Bir Ada Şehri: Singapur

Havalimanları yeni bir keşif veya yeni bir macera için tekrar yolda olmanın ilk adımı benim için, belki birçoğunuz farklı düşünüyordur... Changi Havalimanı'na indiğinizde mükemmel bir ambiyansla karşılaşıyorsunuz. Bugüne kadar gördüğüm en mükemmel dizayn edilmiş havalimanı.

Havalimanının neden defalarca dünyanın en iyi havalimanı seçildiğini anlamak için, burada birkaç saat geçirmek yetiyor. Uzakdoğu’nun egzotik unsurlarının izlerini taşıyan Singapur Changi Havalimanı, insana uçağını kaçırtacak bir yer : ) Biz tüm gün dolaşıp yorgunluktan öldüğümüz için uçağımızı kaçırmaya niyetimiz yok tabi kii : )

Havalimanı o kadar büyük ki terminaller arası tren kullanmak gerekiyor. Havalimanında ulaşım da hızlı ve oldukça pratik.

Singapur Havalimanı'na indiğinizde ilk yapmanız gereken bir döviz ofisi bulup Singapur doları almak. Singapur Havalimanı'ndan çıktığınızda ise gerçekten çok şaşırtıcı olan şey elinizde bir karpuz çekirdeği olsa yere atmak için 1 hafta düşünebilirsiniz : ) O kadar temiz ve düzenli ki bu düzene ayak uydurmamak mümkün değil. Şehrin üzerinde insan çok az, araç çok az. İnsan nerede bu kadar insan diye düşünmeden yapamıyor. Fakat metro kullanmak için şehrin altına indiğinizde gördüğünüz kalabalık şaşırtıcı : ) tüm ulaşım neredeyse metro ile sağlanıyor. İstanbul’dan Singapur yaklaşır 11 saat sürüyor. Havalimanından çıktık, rehberimiz sevgili kocam Güçlü elinde gezi rotamız ve notlar düştük peşine hava şartları elverişsiz. Hava bir kapalı bir açık Singapur’da da yağmura yakalanacağımız kesin ama günün hangi saatinde bilmiyoruz henüz : )

Metro ilginç çalışıyor daha önce hiçbir yerde karşılaşmadığımız bir sistemle karşılaştık. Sistem üzerinden gidilecek istasyonu tıklıyorsun ve sistem ona göre fiyat gösteriyor. Gösterdiği miktarda parayı makineye atıyorsun ver kartı alıyorsun.

Yerleri kirletenlere 1000 Singapur doları ceza var, sakın yere tükürmeyin veya izmaritinizi yere atmayın. Bu ülkede sokakta çiklet çiğnemek yasak : ) en iyisi yanınızda götürmeyin. Evet, bende ilk duyduğumda anlam verememiştim ama yasak. Kesin olarak neden yasak olduğu bilinmiyor bile : )
Singapur'un her yeri alışveriş merkezi dolu. En ünlü markalar vs. ne ararsan bulabilirsin alışverişin cenneti gibi. Hiçbir şey almadan dönmeyi başardım kocam benimle gurur duyuyordur : )

Singapur Nehri'nin bir tarafına Clarke Quay, diğer tarafına Boat Quay diyorlar.

Singapur Nehri, şehrin kalbinden akıp gidiyor. Kenarında balık lokantaları ve barlar var.

Singapur'da neler yaptık bir bakalım...

Sentosa Island (Sentosa Adası)

Singapur'a köprü ve teleferikle bağlı turistik bir ada burası. Bizim zamanımız kalmadığı için teleferikle geçtik ve geri döndük, adayı gezme şansımız olmadı. 10 saatimiz var Singapur’u gezmek için ve bu kadarıyla yetinmek zorundayız. İşte teleferikten çektiğimiz fotoğraflar...

Orchard Road bir sürü lüks markaya ev sahipliği yapan bir alışveriş merkezi cenneti.

Singapur ile ilgili öğrendiğim bir şey ilginç gelmişti bana, paylaşmak istedim.

Herkesin bir kartviziti varmış; kartvizitler iki elle verilip, iki elle de alınıyormuş, kartı hemen okumak ve incelemek adettenmiş iki elle alınıp verilmesi saygı göstergesiymiş...

Singapore Flyer adlı dönme dolap

Little India

Burası da Singapur’un içindeki "Küçük Hindistan". Little India'nın tam göbeğinde kendinizi Hindistan'da zannedebilirsiniz. Yan yana sıralanmış küçük dükkanlar, CD satan yerler, kumaşçılar, tütsücüler, küçük tapınaklar... Burası belki bizim şanssızlığımızdan dolayı beni çok ürküttü açıkçası... Pazar günü ve çok kalabalıktı etrafta dolaşan yüzlerce yarı çıplak adam, yalınayak dolaşan insanlar, itiş kakış, pislik... Singapur’un içerisinde böyle bir yer hiç hayal etmemiştim açıkçası inanılmaz, başka bir ülke sanki : ) Farklı bir deneyim oldu bizim için.

Singapur gibi güzel bir kentte Hint Mahallesi maalesef pek iyi gelmiyor insana.

Chinatown Singapur’un Çin Mahallesi

Singapur'da her çeşit malı ucuza bulabileceğiniz ve kendinizi Çin'de bir yerde hissedeceğiniz bir yer burası.

Tüm Singapur'u metro ile dolaştık. Sevgili kocamın yol sorma gibi bir adeti hiçbir zaman olmadı. Kaybolarak gezmek daha eğlenceliymiş : )