Bir Başyapıt River Art Gallery - Guilin

Çin gezimizin 3. durağı olan Guilin, Çin'in güneyindeki Guangxi Zhuang özerk bölgesinin kuzeydoğusunda ve içinde Lijiang Nehri'nin geçtiği bir şehir. 800 bin üzerinde nüfusa sahip ve para birimi Yuan. (CNY).

Guilin Ulaşım

Guilin'e ulaşım: Guilin'deki uluslararası havalimanına (Guilin Liangjang) Türkiye'den direk uçuş bulunmamakla beraber Pekin veya Şanghay üzerinden aktarmalı uçabilir, tren veya otobüs kullanabilirsiniz.

Guilin'de ulaşım: En yaygın toplu taşıma aracı halk otobüsleri ancak çok az bir ücret karşılığı günlük bisiklet kiralayabilirsiniz.

Guilin Gezilecek yerler

Li Nehri (Lijiang River) Guilin'in kuzeyinde Xing'an ilçesindeki Maoer Shan'dan (Dağ Kedisi) doğuyor. Yaklaşık 440 kilometre boyunca Guilin, Yanghuo, Pingle ve Zhaoping ilçelerinden geçerek, Wuzhou'da sonlanıyor. Çin'in en muhteşem manzaralı alanına sahip olduğu için her yıl binlerce ziyaretçiyi ağırlamaktadır.

Li Nehri'nin Guilin'den Yangshuo ilçesine kadar olan 83 kilometrelik bölümü ise bir sanatçının baş yapıtı gibi. Bu özelliği nedeniyle biz de yazımıza başlık olarak "River Art Gallery" dedik. En az 5 saat süren Li River Cruise gezisi, Li Nehri'nin ruhunu oluşturan bu 83 kilometrelik bölümde gerçekleşiyor.

Cruise gezilerinin başlangıç noktası Guilin şehir merkezindeki Kurtuluş Köprüsü'nden (Liberation Bridge) başlıyor.

İki tip bilet var. Ordinary Cruise 350 CNY ve Luxury Cruise 450 CNY. Yemekli olan bu turların biletini önceden internetten alabilirsiniz. Cruise tur ile ilgili tüm bilgilere  http://www.lirivercruise.net sitesinden ulaşabilirsiniz. Bilmeniz gereken önemli bir nokta, Guilin'den başlayan tur Yangshuo'da bitmekte ve dönüş ise aynı yoldan olmamakta. Yangshuo'dan Guilin'e otobüs terminalinden her 20 dakikada bir kalkan otobüslerle, 75-80 dakikada ulaşılmakta. Otobüs ücreti ise kişi başı 20 CNY.

Abartısız, dünyanın en güzel manzaralarından birine şahitlik edeceğiniz gezi, güneşli havaya denk gelmişse nehrin her iki tarafındaki tepelerin ters yansımasını görebilirsiniz. Bulutlu havada ise sis çökmüş tepeler ile mistik bir cennet içinde olduğunuzu hissedebilirsiniz. Gezi boyunca, üzerlerindeki  Guilin ağaçları (Osmantus) ile çok ilginç dağ oluşumları göreceksiniz. Dağların aralarında şelaleler, bambu bahçeleri, pirinç tarlaları ve köyler ile gezinin sonlanmasını asla istemeyeceksiniz.

Nehir gezisi Yangshuo Kasabası'nın iskelesinde sonlanıyor ve kendimizi bir çarşıda buluyoruz. Çok küçük olan bu kasabada sağlı sollu ufak dükkanlarda hediyelikleri inceleyerek, kasabanın meydanına doğru yürüdük. İskeleye indiğimizde yağmur iyice bastırdı ama gördüğümüz güzelliklerden dolayı bunu hiç umursamadık.

Li Nehri gezimizi bitirip Guilin'e dönüyoruz ve yine Li Nehri üzerinde bulunan, şehir merkezindeki Fil Hortumu Tepesi'ne (Xiangbishan) gidiyoruz. Tepe Fil Hortumu Parkında (Xiangshan Gongyuan) içerisinde bulunuyor ve girişi 75 CNY. Uzun gövdesi ile nehirden su içen bir file benzeyentepe Guilin'in simgesidir. Parktan çıkıyoruz ve şehrin geniş caddelerinde yürüyoruz. Hedefimizde bu kez bir göl bulunuyor.

Kısa bir yürüyüşle Shanbu Gölü'ne geldiğimizde, Çin'de şehirle ilgili söylenen "Doğu ya da batı, Guilin en iyisi" sözüne hak verdiğimiz görüntülerle karşılaşıyoruz. Göl ve ortasındaki Pagoda'lar (tapınak) çok güzel görüntüler veriyor ve biz de bunu değerlendirmeye çalışıyoruz. Hele bir de yerel kıyafetleri bulunca. Bu ortamda bulunmaktan çok keyif alıyoruz.

Prensip olarak otel ismi asla vermiyoruz ama bu kez bir istisna olacak çünkü bu otel (Guilin Lijiang Waterfall Hotel) isminden de anlaşılacağı gibi, şelale otel. Otelin yan cephesinden her saat tavandan zemine şelale şeklinde su akıyor ve Dubai'de Burj Khalifa veya Prag'da Astronomik Saat'in önünde olduğu gibi, turistler ellerinde makinaları ile fotoğraf veya video çekiyorlar. Bizim de kaldığımız bu otel, Shanhu Gölü'nün hemen yanında bulunmaktadır.

Diğer gezi yazılarımız için   http://haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.