Toronto ve Cn Tower

Toronto’nun nüfusu 2.503.820’dir. Montreal’den trenle 3,5-4 saatlik güzel bir yolculuk ile Toronto garına varıyoruz. İstasyon binası, bol sütunlu çok güzel bir bina. Bizi bekleyen otobüslere binip Toronto’yu keşfe başlıyoruz.

İlk olarak St. Lawrance markete geliyoruz. Burası geniş bir alana yayılmış sebze meyve ve yeme içme pazarı. Tarihi bir bina içerisinde yer alan pazarda çok çeşitli deniz ürünleri satılıyor. Devasa yengeç bacakları, çeşit çeşit somon filetoları, somon şişler, balık köfteleri, tuna balıkları vs vs.

Toronto, aynı zamanda çok önemli bir sanat merkezi. Pek çok tiyatro ve müzikaller sahneye konuluyor. Ana meydandaki, parlamento binasını görüp, gezimize devam ediyoruz. Daha sonra 98 odalı Casanova Malikanesini dolaşıyoruz. Buradan Çin mahallesi’ne geliyoruz. Toronto’da Asyalı nüfus oldukça yüksek. Ağırlıklı olarak Çinli, Koreli, Vietnamlı, Kamboçyalı ve Japonlar bulunuyor.

Ardından üstü açılıp kapanan bir komplex olan Rocers Centre’ı geziyoruz. Rocers centre içinde beysbol ve Amerikan futbolu oynanıyor.

Dünya’nın 4. Yüksek kulesi olan CN Tower, Rocer Centre’a çok yakın bir konumda bulunuyor. Yüksekliği 553 metre. Bu kuleye girerken, teker teker uzay merkezine girer gibi camlı bir bölüme giriyoruz. Yerde ışıklı ayak izleri var. Onun üzerine basıyor ve bir süre bekliyorsunuz. Ardından cam kapı açılıyor ve içeri geçiyorsunuz. Her tarafı cam olan hızlı bir asansöre biniyoruz. Tabanında da ufak cam bir bölme var. İniş ve çıkışta bu ufak camdan zemini, yandaki tamamen cam alanlardan çevreyi seyretmek oldukça keyifliydi. Asansörün oldukça süratli olması ise, ayrıca adrenalin seviyemizi arttırdı.

Bu şekilde, 342 metre yüksekliğe kadar çıkıyoruz. Panoramik bölüm bu katta. Şehrin manzarasını seyrediyoruz. Her yer gökdelenlerle dolu. Bu katın bir bölümünde 40 metrekarelik alanın zeminini tamamen camdan yapmışlar. Bu zemin üzerinde yürümek, tamamen havadaymışsınız hissi veriyor. Aşağıya baktığınızda insanları, evleri, arabaları ayaklarımızın altında görmek oldukça değişikti. Asansörle aşağıya süratli şekilde inerken zemindeki cam bölmeden bakmak da değişik bir deneyim oldu bizim için.

Toronto müzesi çok büyük ve etkileyici bir müze. İçerisinde çeşitli doğal taşlar, totemler, kızıl derili yaşamını anlatan bir bölüm bulunuyor.

Yerlilerin giydiği kıyafetlerin, kullandıkları araç gereçlerin, kanoların sergilendiği alanı da gezmekte yarar var. Dinozor iskeletleri ve dev kaplumbağa iskeletlerini de bu müzede görmek mümkün.

Toronto'da konaklakmak için Spectacular Views Entertainment District Apartment ve Rose Garden Bed and Breakfast otelleri şehir merkezindeki konumu ve imkanları ile tercih edilebilir.