Bir Evliya Çelebi Memleketi Kütahya

Kütahya'ya ülkemizin en eski yerleşik şehirlerinden birisİ. Çini porselenleri, vadileri, el sanatları, termal kaynakları ile gitmeniz için bir sürü sebebinizin olduğu, Evliya Çelebi'nin doğduğu gezginlere ilham olmuş bir şehir üstelik. Arabamızla Kütahya'ya doğru ilerlerken nihayet meşhur Frig Vadisi tabelasını görüyoruz.Türkiye'de müze ve tarihi yerler bildiğiniz gibi kahverengi tabelalarla gösteriliyor yani, siz siz olun böyle tabelalar gördüğünüzde direkt girin inanın buna değecektir. Anayoldan döndükten sonra 10 kilometre sonra baraj gölünü geçince ulaşaçaksınız. Kafamızın üstünde dolaşan yırtıcı kuşlardan ötürü biraz ürktük ve kendimizi bir an Amerikan filmlerindeki meşhir Kızıl Vadi'de falan zannetik.

M.Ö 2000-3000 yıllarında Eski Tunç döneminden günümüze kalan ve volkanİk liftlerden oluşan bu vadi bir şaheserdi. İçinde odaların bulunduğu,heykel ve yazıların günümüze ulaştığı değerli bir yapıt. Kimseler olmayışından dolayı biraz ürkmüştük neyse ki başka ziyaretçileride görünce keyfimiz yerine geldi. Eskişehir-Kütahya ve Afyon karayoluna yolunuz düşerse bu eşsiz mucizeyi görmeden gelmeyin. Kütahya'ya gelmeden önce adını sadece 20 yıl önce abimin askerlik yaptığı yer olarak bilirdim şimdiyse ilk defa buraya gelebildim.Genel anlamıyla ufak ve hayatın yavaş aktığı slow şehirlerden ama yinede sırf Evliya çelebi ùstadın izini sùrmek için bile gelinir

Neyse biz şehir merkezine geldikten sonra en işlek yeri olan Kütahya Saat Kulesi'nin olduğu meydana geliyoruz.İlk önce buralarda biraz vakit geçirdikten sonra karşısındaki Sevgiyolu Caddesi'ne doğru ilerliyoruz. Burası Kütahya halkının alış-veriş yaptığı, gençlerin eğlenmek için buluştuğu, ailelerin güzel vakit geçirdiği işlek bir cadde yine burada Osmanlı'dan kalma ismini şimdi hatırlayamadığımız eski bir hamam restorana çevrilmiş biz de burada bir güzel karnımızı doyuruyoruz, daha sonra yoldan dümdüz ilerlerseniz tarihi camilere ve Dönenler Mevlevihanesi'ne varıcaksınız burası 1243 yılında yapılmış tarihi bir başyapıttır.

Meshur kùtahya çinileri

Alipaşa Cami ve Çinili Cami gibi daha dünyada eşi benzeri olmayan tarihi camiilerde yine buradadır. Kütahya'nın Türkiye tarihi için bir diğer önemli özelliği de Osmanlı İmparatorluğu'nun kurucusu Osman Bey'in beşiğinin yapıldığı riayet edilen ağaç Mizik Cami'de burada koruma altına alınmıştır.

Şehirde özellikle trekking yapılacak yerlerde var bunların başında Frig Vadisi ve Porsuk Barajı çevresi ile Domaniç Ormanları gibi muhteşem rotalar vardır. Bir diğer önemli bilgide dünyada çok ender bulunan bazı ağaç türlerinin Domaniç Ormanları'nda olmasıdır. Kütahya'da gezilecek yerleri sıralayacak olursak: Frig Vadisi, Kütahya Kalesi ve Saat Kulesi, Zafertepe Anıtı, Tarihi Kütahya Evleri, Domaniç Ormanları, Mizik Cami ve Çinili Cami gibi tarihi camiler...

ramazan yaka

1978 Istanbul dogumlu ve ist.Unv.Iktisat fakultesi mezunuyum.Yaklasik 12 yildir hem istanbulda hemde belcikada ikamet ediyorum.Evli ve iki cocuk babasiyim.AIlemle gezmeyi ve yeni yerler kesfetmeyi