Barselona'da Gezilecek En Popüler 7 Yer

Barselona, Avrupa seyahatine başlayanların ilk duraklarından biri olarak bilinir. Daha çok gece hayatı ve ünlü mimar Gaudi'nin eserleriyle bilinen bu şehir, İspanya gezinizde mutlaka uğramanız gereken turistik yerlerden biridir. Gerek Gaudi yapıları, gerekse parkları ve meydanları ile sıkılmadan 4-5 gününüzü rahatlıkla geçirebileceğiniz şehirlerden biridir.

Barselona'da gezilecek yerler oldukça fazladır diyebilirim. Yani, 1-2 günde şehrin tamamını gezmek neredeyse imkansızdır. Ancak, bu 1-2 günde en önemli yerleri gezeyim yeter, diyorsanız, Barselona'da gezilecek bu 7 yer sanırım yeterli olacaktır.

Barselona'da Gezilecek En Önemli 7 Yer

1.Sagrada Familia KilisesiBarselona'nın bitmeyen kilisesi olarak bilinen Sagrada Familia Kilisesi, Gaudi'nin en önemli eserlerinden biridir. Fakat, inşaati tamamlanmadan Gaudi'nin hayatını kaybetmesi, belki de bu inşaatin neden bu kadar uzun sürdüğünü açıklamakta. Gerek mimari bakımdan gerekse tarihi bakımdan, Barselona'da gezilecek yerler listenize ekleyebileceğiniz oldukça turistik yerlerden diyebilirim. Biz gittiğimizde kiliseye girebilmek için yaklaşık 2 saat beklemiştik. Eğer uzun kuyruklarda beklemek istemiyorsanız, online olarak biletinizi alabilir veya sabahın erken saatlerinde gidebilirsiniz.

Sagrada Familia Kilisesi

2. Casa Mila
Passeig de Gracia bölgesinin en önemli turistik yapılarından biri olarak bilinen Casa Mila, Sagrada Familia Kilisesi'ne yürüyerek 10-15 dakika uzaklıkta. Yine bir Gaudi eseri olan Casa Mila, farklı mimarı yapısı ve çatı katı ile oldukça etkileyici yerlerden. Binanın iç dizaynını keşfettikten sonra, çatı katına çıkabilir ve muhteşem Passeig de Gracia manzarasını seyredebilirsiniz.

Casa Mila

3. Casa Batllo
Casa Mila'ya oldukça yakın bir konumda bulunan Casa Batllo, Casa Mila'ya çok benzetilse de, bana göre oldukça farklı bir yapısı vardır. Özellikle binanın dış cephesine uzaktan baktığınızda, bina, sanki iskelet üzerinde duruyor gibi. Gaudi yapıtlarından olan bina, Barselona'da gezilecek en popüler yerler arasında diyebilirim.

4. Park Güell
Barselona'nın en büyük ve en renkli parklarından biri olan Park Güell, yine bir Gaudi yapıtıdır. Mantarları anımsatan iki yapısı ve bir de Barselona'nın eşsiz manzarasını seyredebileceğiniz balkonu bulunuyor. Barselona'nın en iyi manzarasına sahip yerlerinden olan bu yer, Barselona'da gezilecek yerler arasında diyebilirim. Yürüyüş parkurları, seramik parçalardan oluşturulmuş mozaik kaplamalar ve parkın atmosferi, görülmeye değerdir.

Park Güell

5. Parc de la Ciutadella
Barselona'da gezilecek bu turistik park, birçok gezgin tarafından es geçiliyor. Gerek ulaşım konusunda gerekse pek aktivite bulunmadığı sanılan Parc de la Ciutadella, bence Barselona'nın en iyi parkıdır. Parkta yapılabilecek en eğlenceli aktivite, pek de sağlam olmayan sandallar ile göl turuna çıkmak. Cüzi bir ücret ödeyerek 30-60 dakika bu gölde, sandal keyfi yaşayabilirsiniz. Göz atmanızı tavsiye edebileceğim yerler ise, parkın girişinde bulunan ''Arc de Triomph'' (Zafer Kemeri), Castana, Üç Ejderhalar Kalesi, Fil Heykeli ve Hivernacle adı verilen seradır.

Parc de La Ciutadella

6. Plaça d'Espana
Barselona'nın en önemli meydanlarından biri olan Plaça d'Espana (İspanya Meydanı), Katalan Ulusal Sanat Müzesi ve Magic Fountain adı verilen bir yapıya ev sahipliği yapıyor. Montjuic Tepesi olarak bilinen yer ise, Katalan Ulusal Sanat Müzesi'nin arkasında bulunuyor. Özellikle akşamları Magic Fountain adı verilen yerde, müzik ve ışık gösterileri oluyor. Eğer, bu ücretsiz gösterilere katılmak istiyorsanız, en geç 6 pm gibi meydanda olmanızı tavsiye ederim. Aksi takdirde oturacak yer bulamayabilirsiniz.

Plaça d'Espana

7. Gothic Quarter ve Placa del ReiBirçok tarihi yapıya ev sahipliği yapan Gothic Quarter (Gotik Bölgesi), Barselona'nın en turistik bölgelerinden biri olarak biliniyor. Barselona Katedrali de bu bölgede bulunmakta. Ayrıca, Placa del Rei (Kral Meydanı) bölgeye yürüme mesafesinde. Bu meydan daha çok kafeleri ve palmiye ağaçları ile meşhur olsa da, farklı bir meydan görmek isteyenler için ideal yerlerden diyebilirim. Barselona'nın en popüler yerlerinden olan La Rambla Caddesi'ne de bu bölgeden yürüyerek rahatlıkla ulaşabileceğiniz için, Gothic Quarter, Barselona'da gezilecek yerler listenize ekleyebileceğiniz yerlerdendir.

Plaça del Rei

Barselona'da gezilecek yerler tabiki bu liste ile sınırlı değildir. Poble Espanyol, Tibidabo, Nou Camp Stadyumu gibi daha gezilecek ve görülecek birçok turistik yer bulunuyor. Fakat, Barselona'yı 1-2 günlüğüne ziyaret ediyorsanız, sanırım bu liste yeterli olacaktır.

Enes Özden

Yerinde duramayan iyi bir backpacker, blogger, Gezi ve Seyahat Yazarı.