Günübirlik Bursa Gezisi

Kabataş İskelesi'nden deniz otobüsüne atlıyoruz, iki saat dolmadan Mudanya İskelesi'ndeyiz. İskelede sarı kent otobüsleri bizi bekliyor, yarım saat sonra da kent meydanındayız.

Osmanlı'nın ilk başkentinde bizi köklü bir tarih ve damak şenlendiren lezzetler bekliyor. Cumalıkızık dönüşü ilk durağımız tarihi Uludağ Kebapçısı Cemal Cemil Usta, aslında ilk şubeleri kent meydanında 1964 yılında kurulmuş ancak biz Kent Park alışveriş merkezindeki şubelerinde yiyoruz. Orijinal şube nasıl bilmiyorum ama bu şubelerindeki iskender çok iyiydi.

Yemek sonrası otobüs ile kent meydanına gidiyoruz. Haşim İşcan Caddesi'ndeyiz. Osman Gazi ve Orhan Gazi türbelerinin de bulunduğu Ulu Cami'ye gidiyoruz. Yıldırım Beyazıt tarafından 1396-1400 yılları arasında yaptırılmış.

Ulu Cami'den çıkıp önce sorarak yön tayin ediyoruz sonra da yürüyerek Yeşil Cami'ye doğru yola çıkıyoruz. Bu cami 1414-1424 yılları arasında Çelebi Mehmet tarafından yaptırılmış. Caminin süslemelerinde çini kullanıldığı için "Yeşil" adını almış.

Bursa'nın sembolü haline gelmiş en önemli yapı Yeşil Türbe'dir. Çelebi Mehmet türbeyi yaptırdıktan 40 gün sonra vefat etmiş. Osmanlı mimarisinde tüm duvarlarının çini ile kaplı olan tek türbe burasıdır.

Yeşil Cami ve Yeşil Türbe'nin hemen çevresinde çok güzel turistik mekanlar bulunuyor. Kafeler, antika dükkanları, minik çayhaneler... Özellikle rengarenk boyalı evlerin olduğu pembe çiçekli ağaçların sarmaladığı bir sokakta bulduk kendimizi, gerçekten çok çok güzeldi.

Dinlenme molamızın ardından Setbaşı denilen bölgeye doğru yürüyoruz, yolumuza Bursa Kılıçkalkan Evi çıkıyor. Kılıçkalkan Bursa'nın en önemli folklorik simgesidir ve bu simgeyi koruyup gelecek nesillere aktarmak için Bursa Belediyesi tarafından bu ev halka açılmış.

Setbaşı'na doğru yürümeye devam edince karşımıza bir köprü çıkıyor. Adının Irgandı Köprüsü olduğunu tabelada görüyoruz ancak Bursa halkı, Çarşılı Köprü ismini vermiş bu yapıya. Köprü üzerinde her iki tarafa da sıralanmış dükkanları bulunuyor ve yöreye ait el sanatı ürünleri satılıyor.

Koza Han Osmanlı devleti zamanında Bursa başkent iken yaptırılmış, içi avlulu ve kare bir yapıya sahip çok büyük bir kervansaraydır. Halen Bursa ekonomisine ipekçilik alanında katkılarını sürdürmektedir. Üst katında ipek mamulleri satan dükkanların yanı sıra alt katta da modern kafeteryalar mevcuttur.

Koza Han'ı da gezdikten sonra artık Bursa gezimizin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Mudanya'dan kalkacak feribotumuza yetişmek üzere Bursa merkezden kalkan otobüse biniyoruz. Yalnız bu konuya dikkat ediniz, zira Mudanya İskelesi'ne sık sık otobüs bulunmuyor, dönüş saatinizi iyi ayarlamanızı öneririz.

Gülçin Kaymak Sağkol

Her fırsatta gezmek için fırsat kollayan, her yeri merak eden bendeniz gezip gördüğüm yerleri sizlerle paylaşmak için yazıyıyorum. Detaylı bilgileri bloğumda bulabilirsiniz...