(Bar)Selona: Gidilmesi Gereken 10 Bar

Barselona’yı çok seviyoruz. Gidenler, şehrin enerjisini ve insanı nasıl mutlu ettiğini anlata anlata bitiremiyor. Ben de o insanlardanım, 2016’da Barselona’da altı ay geçirdikten sonra oraya geri dönmek için hep bir fırsat kolladım. Bu kenti her yönüyle anlatmaya kalksak; kültür, mimari, tarih, politika, yemekler derken ortaya bir külliyat çıkar. Bu yazıda kentteki yaşama ilişkin, daha hafif, ama bence çok keyifli bir konuya değindim: Barselona’nın barlarını anlattım. O güzelim Katalan başkentine gitmeden bu rehbere muhakkak göz atın. İşte Barselona’nın en eğlenceli 10 barı.

10. 100 Montaditos

Menüsündeki 100 adet kızartma atıştırmalık ve “montadito” denen ufak sandviçleriyle ünlü bu bar zincirine Endülüs’ten Katalonya’ya İspanya’nın her köşesinde rastlayabilirsiniz. Ancak Barselona halkının çok sevdiği bu mekanı listeye dahil etmemek olmazdı. 100 Montaditos’ta biranızı kapıp arkadaşlarınızla bol kahkahalı bir akşam geçirebilir ya da Barça’nın son maçını ateşli taraftarlarla izleyebilirsiniz. Bu neşeli barda sangria benzeri, ferahlatıcı, şaraplı bir içki olan “tinto de verano” (yaz kırmızısı) sıkça tercih ediliyor. Mekanın en iyi özelliğiyse, Çarşamba ve Pazar günleri bütün menünün 1 Euro olması.

Adres: Rambla de Catalunya, 11

Fotoğraf: Trip Advisor

9. Oveja Negra

Rustik bir havası olan Oveja Negra, Barselona’nın ünlü caddesi La Rambla’ya yakın ara sokaklardan birinde bulunuyor. Mekan, ilk bakışta loş ve geniş bir mahzeni andırıyor. Burada 2.-3. biralardan sonra masanız yan masalarla çabucak kaynaşacaktır. Oveja Negra’da özellikle “leche de pantera” tatmanızı öneririm; “panter sütü”, burada çok tutulan tatlı-sert, enfes bir kokteyl. İlk girdiğiniz anda rutubet kokan, gürültülü ama oturdukça tadına doyamayacağınız şen şakrak bir bar. Oveja Negra, kara kuzu anlamına geliyor.

Adres: Carrer de les Sitges, 5

Fotoğraf: spottedbylocals.com

8. Espit Chupitos (Gato Negro)

Eğer Espit Chupitos’a adımınızı attıysanız geceniz çılgın geçecek demektir. Mekanın menüsünde 1000’den fazla “chupito” (İspanyolca’da shot) bulunuyor. Karanlık ve ufak bu barın bir adı da Gato Negro, yani kara kedi. Gerçek bir fiesta gecesi için alevli kokteyllerle başlamanızı öneriririm, sonrası sizin performansınıza kalmış. Barın bir duvarı tamamen neonla yazılmış kokteyl listesiyle kaplı; seç-beğen-iç. Mekandaki şeker kokusu, başınızı döndürecek. Espit Chupitos’u hem plaj mahallesi Barceloneta’da hem de temiz ve düzenli mahalle Eixample’de bulabilirsiniz.

Adres: Carrer d'Aribau, 77

7. Le Cyrano

Cyrano’da müşterileri barın arkasında patlamış mısır küreklerken ya da kendilerine bira doldururken görürseniz hiç şaşırmayın; Buranın olayı bu. Buraya çok kez gittim ve her seferinde farklı ülkelerden insanlarla tanıştım. Cyrano, genelde değişim öğrencilerinin çok sevdiği, rahat bir mekan. Barselona geneliyle karşılaştırıldığında kokteyl fiyatları da daha makul. Somon pembesi duvarlarında asılı eski resimler, bir aile işletmesi havası veriyor. Cyrano, mutlu anıların ve tatlı sarhoşlukların mekanı.

Adres: Carrer d'Aribau, 154

6. Nevermind

Punk rock meraklılarını buraya alalım. Merkezi bir konuma sahip olan Nevermind, Universitat meydanının hemen yakınındaki bir rock bar. Barın arka tarafında yeşil led lambayla ışıklandırılmış, bol grafittili bir kaykay parkı var ve isteyen müşteriler burada takılabiliyorlar. Tabii burada kaykay kayılmıyor, insanlar rampalara oturup sohbet ederken içkilerini yudumluyorlar. Eğer rock müziği ve sıradışı mekanları seviyorsanız Nevermind’ı es geçmeyin.

