Baltıklarda Bir İnci: Riga

Baltık ülkesi Letonya'nın (Nüfus: yaklaşık 2,3 milyon) başkenti Riga (Nüfus: yaklaşık 650 bin), şehrin ortasından geçen Daugava nehri ile Baltık Denizi'ne açılır. Baltık ülkelerinin en büyük şehri olmakla beraber dar sokakları nedeniyle şehir içini araba veya otobüsle gezmenizin pek mümkün olmadığını söyleyebiliriz. Gezilecek turistik noktalar ise bir arada bulunmaktadır. Eski Şehir (Old Town) bölgesi gezi bölgesinin en önemli yeridir. Eski Şehir Meydanı'nda (Ratsnams) ve çevresinde görülecek yapılardan birisi, Siyah Kafalıların Evi (Melngalvju Nams = House of the Black Head). 14. yüzyılda tüccarlar tarafından yapılan ve sonrasında bekar tüccarların kiraladığı bu evler, tüccarların siyah saçlı olmasından dolayı bu adla anılırmış. Bugün ise evler turizm danışma bürosu ve çeşitli mağazalara ev sahipliği yapmaktadır. Evler gündüz ayrı güzel, gece ayrı güzel.

Riga Kalesi (Riga Castle), Televizyon Kulesi, St. Peter's Churc ve Riga Cathedral'de yine Eski Şehir Meydanı yakınlarında bulunmaktadır.

Riga'nın sembol simgesi Özgürlük Anıtı'dır. Ruslara karşı verilen Letonya bağımsızlık savaşında ölen askerler anısına dikilen anıt, 42 metre yüksekliğinde ve Brivibas Caddesi'nin başlangıcında bulunmaktadır. Kadın figürünün elindeki 3 yıldız, Letonya'nın 3 bölgesini (Kurzeme, Vidzeme, Latgale) temsil etmektedir.

Katedralden arkaya doğru yürüdüğünüzde, Riga'ya gelen Alman tüccarların şehre hediye ettikleri "Bremen Müzisyenleri Heykeli"ni göreceksiniz.

Şehrin ortasında bulunan Pilsetas Kanalı ve kanal etrafındaki park ise gerçekten çok güzel.

Sokaklarda bol bol gezerken gördüğümüz güzelliklerle gezimizi bitiriyoruz.

Diğer gezi yazılarımız için: www.haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.