Çin'in Gizemli Şehri: Guilin

Guilin'e gitmek için önce Çin'in başkenti Pekin'e uçuyoruz. Ancak seyahatimiz problemler ile başlıyor, neredeyse 6 saatlik bir THY rötarı sayesinde Pekin'deki aktarma uçağımızı kaçırıyoruz. 9 saatlik uçuş sonrası Pekin'deyiz. İlk işimiz kaçırdığımız uçağın yerine sonraki ilk uçuşu yakalamak için Air China kontuarına koşmak oluyor. Ama malesef bir sonraki ilk uçuş ertesi gün sabah, mecburen Pekin'de konaklıyoruz.

Ertesi sabah çok erken saatte tekrar havaalanına gidiyoruz ama bu seferde Air China uçuşunda rötar var, 2 saat daha bekliyoruz. Nihayet uçak havalanıyor, 6 saatlik uçuş sonrası Guilin'e varıyoruz.

Bir günlük rötardan dolayı iş görüşmemi varış yaptığımız gün yapamayacağım, hemen arayıp toplantımızı bir sonraki güne erteliyorum. Artık kendimizi Guilin sokaklarına atabiliriz. Havanın çok soğuk olduğu bir dönemdeyiz, malum yılın son günü ve ben yeni yıla Çin'de gireceğim.

Guilin turistik bir şehir, sokaklarda çok sayıda turist göze çarpıyor. Vietnam sınırında bulunduğu için: bölgede yaşayan azınlıkların yoğunluğu göze batar. Özellikle, Müslüman azınlık çoğunlukta diye okuyoruz rehber kitabımızdan. Şehir nüfusu da 1,34 milyon kişiymiş.

Otelimiz turistik bölgeye çok yakın, biraz alışveriş yapıyoruz ve yemek yiyecek yer arıyoruz. Hong Kong gibi burada da yemek yemek büyük problem bizim için. Kokusuna dayanabilirseniz deneyebilirsiniz Çin yemeklerini ama bizim tercihimiz Kentucky Fried Chicken, koca bir kovayı paylaşıyoruz Gökhan ile...

Guilin'deki ikinci ve son günümüz iş görüşmeleri ile geçecek ve akşam uçağıyla Pekin'e döneceğiz, yani biz şimdilik böyle olacağını sanıyoruz.

Toplantı bitip otele geri döndüğümüzde öğreniyoruz ki Pekin'de bir kar fırtınası başlamış, bütün uçuşlar iptal. Hemen şirketimi arayıp durumu bildiriyorum; bana Kore ya da Japonya'ya gidip oradan dönebileceğimi söylüyorlar ama ne mümkün Guilin'den yurt dışına çıkmam imkansız ve Pekin kilitlenmiş durumda, Guilin'de mahsur kaldık.

Seyahat acenteme uçuşların normale döndüğü zaman ilk uçuşu ayarlaması talimatını verip otel resepsiyonuna iniyorum. İşte talihsizlikler geri dönüyor. Yeni yıl dönemi olduğu için oda rezervasyonumu uzatamıyorlar otelden ayrılmam lazım ve Guilin'de Avrupa standartlarında başka bir otel yok. Mecburen standart bir Çin oteline geçiyoruz. Adını tam hatırlayamadığım bu otelde sadece bir görevli İngilizce biliyor, kendisinin de mesaisi bitmiş tam çıkmak üzereyken yakalıyoruz. İngilizce bildiğini söylüyorlar ama tabi ki seviyesini siz tahmin edin ben bir de onu kötülemeyeyim :)

Bir yandan bilgisayar başında gelişmeleri takip ediyorum bir yandan televizyonda anlamadığım bir dille konuşan insanlardan havanın düzeleceğine dair bir işaret arıyorum. Ama maalesef sonuç olumsuz, mahkumiyetimiz bir süre daha devam edecek gibi...

Prince City

Hava durumu Guilin'de çok kötü değil, yağış yok ve madem burdayız Guilin'i keşfedelim. Oteldeki turistik broşürlerde Guilin'in merkezinde bir tapınak olduğunu görüyoruz, Çince yazılardan birşey anlamıyoruz ama deneme yanılma yoluyla buluyoruz manastırı...

Manastırın girişi çok görkemli, içerisi de çok büyük bir alana yayılmış durumda. Ama asıl tapınak bu alanın içindeki bir tepenin en üstünde. Buraya çıkmak için önümüzde bir merdiven var, sanırım 500 basamak falan, çıkıyoruz.

Tepeye çıkıyoruz ama biraz hayal kırıklığı, bahsedilen tapınak çok görkemli bir yapı değil. Buradan şehri tepeden izleyip geldiğimiz gibi aşağı iniyoruz.

