Doğa Harikası Yangshuo ve Li Nehri - Guılın

Yangshuo’ya gitmek için Guilin’e uçup, Hong Kong’a vizesiz girdiğimiz için Çin’e girişimizi bu şehirden yapıyoruz. Çin’e geçişte mutlaka vize gerekiyor, vize almak biraz uzun ve zahmetli, erken müracaat etmekte yarar var. Alandan otobüsle Yangshuo’ya geçiyoruz.

Yangshuo

Burası Guilin şehrinin yetkisi altında bulunan, Çin’in 5 otonom bölgesinden biri. Müthiş manzaraları, yemyeşil ağaçlarla kaplı karst tepeleri, mağaraları ve Li Nehri, doğadan fışkıran yemyeşil kayaları ve tapınakları ile turistlerin ilgisini çeken bir yer ve tipik Çin kasabalarından oldukça farklı.

Bu doğa harikası yöredeki tüm karst oluşumları UNESCO tarafından doğal miras olarak kabul edilmiş. Tahminen 110 sene önce, deniz olan bu beldede deniz birden yok olunca bu birbirinden ilginç tepeler oluşmuş. 2. Dünya Savaşı’nda Çinliler Japonlar'dan bu karst bölgelerinde saklanmışlar.

Yangshuo Çin’in en ilginç kasabalarından ve oldukça çok turist çekmekte. Sadece karst tepeleri, nehir, mağara ve tapınakları ile değil genel olarak da tipik Çin kasabalarından farklı, akşam sokaklarında gezerken kendinizi küçük bir Avrupa kasabasında gibi hissedebilirsiniz (otelimiz 4 yıldız New West Street Hotel - şehrin merkezinde güzel bir otel).

Xingping ve unutulmaz mağara

Yangshuo’ya 27 km. mesafede bulunan yine karst oluşumlu tepeleri ve burada bulunan lotus mağarasına gitmek üzere Xingping kasabasına gidiyoruz; Yi Nehri kenarındaki karst tepeler oldukça ihtişamlı görünüyor. Mağaraya doğru ilerlerken karşımıza bir köprü çıkıyor ancak henüz inşaat halinde, tamamlanmış ancak merdiven yok, etrafta da kimsecikler yok. Ama biz mağarayı illaki görmek istiyoruz, orada bulunan tahta bir inşaat merdivenini kullanarak, beylerin de yardımları ile köprüye tırmanıyor, aşıyor ve mağaraya ulaşıyoruz. Bu eziyete değiyor doğrusu karşımıza çıkan manzaralar… Sarkıtlar ve göletlerden oluşan mağara muazzam ışıklandırılmış, sudaki yansımaları ve renk renk ışıklarla olağanüstü görünüyor ve bize harika görüntüler veriyor.

Dev Banyan Ağacı

Mağaradan sonra dev bir banyan ağacını görmeye giderken yolda Çin tanıtım fotoğraflarında sıklıkla yer alan ortasında büyük bir delik olan ilginç tepeyi fotoğraflamak için mola veriyoruz.

Dev banyan ağacının bulunduğu park nehir kenarında yer alıyor. Tek bir dev banyan ağacının bulunduğu büyük ve güzel bir park. Dallarından toprağa kökler sarkıtıp, zaman içinde yeni fidanlar oluşturuyor ve böylece alanını genişleterek tek bir ağaç oluyormuş. Müthiş bir görüntü!

Ağacın dalları yere sarkıyor, toprağı deliyor ve yeni bir gövdeyle çıkıyor, ağacın onlarca gövdesi olabiliyor ve tek bir ağaç küçük bir koruluk kadar alan kaplayabiliyor, hatta bence tek başına bir orman. Banyan ağacı yakınındaki ağaçları ve binaları boğarak yok edebilirmiş, bunu geçen sene Vietnam’da yine bir dünya mirası olan Angkor Wat Tapınağı’nda gördüğümüz geliyor aklıma.

Li Nehri'nde Bambu Rafting

Sırada Li Nehri’nde bir bambu rafting sefamız var. Kalın bambu borularından yapılmış salda tahta bir masa etrafındaki banklara yerleşip, masanın üzerindeki ikram fıstıkları yerken, kayıkçının kalınca bir bambu çubukla tekneyi nasıl da çok rahatça ilerlettiğini izliyor ve etrafımızdaki muhteşem karst tepeli dağlarla çevrelenmiş vadiyi fotoğraflıyoruz. Turistik bir gösteri olduğunu düşünerek nehir içindeki balıkları nasıl avladıklarını gösteriyorlar. Zavallı komanot kuşlarının boğazlarını bir balığın geçemeyeceği darlıkta iple bağlıyorlar, ipin bir ucu ellerinde kuşları nehre bırakıyorlar, balıkları yakalıyor ancak boğazları sıkılı olduğundan balıkları yutamadıkları için balıkçılar ağızlarındaki balıkları topluyor. Bu görüntü bizi biraz rahatsız ediyor, resmen kuşlara işkence ama onlar güzel bir gösteri yaptıklarını düşünüyor olsalar gerek, gülümsüyorlar.

