Kiev'de Hafta Sonu

Slav ülkelerine tekstil işi yapan bir arkadaşımın daveti üzerine Ukraine Airlines'dan 600 Liraya Mayıs ortasında aldığımız 08:30 varışlı güzel ve güneşli bir Kievle güne merhaba dedik 11 Haziran sabahı. Elbette Ukrayna Havayolları ile ilk ve son uçuşum olmasını dileyerek...

Her zaman başıma geldiği gibi yine pasaport kontrolündeki kötü bakışlar ve ekstra bekletme bonuslarımı aldıktan sonra alandan çıktık. Zaten çıkar çıkmaz hemen taksi şoförleri yanınıza geliyor merkeze bırakayım mı diyor, açılışı 800-900 grivnadan yapıyorlar ama iyi pazarlıkla 450lere kadar indirilebilinir. Biz kalacağımız apart hotelden transfer ayarlamalarını istemiştik 380 grivna karşılığında yardımcı oldular. Booking.com üzerinden rezerve ettiğimiz Ulice Basseynaya caddesindeki apart hotelimiz sitede göründüğünden alakasız banliyö gibi bir yere benzeyen etrafında sarhoşların ve uyuşturu kullanan gençlerin bulunduğu iğrenç bir yerde, çok pişman olduk sadece konum olarak iyiydi. Sonradan da öğrendik ki ödediğimiz rakam Kiev standartlarına göre çok fazlaymış (gecelik 120 TL).

Kiev yurtdışında gezdiğim 18. şehir ve 7. ülke vede en çok dikkatimi çekeni. İnsanları gerçekten çok tuhaf zaten daha havalimanına iner inmez farkı anlıyorsunuz, ekonomi yok denecek kadar az ama her şeye rağmen hayatlarını yaşamaya çalışıyorlar, kurallara ve çevreye saygılılar düzenli caddeler güzel restaurant ve kafeler. İşin kötü yanı ise % 90 civarı bir kitle İngilizce bilmiyor.

Çoğunlukla arkadaşımın işi ile ilgilendiğimiz için sadece hafta sonunu turistik anlamda geçirebildik, durum bu iken gözlemleyip tecrübe ettiklerimi paylaşacağım.

Kiev'in meşhur '' Kiev Chicken'ı ''. (Shato Slavutych)

Kiev'de birçok farklı ulusa mensup insan görebilmek mümkün; Rus, Polonyalı, Özbek, Kazak, Kırgız, Azeri, Gürcü ve elbette Türkler başı çekiyor.

Ana caddelerde çok fazla dolandırıcı, hırsız, dilenci ve benzeri işlerin erbabı kişiler mevcut.

Hayat giyim ve teknoloji haricinde gerçekten çok ucuz hatta gördüğüm en ucuz şehir diyebilirim bu anlamda.

Taksiciler çok uyanık, turist olduğunuzu anladıklarında fiyatlar 3-4 misline çıkabiliyor, zaten orada yerlilerin bile kendilerine ait taksileri var bir yerden bir yere gidecekleri zaman önden arayıp 5-10 dakika bekliyorlar. Binbir türlü taksici var ve kimileri gerçek taksi bile değil, arabanın üzerine sarı lamba koyup normal taksilerden % 30 civarı daha az açılış yapan çoğunlukla da bölgenin kurdu olup spor merkezi, masaj salonları, barlar ve eğlence merkezleri gibi noktaların müdavimi kişiler. Tourist Information'dan daha faydalılar ama dikkat etmek gerekir bu kişilere. Bir anda kendinizi hiç ummadığınız bir yerde bulabilirsiniz.

Yemek, alkol, sigara, eğlence bu şehirde insanlar için çok öncelikli ve ekonomik.

Merkezdeki caddeler büyük ve geniş olduğu için karşıdan karşıya geçmek pek mümkün değil zaten olsa bile polisler hemen yanınıza gelip ceza kesiyorlar. 500-3000 grivna arasında. Alt gecitleri kullanmak her zaman için çok daha faydalı olacaktır ama epey bir karışık.

Yerel yiyecek ve içecekleri denemek isteyenler için, Puzata hata, Shato Slavutych, Silver Spoon Gastro Pub (Kiev'de yiyebileceğiniz en iyi biftek olabilir.) tavsiye edilebilir.

