Akdeniz'in En Güzel Kıyıları: Antalya

Antalya genel olarak tipik bir Akdeniz iklimine sahiptir. Yağmurlar genelde ilkbahar ve sonbaharda kendini gösterir ve sıcaklığın 40 derecenin üzerine çıktığı yaz aylarında hiç yağmur yazmaz. Daha iç kesimlerle Antalya merkez arasında hava sıcaklıklarında 8 ila 12 derece oynama yapar. Bu da tabii ki, Toros Dağları'nın bir blok gibi denize paralel uzanmasındandır.

Antalya, Akdeniz’e en fazla sahili olan şehirdir. Yaklaşık 600 kilometrelik sahilin yarısı taşlık ve kumsallıktır. Çok yüksek dağlar bulunmakta ve birçok dağ ise 2.000 metreden daha yüksektir. Bu dağlara Güney Toros Dağları denir. Bu dağlar arasında, denize dökülen birçok irili ufaklı ırmak ve dereler mevcuttur. Bunun içindir ki; ırmakların taşıdığı toprak verimli tarım arazilerinin oluşmasını sağlamıştır. Her ne kadar sahil kenti olsa da, Antalya coğrafyasına genel bakıldığında dağlık oluğu fark edilir. Toros Dağları'nın bu konumu, deniz turizmi yanında kış sporları, safari, dağ yürüyüşü, rafting ve avcılık turizmi içinde kullanılmasını sağlamaktadır. Bunların arasında en bilineni ise, mistik ve efsanevi hikayeleri ile adı geçen Tahtalı Dağı'dır. Teleferik ile yaklaşık 12 dakikada ulaşılan zirve gidilmeye değerdir. Deniz ve doğa manzarasından oluşan muhteşem bir görüntü sizi karşılar. Antalya’nın verimli ovalarında ise her türlü ürün yetiştirmeniz mümkündür.

Antalya’yı Antalya yapan ise denizi ve plajlarıdır demiştik. Kum ve çakıl olan plajları arasında en bilinenlerini şu şekilde sıralamak mümkündür: Patara, Phaselis, Adrasan, Finike, Kumluca, Çıralı, Tekirova, Topçam, Çaltıcak, Konyaaltı, Lara, Belek, Kumköy, Kadriye, İncekum, Alanya, Side ve Ahmediye. Bunun yanında sayılamayacak kadar çok sayıda koyları vardır.

Bilinen en eski uygarlıklara ev sahipliği yapan Antalya’nın tarihi tarih öncesi dönemlere dayandığı tespit edilmiştir. Yakın zamanda keşfedilen Karain Mağarası'ndaki bulgular buna işaret etmektedir. Hitit döneminde Anzarva ismini alan Antalya, Lidya, Pers ve Bergama krallıklarının hükmü altında kalmıştır. Bergama Kralı II. Attalos (MÖ.150) donanmasını burada sığındırmak amacıyla Attaleia (Antalya) şehrini kurmuştur. Daha sonra bölgeye yerleşen Doğu Roma ve Bizans İmparatorluğu, Antalya ve çevresinde 13. yüzyıl boyunca hâkimiyet sürdürmüştür. Büyük Selçuklu Devleti, 13. yüzyıl başlarında Antalya ve Alanya’yı fethetmiş ve zamanımıza kadar Türk hâkimiyeti altında kalmıştır.

Phaselis antik kenti.

Antalya denince akla gelen ilk konudur turizm. Güneş, deniz, doğa ve tarih adeta Antalya ile bütünleşmiştir. Yıl boyunca sıcak ve ılıman iklimin olması, özellikle kuzey ülkelerinden gelenlerin çok ilgisini çekmektedir. 1970’li yıllarda başlayan turizm seferberliği, meyvelerini vermiş ve Antalya, sadece 5 yıldızlı otel sayısında bile İspanya gibi bir ülkeyi geride bırakmıştır. Bunun yanında iç turizme yönelik olarak faaliyet gösteren kamplar, tatil köyleri ve pansiyon gibi konaklama yerlerinin sayısı da oldukça fazladır. Yaz aylarında tam doluluk oranına ulaşan bu yerler, kışın ise kongre, iş ve spor turizmine ev sahipliği yapmaktadır. Kış aylarında büyük otellerin birçoğu kapanır ya da personel azaltma yoluna gider. Ama bu süre 3 ayı geçmez. Daha öncede belirttiğimiz gibi, her türlü tatil imkânı sunan Antalya coğrafyası, yine her zevke ve ekonomiye uygun otel, pansiyon ve diğer konaklama yerlerine sahiptir. Özellikle 5 yıldızlı otellerin mimarı yapıları, verdiği hizmetler ve çeşitlilikleri burayı eşsiz ve vazgeçilmez kılmaktadır.

Antalya’nın doğu kısmında yer alır. Antalya-Alanya yolu üzerinde faaliyet gösteren havalimanı, şehir merkezine yaklaşık 15 kilometre uzaklıktadır. Dış hatlar I-II ve iç hatlar olmak üzere toplam üç terminalden oluşur. Kendi sınıfında en iyiler arasında olup, iyileştirme çalışmaları her yıl düzenli olarak yapılmaktadır. Uluslararası Antalya Havalimanı, özellikle yaz aylarında meydana gelen yoğunluğu kaldıramaz duruma gelmiştir. Bu nedenle, havalimanının yükünü hafifletmek üzere, Antalya doğusunda kalan bölgeye olan uçuşları biraz hafifletmek amacıyla Alanya-Gazipaşa arasına Gazipaşa Havalimanı kurulmuştur. Çalışmaları devam eden raylı sistem taşımacılık sayesinde, Antalya Otogar’dan hareket eden metro, şehrin içinden geçerek Antalya Havalimanı'na kadar yolcu taşımacılığı yapacaktır. Bu konu ile ilgili alt yapı tamamlanmış ve fuar etkinliğinden önce faaliyete geçilmesi planlanmaktadır.

salim kara

Merhaba; Antalya'da yaşıyorum. İşim gereği geziyorum ve çok seviyorum. Mümkün olduğu kadar resimlemeye çalışıyorum. O yöreye ait yiyecekler, tarihi yerler ve kültürlerini merak ediyorum.