Karadağ'ın Göcek'i Tivat

Karadağ’ın güney batı kesiminde yer alan Tivat küçük bir sahil kenti. En önemli özelliklerinden biri ise  Karadağ’da başkent Podgorica’dan sonra havaalanına sahip olan tek kent olması. Çok sayıda lüks yat ve tekneye ev sahipliği yapan limanı sayesinde Tivat her sene özellikle de yüksek gelir grubuna sahip kişilerce çok daha fazla bilinir hale geliyor.

Adriyatik kıyılarında tekne ve yat gezisi yapanların yeni uğrak noktalarından olan Tivat, Budva’nın yaklaşık 40 kilometre kuzeybatısında, Kotor’un ise yaklaşık 12 kilometre batısında yer alıyor. Tivat turizmde artan talebe cevap verebilmek için her gün gelişiyor, yeni yeni yapılar kazanıyor. Bu nedenle Karadağ’ın en yeni ve modern şehirlerinden. Ortalama konaklama ve yeme-içme için ayırmanız gereken bütçe diğer Karadağ kentleri ile kıyaslandığında ortalamanın üzerinde kalıyor.Budva’yı gördüğünüzde biraz Çeşme, biraz Kuşadası biraz da Gümbet’ten izler bulacaksınız. Tivat ise daha çok Göcek’e benziyor.

Çevresinde lüks otellerin, lüks mağazaların, son derece şık kafelerin sıralandığı Tivat Marinası, ülkenin en çok gurur duyduğu noktalardan biri. Bu marinadan çıkan yatlar ile Boka Kotorska, yani Kotor Körfezi turu yapmak mümkün. Ancak biz körfezi araba ile dolaşmaya karar verdiğimiz için yat ile körfezde gezi yapmadık. Daha sonra Perast açıklarındaki adaya küçük tekneler ile geçerken Tivat’tan kalkan ve Kotor Körfezi’nde gezi yapan farklı çeşitlerdeki tur tekne ve yatlarına rastladık. Her bütçeye ve her zevke göre tekne turu yapmak mümkün :)

Nüfusu yaklaşık on bin kişi olan Tivat’ta yoğunluklu olarak Sırplar, Karadağlılar, Hırvatlar ve Arnavutlar yaşıyor. En çok konuşulan dil ise Sırpça.

Karadağ’ın en küçük belediyelerden biri olan Tivat, aynı zamanda Karadağ’daki en modern kent. Sahil boyunca uzanan palmiyeler, tertemiz ve geniş yürüyüş yolları, yürüyüş yolunda spor yapanlar, çocuğunu gezdirenler, deniz manzaralı şık ve şirin kafeleri, son derece lüks otelleri ile Fransa’nın Cote’d Azur sahilleri ile yarışır güzellikte. Ancak çok daha küçük ve çok daha sakin.

Sahildeki kafelerden birine oturup denizde yelkencilik yapanları izleyebilirsiniz. Yelken burada neredeyse milli spor olmuş :) Eğer buraya gelişiniz hafta sonuna denk gelirse mutlaka sahil kenarında kurulan antika pazarına uğramalısınız. Bu pazar, turistlerin olduğu kadar yerli halkın da dikkatini çekiyor.

Bu ufak yerleşimin en önemli meydanı Trg Sv. Roko Meydanı. Buca – Lukovic Sarayı ise tarihi dokusu ile kentte görülmeye değer yapılar arasında liste başında yer alıyor. Tivat’ta bir de botanik bahçesi var. Bu botanik bahçesi zamanında buradaki denizcilerin gittikleri yerlerden getirdikleri egzotik ağaç ve bitkilerin ekilmesi ile başlamış ve gelişmiş. Hoş bir yer.

Artık Tivat’tan ayrılma ve Kotor’u keşfetme zamanı.