Adres: Carrer dels Tallers, 68

5. El Bombon

El Bombon’da hayatınızın en eğlenceli dans gecelerinden birini geçireceğinizi temin edebilirim. Öyle büyük bir dans kulübü gelmesin aklınıza; Gotik mahallede bulunan ufacık bir bar burası. İçineyse sanki kocaman bir salsa festivali sığdırmışlar. Buradaki atmosfer ve müzikle kıpırdamadan durmanız imkansız. İster arkadaş grubunuzla takılın ister oradaki insanlarla tanışın. Barselona'da insanlar genelde sosyal, açık görüşlü ve rahat. El Bombon da bu kentteki en sempatik barlardan biri. Biraz sıkışık o kadar :) Bonus bilgi: Şehirdeki en leziz margaritayı yapıyor olabilirler.

Adres: Carrer de la Mercè, 13

Fotoğraf: timeout.es/barcelona/

4. Iposa

2002 yapımı film Auberge Espagnole’u (İspanyol Pansiyonu) izlediniz mi? Barselona’ya giden Fransız bir gencin Erasmus macerasını anlatır. Filmdeki esas çocuk Xavier’nin hayatı da her gün ders çalışmaya gittiği bu barda renklenir. Barselona’da heyecanla bu barı arayıp bulmuştum. Siz de filmi izledikten sonra Barna’ya* giderseniz bu mekanı görmek güzel bir tecrübe olacaktır. Xavier’nin masasına oturup bir bira söyleyebilirsiniz. Bar çalışanları aynı filmdeki gibi çok güleryüzlüler. Ayrıca oldukça sıra dışı yemekler ve çorbalar yapıyorlar. Iposa, Barselona’nın meşhur pazarı La Boqueria’ya çok yakın.

Adres: Carrer de les Floristes de la Rambla, 14

Auberge Espagnole'dan bir sahne. Bar hala aynı yerinde. Fotoğraf: tradingplaces1.blogspot.com

3. Belladona

Makul bir fiyata iyi bir kokteyl içebilmek her zaman mümkün olmaz. Ancak Belladona, bunun için doğru adres. Mekan, kentin en nezih bölgelerinden Eixample’de yer alıyor. Barın işletmecisi cana yakın çifti genelde barın ya da kasanın arkasında görebilirsiniz. Belladona aynı anda şık ve samimi bir tasarıma sahip. Uzmanlık alanları, her lezzetten yaptıkları nefis mojitolar. Ama benim buradaki tercihim genellikle “Gin con tonic azul”, yani mavi tonikli cin. Ayrıca gecenin ortasında karrnınız acıkırsa, mükemmel bir “tortilla con patatas” yapıyorlar; yani patatesli İspanyol omleti.

Adres: Carrer de la Diputació, 222

Fotoğraf: Trip Advisor

2. La Xampanyeria

Biraz daha yerel takılmak ister misiniz? Şampanyacı anlamına gelen La Xampanyeria’da Katalanların milli içkisi cava’lar su gibi akıyor. Cava çok hafif bir tür köpüklü şarap. Ama su gibi giderken çaktırmadan başınızı döndürebilir. Mekanda cava sadece şişe olarak sipariş edilebiliyor. Burası yine rustik görünümlü diye tarif edebileceğimiz bir tapas bar; içkiler yanında Katalan mutfağına has şarküteri ve peynirlerle sunuluyor. Bu ufak mekan genelde ağzına kadar dolu, oturacak pek yer olmadığından ayakta takılıyorsunuz.  Xampanyeria, hem yanında bir tek atmalık hızlı atıştırmalar, hem de saatlerce sürecek sohbetler için ideal.

Adres: Carrer de la Reina Cristina, 7

Fotoğraf: anekdotique.com

1. Cal Pep

Efsaneyi sona bıraktık. Cal Pep adlı tapas bar, Barselona'nın bence en güzel mahallesi olan El Born'da bulunuyor. Cal Pep'in belki de en iyi tapas barlar listesinde yer alması gerekiyordu. Ama Barna'da gidilmesi gereken barlar listesi yapıyorsak, burada da bir numara olmayı hakediyor. Gitmeden önce önünde muhtemelen kuyruk olacağını hesaba katın. Cal Pep'in menüsü, İspanyolların kızarmış "padron" biberleri, patatas bravas ve tartar gibi klasiklerin yanı sıra birçok deniz mahsullü yemeği de içeriyor. Özellikle kalamar, tariflerin temel malzemelerinden. İspanyolları mekanda daha çok bira içerken görebilirsiniz. Fakat Cal Pep, en üstün kaliteli cavaları ve İspanyol şaraplarını da sunuyor. İsterseniz girişteki uzun barda oturup hemen önününüzdeki yemeklerden seçebilir, isterseniz arka bölümdeki masalara oturup güzel bir ziyafet çekebilirsiniz. Son bir ipucu; yemeğin üstüne canınız tatlı çektiğinde, üzeri kızarmış mis gibi bir Crema Catalana söylemeyi unutmayın.

Adres: Plaça de les Olles, 8

*Barselonalılar kentlerine kısaca Barna derler. Barça ise Barselona Futbol Kulübü’ne takılan addır.