Thames Nehri ve Tekne Turu: Londra

İstanbul’dan Londra’ya British Airways ile 3 saat 10 dakikalık bir uçuş sonrası ulaştık. Londra Heathrow Havaalanında yaklaşık yarım saatlik bir otobüs yolculuğu sonrasında Londra’daki otelimize yerleştik.

Ardından ilk olarak, Thames Nehri üzerinde 1,5 saat sürecek olan tekne turu için nehir kenarına gittik. Şansımıza genelde puslu olan hava bugün açık ve güneşliydi. Panaromik görüntü sergileyebilmek için teknelerin yanları ve tavanları cam. (Dünya’nın ve özellikle Avrupa’nın pek çok yerinde olduğu gibi)

Şehrin doğu yakasını seyrederek Greenwich iskelesine yanaştık. Buradan, yemyeşil parklarda sere serpe uzanan gençlerin güneşlenmelerini izleyerek, yaklaşık 1 saatlik yürüyüş sonrası Kraliyet gözlemevine geliyoruz. “0” meridyen noktasında fotoğraflarımızı çekerek tekrar tekneye doğru ilerliyor ve tekne turumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Thames Nehri, 338 kilometre uzunluğunda ve 13.000 kilometrekare alan kaplıyor. Londralılar bu suyu arıtarak içme suyu olarak kullanıyorlar. Nehir gezisi çok keyifli, Londra’da mutlaka yapılması gerekenlerden.

Nehirde tekne ile seyrederken Westminester Sarayı, Dev dönme dolap London Eye, Tower Bridge ve bir takım köprüleri geçiyoruz.

Kule köprüsü anlamına gelen Tower Bridge’in yapımına 1886 senesinde başlanmış ve 1894 senesinde kullanıma açılmıştır. Köprünün en yüksek seviyesinde 2 adet yaya yürüyüş yolu, daha alt seviyesinde ise karayolu ile birbirine bağlanan iki kule var. Alttaki araba yolu büyük gemilerin geçişini sağlamak amacıyla İstanbul’daki Galata Köprüsü gibi belli saat dilimlerinde açılarak nehir trafiğine hizmet veriyor. Bu köprünün açılma mekanizması 1976 senesine kadar buharla çalışıyormuş.

1976’dan sonra mekanizma elektrik ile çalışmaya başlamış. Tower Bridge, Londra’nın sembolü olmuş. İşte bu köprünün altından teknemiz ile geçerek yolumuza devam ediyoruz.

Bu tur esnasında Kore Savaşında kullanılmış olan ve şimdi müze olarak kullanılan ünlü Belfast gemisini görüyoruz.Londrada Thames Nehri kıyısında konaklamak isterseniz Crowne Plaza London Battersea veya Second Nest Thames View otellerini tercih edebilirsiniz.