Titikaka Gölü ve Etkileyici Adaları

İnka kültürünün izlerini barındıran Güneş Adası (Isla del Sol) dahil, irili ufaklı birçok adacığı barındıran göl çevresinde yaşayan halk için gölde yapılan balıkçılık en önemli geçim kaynağı.

8.288 kilometrekare alana sahip olan göl, And dağlarının yüksek düzlüklerinde Peru ve Bolivya arasında. Batı kıyısı Peru'ya, doğu kıyısı ise Bolivya'ya aittir.

Titikaka Gölü, ticari gemilerin de çalıştığı, 8.288 kilometrekare alana sahip olup, navigasyon yapılan dünyanın en yüksek rakımlı gölü. Deniz seviyesinden yüksekliği 3.810 metre. 194 kilometre uzunlukta ve 65 kilometre genişlikte. Ortalama derinliği 140 - 180 metre. Bazı yerliler dipsiz olduğunu iddia etseler de, en derin yeri 280 metredir. 25’den fazla akarsu bu göle dökülüyor.

Uros Adaları:
Puno şehrinden çıkarak güzel bir göl gezisinden sonra yüzen adacıklara ulaştık.

“Uros” adı verilen ve bu adalarda yaşayan yerliler, savaşçı İnkalardan korunmak için gelmişler. Adacıkları yöreye özgü Totora adlı bir bitkiden oluşturmuşlar, önceleri yine sazlardan yapılan sallarda yaşarken zamanla salların su alıp batmasıyla bu adacıkları yaparak  üzerinde basit kulübeler de inşa ettikleri bu adacıklar üzerinde yaşamaya başlamışlar.

Uros yerlileri, geleneksel yaşam şekilleriyle gurur duyuyor ve karaya yerleşmeyi reddediyorlar. Turistlerin sallanan adalarını ziyaret etmesine izin veriyorlar.

Taquile adası:
Bugün yaklaşık 1.600 Quechua yaşamaktadır. Bu 5,5 kilometre uzunluğunda ve 1,6 kilometre genişliğindeki adada yaşayan halk, yabancılardan saklandıkları için çok sonraları keşfedilmiş. Örgü ören erkekleri nedeniyle adaya Örgü ören erkekler adası adı da verilmiş.

Güneş Adası (Isla del Sol) ve Ay Adası (Isla de la Luna):
Her ikisinde de küçük geleneksel köyler ve çok sayıda eski harabe mevcut.