Puno’daki otelimiz zaten Titicaca gölünün kenarında yer aldığından otelden coco çaylarımızı alarak otelin iskelesine doğru yürüyoruz. Bu arada yükseklik fazla olduğundan içinde sıkıştırılmış 8 litre oksijen bulunan oksijen spreylerimizi de yanımıza alıyoruz. İskelenin üzeri tamamen sazlarla kaplanmış. Yaklaşık 30 kişilik bir tekne iskeleye yanaşıyor ve Titicaca gölünde seyre başlıyoruz.

Titicaca Gölü, And Dağları'nın Altiplano adı verilen platosunda yer alan, Peru ve ve Bolivya arasında kalan Güney Amerika'nın en büyük tatlı su gölüdür. Deniz seviyesinden 3.810 metre yükseklikte yer alan gölün en önemli özelliği dünyanın üzerinde taşımacılık yapılan en yüksek gölü olmasıdır. Tibet Platosunda 4.000 metrenin üzerinde rakıma sahip göller bulunmaktadır ancak üzerinde taşımacılık yapılmamaktadır.

Yüzölçümü 8.288 kilometrekare olan gölün en derin noktası 284 metredir. Ancak ortalama derinlik 140 - 180 metre arasındadır. 25 farklı nehirden beslenmektedir. Gölün uzunluğu 194 km ve genişliği 65 kilometredir.

Gölün üzerinde irili ufaklı pek çok ada mevcut. Ancak bunlardan en önemlisi Güneş Adası. Ama biz bu adaya Bolivya’ya geçtikten sonra gideceğiz.

Diğer önemli nokta ise Titicaca gölünün üzerinde yaklaşık 41 tane yüzen adanın bulunması. Bu adalarda yaşayanlara Uros deniliyor. Uros, eski dönemde savaşçı İnkalar’dan korunmak amacıyla bu yüzen adaları yapmışlardır. Gölde gezimizin ikinci kısmını oluşturan yüzen adalar ve Uros, Titicaca gölü’nün en karakteristik özelliğidir.

Diğer önemli ada ise Taquile adası. Bu adada yaşayan halk, yabancılardan saklandıkları için çok sonraları keşfedilmiştir. Örgü ören erkekler adası olarak da bilinen bu ada yine rotamız dahilinde.

Titikaka adının nereden geldiği tam olarak bilinmiyor. Ancak Aymara dilinde “Titi” büyük kedi, “kaka” ise kaya anlamına geliyormuş. Bu gölü pumaya benzetiyorlar. Quechua dilinde ise “Titi” kurşun veya kurşun rengi “caca” ise "kaya" demek, yani "kurşini kaya" anlamına geliyor.

Titicaca’nın %60’ını oluşturan Titi kısmı Peru’da, %40’ını oluşturan Caca kısmı ise Bolivya’da.

Titikaka gölü’nde bir çok endemik hayvana da rastlanıyor. Bunlardan en önemlileri Titikaka dalgıcı denen kuş ve Titikaka kurbağasıdır.

Titikaka dalgıcı çok küçük kanatlara sahip olduğundan uçamamaktadır. Kanatlarını ne kadar çırpsa da kuşu havalandırmamaktadır. Titikaka kurbağası ise cildiyle soluma yapan ve çizgili cilde sahip bir hayvandır.

Titicaca Gölü yakınlarında kalabileceğiniz Mirador del Titikaka ve Hotel Pumakala otelleri şehir ve göl manzaralı konaklama imkanı sunmaktadır.