Budapeşte'de Şehir İçi Ulaşım ve Dikkat Etmeniz Gerekenler

Budapeşte'de toplu ulaşım ağı oldukça gelişmiş. Şehir içinde bir yerden bir yere, birbirine entegre  metro,otobüs,tramvay ve troleybüs ile ulaşabilirsiniz.

Budapeşte'de Toplu Taşıma Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Şehir İçi Ulaşım Fiyatları

Günlük ulaşım kartları alabileceğiniz gibi, ücretsiz toplu ulaşım ve müzelere giriş kolaylığı sağlayan turist kartları da gezi sırasında tercih edilebilirsiniz.Turist kartlarına aşağıda belirttiğim fiyatlara sahip olabilirsiniz.

-24 Saatlik Budapeşte Turist Kartı: 6490 HUF

-48 Saatlik Budapeşte Turist Kartı: 9990 HUF

-72 Saatlik Budapeşte Turist Kartı: 12990 HUF

-96  Saatlik Budapeşte Seyahat Kartı: 15990 HUF

-120 Saatlik Budapeşte Turist Kartı: 18990 HUF

Eğer ben müze filan istemem, sadece toplu taşıma kullanacağım derseniz onun fiyatları ise:

-24 Saatlik Budapeşte Seyahat Kartı: 1650 HUF

-72 Saatlik Budapeşte Seyahat Kartı: 4150 HUF

-7 Günlük Budapeşte Seyahat Kartı: 4950 HUF

Ulaşım Kartlarını Nereden Alabilirsiniz?

Bu kartları havalimanından veya şehir merkezlerindeki BKK istasyonlarından nakit veya kredi kartı ile satın alabilirsiniz.

Havalimanına Ulaşım

Havalimanına ulaşım ise şehir merkezinden 900 HUF karşılığında 100E numaralı otobüs ile yapılıyor.

100E numaralı otobüsün durakları ise Kalvin ter, Astoria M, Deak Ferenc ter.

Şehir İçi Ulaşım Saatleri

Raylı sistem hizmeti 23.30'da sona eriyor; fakat bu saatten sonra gece otobüsleri vardiyeyi devralıyor. Gündüz ulaşımı kadar sık olmasa da ortalama on beş dakikada bir otobüsler kalkıyor.

Havalimanına Gidiş Öyküsü

Gelelim benim talihsizliklerle dolu havalimanına gidiş öyküme.  Olacaklardan habersiz bir şekilde pastanede afiyetle dobos tortamı yedikten sonra hostele doğru yol aldım. Saat 12.15. Hostele koşar adımlarla gittim. Hemen valizimi aldım ve check out için resepsiyona ulaştım; bu arada uçağım 1.30'da kalkıyor. Koşar adımlarla otobüs durağına gittim. Görevli on dakikada bir havalimanına otobüs olduğunu belirtiyor. Otobüs geldiğinde günlük kartımla otobüse binmeye çalıştım;fakat görevli eliyle durdurdu ve bu kartla havalimanına gidemeyeceğimi, ilerideki gişeden bilet almam gerektiğini söyledi. Hemen gişeye gittim ve bilet için sıraya girdim. Sıra bana geldiğinde elimdeki 10 euroyu görevliye uzattım ve havalimanı için bilet istedim. Görevli sadece forint geçtiğini söyleyince ben ikinci şoku geçirdim. Çünkü Budapeşte'ye gelirken euro ve kredi kartı kullanırım düşüncesiyle paramı forinte çevirmemiştim. Sanırım gezi boyunca yaptığım en büyük hata bu oldu.

" Kredi kartı geçerli mi, uçağı kaçıracağım!" Görevli yineliyor: " Sadece forint geçerli. Beş dakika mesafede exchange ofis var. Orada paranızı dönüştürebilirsiniz." Koşarak exchange ofise gidiyorum. Yol üstünde bir taksici gördüm. " Havalimanına ne kadara götürürsünüz?" Taksici terminal 1 mi yoksa 2 mi diye soruyor. Soru çalışmadığım yerden geldi. Cevabını bilmiyorum, elektronik bilette de belirtmiyor. Firma ismini söyleyince terminal 2 dedi ve orasının uzak olduğunu, 40 eurodan aşağı götüremeyeceğini söyledi. Neyse ben bu fiyatı çok pahalı bulduğum için exchange ofise doğru yol almaya devam ettim.

Orada hemen 50 euroyu bozdurdum. Koşar adımlarla otobüse yetişeyim derken durakta bekleyen otobüs kalktı. 10 dakika daha beklersem kesin uçağı kaçıracağım. Yine gittim taksiciye. Sıkı bir pazarlığın ardından 33 euroya anlaştık. Tabii artık euro da yok,hepsini bozdurduk. Atladık taksiye gidiyoruz. Taksici yarım saat sürer dedi; neyse ki valizim yok. Bu durumda havalimanına ucu ucuna yetişebileceğim .Yolda giderken taksici nereli olduğumu sordu. Türk olduğumu söyleyince başladı anlatmaya. Türkiye çok büyük devlet, sizin ordunuz çok kuvvetli, refah seviyeniz çok yüksek vs. vs... İçimden gerçekten de öyle miymiş diye geçirmeden edemedim tabii. Sağolsun taksici abi beni yarım saatten de önce havalimanına yetiştirdi. Ben geç kaldığımı düşünürken uçağın rötar yaptığını öğrenmem ile birlikte büyük bir ferahlık yaşadım.

Siz siz olun Budapeşte'ye giderseniz bu yaşadıklarımı aklınızda bulundurun.