Kidzanıa'da Çocuk Olmak: Akasya Avm Kıdzanıa

Bir süredir çocuklarını götürmüş olan arkadaşlarımdan Kidzania'nın çocuklar için hem eğlenceli hem de hangi mesleklere yatkın oldukları görebildikleri için eğitici olduğunu duyuyordum.

Bu sebeple kuzularımı Kidzania'ya götürmek için zaman yaratmaya çabalarken Gezimanya'dan büyükler için Kidzania daveti gelmesin mi? Evren yine dileklerimi gerçekleştirmek için elinden geleni yapmış ama bu kez hedeften hafif bir sapma olmuş : )

Misafir umduğunu değil bulduğunu yer diyor, gezi yazarı arkadaşlar ile Akasya AVM önünde buluşuyoruz. Hazır AKASYA AVM’ye gelmişken buluşma öncesi SHAKE SHACK’ten bir adet Shack Burger löpletmeden geçmiyorum. Oldukça haz verici bir an…

Gelelim Kidzania’ya… Girişte bilekliklerimizi takıyor, bankadan aldığımız 50 Kidzosla başlıyoruz meslek ünitelerini turlamaya... Gizli Ajan Eğitim Merkezi’nde x-ray ışınlarına değmeden karanlık bir odada akrobasi yapıyoruz, örümcek ağlarından tırmanıyoruz. Işınlı yoldan devrilmeden yürümeyi başarıyor ve en sonunda bir ipe bağlanıp 5 metreden kendimizi boşluğa bırakıyoruz. Wow, oldukça iddialı bir başlangıç, epey yoruluyoruz.

Biraz sakinleşelim, biraz da para kazanalım diyor, Arkeoloji Müzesi’ne uğruyoruz. Öğretmenimizden ön bilgi alıyor, tarihi kalıntıları çıkarıp sergi alanında sergilemek üzere etiketliyoruz.

Kidzania boyunca ilerlerken ressamlık ve mankenliğe gönül veren arkadaşlarımızla selamlaşıyoruz.

Gezginkutubalığı ve Gezenti Anne’ye uçak simülasyonu yakışır diyor, giriyoruz kokpite… Aman Allahım, biz iyisi mi yolcu koltuğunda seyahat etmeye devam edelim, uçağı defalarca düşürme noktasına geliyoruz. Öyle ki artık düşse de kurtulsak diyor, gülme krizine giriyoruz : ) Bu kadar macera yeter, kuzular evde aç biilaç bekler diyerek Kidzania ile vedalaşıyoruz…

Yazarın diğer yazılarını www.gezentianne.com'dan takip edebilirsiniz.