Eğer birine bir şey sormanız gerekiyorsa kayıp olduysanız yerli kadınlara sormanızı tavsiye ederim zira İngilizce bilme oranları daha yüksek ve erkekler gibi kaba, suratsız değiller yardımcı olmaya çalışıyorlar.

Hafta sonları Kreschatik caddesi çok eğlenceli oluyor; canlı müzikler, gösteriler, danslar ve bilimum etkinlikler. En azından turist olduğunuz çok fazla belli olmuyor ve dolayısı ile meraklı bakışlara maruz kalmıyorsunuz.

Hafta sonları insanların eğlenmesi için trafiğe kapatılan Kreshatyk Caddesi

Eğer tek gidecekseniz biraz ''Ukraynaca'' öğrenmenizi tavsiye ederim en azından temel bilgileri ve rakamları. Tek Türk ya da 2 Türk erkek olarak giderseniz insanlar orada sizi pek hoş karşılamıyor. Bir çok kez problem yaşadım her defasında da arkadaşımın Rusça bilmesi sayesinde ve Sırbistan vatandaşı olmasından ötürü problemi büyütmeden kapattık. Bu şehrin % 70'i gerçekten de Türklerden bıkmış ve sevmiyorlar!

Ukrayna erkekleri çok içiyor, hep içiyor. Ama kolay kolay gelip de size bulaşmaz siz yeter ki dik dik bakmayın ya da yanındaki insanlarla iletişim kurmaya çalışmayın. Ola ki olumsuz bir durum meydana gelecek ise tavsiyem bir an evvel oradan ayrılmanız uzaklaşmanız. Her ne kadar sinirlendiklerinde kaybedecek pek bir şeyleri olmayan ve bakınca görünümünden bela akan adamlar gibi dursalar da biraz muhabbet edildiğinde çoğu aslında özünde güzel temiz cömert ve yardımsever insanlar. Denk geleceğiniz öyle değilse bile alttan alırsanız kazanan siz olabilirsiniz.

Merkezin dışına çıkmak, oralılara benzemiyorsanız ya da dillerini bilmiyorsanız pek de doğru bir tercih olmayabilir özellikle de akşam saatinden sonra. Taksicilerin ''Ukraynalı ve Rusların dışında almıyoruz, çık arabadan'' yanıtı ile de karşılabilirsiniz, sırf fiziksel görünümünüz yüzünden de gerilebilirsiniz.

Harçlıklarını çıkartmak için canlı müzik yapan öğrenciler.

Hiç kimseye güvenmemenizi tavsiye ederim, özellikle de bir Türk ve Azeri ya da Türkçe konuşan biri yanınıza geliyor ve sizinle konuşuyor, yardımcı olabileceğini akşama takılmak istediğini söylüyorsa. Uzak durun. Yerlisinden daha tehlikelidir.

Ukraynaya gitmeyi planlayan Türk erkeklerini özellikle uyarmak isterim ki orada size daha havalimanından girer girmez eğlenmeye ya da arkadaş bulmaya gelmişsiniz gözü ile bakılacak bunun birçok olumsuz yanı ile karşılacaksınız. Ayrıca da özellikle tavsiye ederim ki hiçbir Ukraynalı kadına güvenmeyin ve bulunduğunuz yerin dışarısındaki davetine icabet etmeyin. Ukraynalı arkadaşlarımızın anlattıklarını duyduktan ve 1-2 ufak olaya şahit olduktan sonra ne kadar ''kıldan ince kılıçtan keskin'' bir şehire geldiğimi anladım.

Haftasonunda müsait olduğumuz için çoğu müze ve ören yerler kapalıydı ama 'Pinchuk art center, karşı caddesindeki Ulusal Tiyatro ve Ukrayna Müzesi görülmeye değer.

Yazın gidiyorsanız People's Friendship Arch'daki açık hava konserlerine katılabilir birbirinden güzel ve yerli müzik gruplarının performansları ile gününüzü şenlendirebilirsiniz, eğer biraz adrenalin istiyorsanız konser alanının hemen arkasındaki nehrin öbür tarafına geçen ''sky''lı bir adı olan halatı deneyebilirsiniz. Nehrin karşı tarafında ki iniş noktanız da da güzel bir plaj var.

People Friendship Arch

Konaklama için; Kreshatyk Caddesi, Maidan Nezalahosti, Bessarabska ve Basseinaya caddeleri ideal konumlardır.