Gece ise inanılmaz bir gösteriyi izliyoruz. Li Nehri’nin bir girintisinde nehir sahne olarak düşünülmüş, doğa sahne ve dekorun bir parçası olarak tasarlanmış, arkadaki karst tepeler ise çok güzel ışıklandırılmış. Gösteride 750 civarı oyuncu var ve çoğunluğunun o civarda yaşayan köylülerin katılımı ile gerçekleşiyor.

Li River Mountain-Water Theatre

Yangshuo’nun tabiatı için yazılmış ve bir aşk hikâyesini anlatan ve Li River Mountain-Water Theatre’da, “Impression” isimli bu gösteri 2008 Pekin Olimpiyatları açılış töreninin ünlü yönetmeni Sanjie Liu tarafından tasarlanıp sahnelenmiş. Nehrin üzerinde salların içindeki oyuncular (köylüler) ellerinde metrelerce uzun bir kırmızı kumaş tutuyor ve kumaşı o kadar ustalıkla kullanıyorlar ki oyuncular sanki suyun üzerinde sallarda değil de gerçek sahnedeler. Hazırlanması 5 yıl süren bu şovda müzik de görüntüler kadar etkileyici, kostümler harika. Bence başka bir mekânda sahnelenmesi olanaksız, tek kelimeyle muhteşem, ışık ve renklerle harmanlanmış bir şov. Rüya gibi bu gösteriyi anlatmak çok zor, gösteri bittiğinde bir rüyadan uyanmış gibiydim.

Bu bölgeye giderseniz mutlaka ama mutlaka bu doğal sahnenin etrafına amfi tiyatro şeklinde dizilmiş iskemlelere yerleşip keyifle izlemenizi öneririm. Sizlere biraz fikir vermesi için: http://www.youtube.com/watch?v=QHGHuidHfNQ

Li Nehri'nde Tekne Turu

Ertesi sabah, Li Nehri üzerinde bir tekne turu alıyor ve yemyeşil, doğa harikası manzarayı izlerken dün gece izlediğimiz gösteri sahnesini bir de nehir tarafından görüyoruz, bu geceki gösteriye hazırlanan elemanlar bir koşuşturma içinde.

Etraf harika, yemyeşil, izlemeye doyamasak da tarihi Fuli Köyü’nün içinden geçerek gezimizi sonlandırıyoruz.

Yangshuo’dan ayrılma zamanı… Lijiang Nehri üzerine kurulmuş güzel konumu ve tarihi binalarıyla ünlü güzel şehir Guilin’e doğru giderken yolda uğradığımız South China Pearl Company’nin incilerine hayranlıkla bakmakla kalmayıp ufak tefek alışveriş de yapıyoruz elbette.

Guilin'de hızlı bir şehir turu

Guilin’de yürüyerek hızlı bir şehir turu yapıyoruz, göl kenarından şehrin siluetini izlerken “İkiz Pagodalar” suya düşen yansımalarıyla bize güzel görüntüler veriyor.

Daha sonra şehre 1 km mesafedeki Guilin’in en güzel parkı olan ve Putuo Tepesi üzerinde kurulmuş Seven Star parkına gidiyoruz.

Eski yıllardan beri kutsal olarak kabul edilen ve Guilin şehrinin simgesi olan, Taohua ve Lijiang nehirleri kenarında bulunan Elephant Trunk Hill (fil hortumu tepesi)’e gidiyoruz. Suyun içinde adeta suya daldırılmış bir fili andıran kayalıklar aynı zamanda Water Moon Cave olarak da anılmakta, zira geceleri ayın yakamozu tam bu kemerden adeta suyun altındaymış gibi görünüyormuş. Tabii gündüz gittiğimiz için bu olaya tanık olamadık.

Çin’in en bilinen ve en büyüleyici iki mağarasının bulunduğu rengârenk ışıklandırılmış sarkıt ve dikitleriyle Flute Mağarası’nı geziyoruz. 1,5 km uzunluğundaki mağara 1 milyon sene önce nehir kanalının altındayken yeryüzünün hareketlenmesi ile su yüzeyine çıkarak mağara oluşturmuş. Daha sonra Guiyang’a uçmak üzere havaalanına gidiyoruz.