliya: Colombo 2 Gün Turu (198.73 €), 8 Gün, 7 Gece - Sri Lanka Turu Glory (453.63 €), Colombo'dan Kandy'nin Tam Gün Özel Turu (285.14 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.