Manastır ziyaretimiz sonrası Guilin sokaklarına geri dönüyoruz. Burada alışveriş yapacak yerler sınırlı sayıda olsa da akşam saatlerinde sokak pazarları kurulmaya başlıyor. Çin'de en önemli alışveriş önerisi kesinlikle pazarlık yapmanız, 100 USD dedikleri şeyi kesinlikle 2-3 USD'ye alabilirsiniz. Ben de ekstra bir valiz satın almama gerektirecek kadar alışveriş yapıyorum. Sokaklardan birinde bir turizm ofisi buluyoruz, Guilin'de yapılacak şeyleri öğrenip kendimize yarın için bir tekne turu satın alıyoruz.

Li Nehri Tekne Gezisi

Rehberimiz çok şirin bir Çinli, gezi grubumuzda bir Hintli aile, bir Japon kadın, bir İtalyan çift ve 4-5 genç Fransız bulunuyor. Otobüs ile otelimizden alınıyoruz ve rehberimizin ingilizce anlatımı eşliğinde Guilin sokaklarındaki turumuz başlıyor. Yaklaşık bir saatlik bir yolculuktan sonra Kurtuluş Köprüsü'ndeki iskeleye varıyoruz. Burada altı düz teknelere biniyoruz. İskelede çok sayıda tekne var ve çok sayıda turist bu tur için sırada bekliyor.

Normalde bu turlar 80 km nehir boyunca devam edip şehir merkezinde sonlanıyor ancak bizim turumuzun tamamı nehir üzerinde geçmeyecek. Öğle yemeğini de teknemizde aldıktan sonra tekneden ayrılıp gezimize otobüs ile devam edeceğiz.

Teknedeki yaklaşık 3 saatlik gezimiz boyunca teknenin terasında elimizde fotoğraf makinamız ile beraber etrafı seyrediyoruz.

Tekne gezisi sırasında çok sayıda minik tekne yanaşıp turistlere hediyelik eşya satmaya çalışıyor.

Buranın en önemli özelliği; ülkeyi tanıtan fotoğraflara konu olan ünlü manzaralarıdır. Bu manzaralar "gökyüzünün altında, dünya üzerindeki en güzel nehirler ve tepeler" olarak öne çıkmaktadır. Bunların jeolojik oluşumu, yüz milyonlarca yıla dayanmaktadır.  İşte bu kayalıklar, muhteşem manzarayı oluşturuyor. Bu özellikleriyle yüzlerce yıl, şairler ve ressamlara konu olmuştur. Bunun yanında ülke ziyaretçileri de bu güzellikleri görmek için bu şehre, bu yöreye mutlaka uğramaktadırlar.

Xingping Town

Şimdi gezimize otobüs ile devam ediyoruz ve ilk durağımız Xingping kasabası. Burada uçsuz bucaksız pirinç tarlalarının yanından geçerek ilerliyoruz. Buradaki manzara inanılmaz.

Guilin halkı için son derece önemli bir rahibin yaşadığı biraz harabe bir evde duruyor otobüsümüz.

Çinli rahiplerin bir geleceği var, daha ölmeden tabutlarını alıp evlerine koyuyorlar böylece öldükten sonra yaşayacaklarını düşündükleri evlerine daha ölmeden alışıyorlar. Bu evde yaşayan yaşlı teyzemiz çok şirin özellikle Gökhan'ı sürekli öptü :)))

Yangshuo Nehri

Bu kısa duraktan sonra otobüsümüz bizi Yangshuo Nehri'ne götürüyor. Nehir üzerinde sal ile gezi yapma imkanı var, burada manzara muhteşem.

Nehir gezisinde en ilginizi çekecek şey boyunlarına demir bir halka geçirilmiş ve böylece tuttukları balıkları yemeleri engellenen, karabatak kuşları ile yapılan balık avıdır. Karabataklar balıkları boyunlarındaki halka sebebiyle yutamıyorlar, balıkçılar da balığı yakalayan karabatağı bağlı olduğu ipinden çekip eline alıyor ve kursağındaki balıkları alıyor. Bize çok ilginç geldi.

... ve ben bu tekne gezisinin sonunda aşırı derecede soğuğa maruz kalmak sebebiyle hastalanıyorum. Ateşim yaklaşık 39 derece ve Guilin maceramın devamını otel odamda yatarak geçiriyorum. Sadece dönüş yapacağımız son gün yemek yemek için dışarı çıkıyorum kardeşimle, Pizza Hut yiyoruz.

Guilin maceramız, toplam 6 gün sonra Pekin Havalimanı'nın uçuş trafiğine açılma müjdesinin gelmesiyle son buluyor.

Gülçin Kaymak Sağkol

Her fırsatta gezmek için fırsat kollayan, her yeri merak eden bendeniz gezip gördüğüm yerleri sizlerle paylaşmak için yazıyıyorum. Detaylı bilgileri bloğumda bulabilirsiniz...