Kısıtlı Bir Zamanda Mannheim Gezisi

Gemimiz Manheim’e demirledi. Biz bugün Manheim ve Heidelberg’i gezdikten sonra Spayer’de bizi bekleyecek gemimize binip Strazburg’a devam edeceğiz.

Manheim nüfus olarak küçük, ancak ekonomi olarak oldukça büyük bir Alman şehri. Merkez nüfusu 360 bin, çevresi ile birlikte nüfusu 2,4 milyon. Kimyasal teknoloji anlamında çok gelişmiş bir kent. 1880’de kurulmuş olan BASF da burada. Firmanın dünya genelinde 700 bin Manheim’de ise 60 bin çalışanı var. Almanya’daki Türklerin en fazla yaşadığı şehirlerden biri. Türk caddesindeki dükkân sahipleri ve çalışanlarının büyük bir bölümünü Türkler oluşturuyor.

Manheim, II. Dünya Savaşı’nda en çok hasar gören şehirlerden biri olduğu için tarihi eser yok denecek kadar az. Şehir kare planlı tasarlanmış olup, blok halinde 180 kareden oluşuyor.

Biz önce İstanbul’daki Galata Kulesi'ne benzeyen su kulesi Wasserturm’a geliyoruz. Kule ve çevresindeki bahçe görülmeye değer.

Yaz dönemi gece ışıklandırıldığında görsel bir şova sahne oluyormuş. Ancak ne yazık ki biz geceye kalamayacağız. Su kulesinin önündeki bahçeden ilerlediğimizde şehrin orta (sıfır) noktasına geliyoruz. Burası oldukça kalabalık. Bu noktadan su kulesinin fotoğrafını alabilmek için turistler sıraya girmiş. Tabii ki biz de Manheim’in sembolü olan su kulesi Wasserturm’u 0 noktasının içine alarak fotoğraflıyoruz.

Şehirde görülecek diğer yerler; Almanya’nın tek saray üniversitesi olan üniversite binası, marka mağazaların bulunduğu Peek & Cloppenburg daha uygun mağazaların bulunduğu Woolworth, pazar meydanı Markplatz (Pazar meydanında salı, perşembe ve cumartesi günleri pazar kuruluyor). Markplatz’ı biraz geçince daha önce bahsettiğim esnafının çok büyük kısmının Türk olduğu Türk caddesine geliyorsunuz. Bu caddede pek çok gelinlikçi, kuyumcu, kebapçı görebilirsiniz. Türk caddesi sonunda bir cami ile hemen yanında kilise görülüyor.

Manheim’de biz ancak buraları görebildik. Zamanımız kısıtlı bugün Heidelberg ve yetiştirebilirsek Spayer var planımızla.

Son olarak Mercedes’in ilk prototipini fotoğraflayıp yolumuza devam ettik.