Küçük Gezgin ile Salzburg

Küçük Gezginimizle Avrupa'da en sevdiğimiz yerlerden biri Avusturya oldu. Avusturya gerçekten gidilip görülmesi gereken doğa harikası bir ülke.

Salzburg, Avusturya'daki ufacık bir şehir ama hem Salzburg'u hem de Avusturya'nın pek çok yerini mutlaka görün derim. Dağlarının ihtişamı, göllerinin güzelliği, şehirleri; yaz-kış Avusturya bir harika!

Salzburg 2011 yılı Avrupa seyahatimizdeki Münih, Prag, Viyana, Budapeşte, Bratislava’dan sonra en son gezi durağımızdı. Bu ufacık tefecik içi dolu kutucuk şehir yaz ayında çok güzel geldi bize. Ama kayak ve kış tatili sevenler için de gelinebilecek bir yer. Küçük Gezgin, Salzburg'u çok sevdi. O ufacık şehrin hem eski hem de yeni çarşısının insana iyi geldiğini söylemeliyim. Biz gittiğimizde şehirde inanılmaz bir turist yoğunluğu vardı ama biz kalabalığı sevdiğimiz için bu durumdan hiç rahatsız olmayıp hatta keyfini çıkardığımızı söyleyim. Salzburg'da Mozart'ın evini, Hellbrunn Sarayı'nı, Mirabell Meydanı'nı ve tarihi merkez Altstadt'ı iyice gezip sonra nehir kıyısının tadına varın.

Küçük Gezginimiz at arabasıyla yaptığımız şehir turunda "çocuklar gibi şendik" cümlesinin tam anlamıyla hakkını verdi. Sevinç çığlıkları ve meraklı bakışlarıyla şehirdeki herkesten daha çok keyif aldı. Onun bu neşesini görenler yolda durdurup durdurup fotoğraflarını çektiler. Kavruk tenli Küçük Gezginimize sarışın Avrupalılar bayılıyor desem yeridir : ) At arabasını süren yaşlı adamın muhteşem Alman aksanlı İngilizcesi rehberliği ve diliyle dişi arası söylediği fiyatı yanlış anlamamızdan dolayı biraz pahalı  ve ilginç bir şehir turu oldu ama Küçük Gezgin’in hiç yerinde durmayıp sürekli etrafı izlerken yarattığı düşme korkusunun adamın üstünde yarattığı kalp krizi etkisi için artık helal ettik parayı : ) Biz çok eğlendik ama adam muhtemelen biz indiğimizde deriiin bir ohhh çekmiştir : )

Avrupa şehirlerinde sokak sanatçıları her an karşınıza çıkabilir ve gerçekten çok başarılıdırlar. Şehre harika bir enerji katarar. Her gördüğünüzde durup performanslarını izlemeden yolunuza devam edemezsiniz. Salzburg'da da her köşe başında oturup dakikalarca izleyebileceğimiz gösteriler izleme şansına ulaştık. Buradaki jazz grubu, hem onu hem de bizi çok eğlendirdi.

Eski alışveriş caddesi İzmir Kemeraltı gibi dar sokaklarda omuz omuza gezeceğiniz, dokusu güzel bir yer. Harika hediyelik eşyalar bulabilirsiniz burada. Şöyle bir de köpüklü Türk Kahvesi içebilseydik tadına doyum olmayacaktı ama artık buz gibi suyla avuttuk kendimizi : ) Yorulup biraz nefes alalım dediğimizde; aldık üzümümüzü, peynirimizi gittik nehir kenarına. Hem şehrin öbür tarafını, hem köprüden geçenleri çimlerin üstünde ayaklarımızı uzatarak, Temmuz'un sıcağında gölgenin de tadını çıkararak etrafı izlemenin keyfini çıkardık. Avrupa'daki pek çok köprüde olduğu gibi burada da kilitler göreceksiniz. Aşıklar baş harflerini ya da isimlerini yazıp kilitleri köprüye takıp anahtarlarını da nehire atıyrlar ki aşkları bir ömür sürsün diye. Eeee ne diyelim onlara inanmak bize de anlatmak düştü : )

Salzburg'un merkezi çok küçük ama çok hoş bir yer. Biz genel olarak Avusturya'yı beğendiğimiz için midir bilmem ama Salzburg'a bayıldık. Küçük Gezgin ve bizim Salzburg seyahatimizin tadı damağımızda kaldı. Siz de bir Orta Avrupa seyahatinde ve ya Avusturya gezinizde mutlaka Salzburg'a uğrayın. Sizin de seveceğinize eminim. Biz günübirlik gittik ama bence bir gece mutlaka kalın; bir dahaki sefere nehir kenarında bir otelde bir gece kalıp bu şehrin tadını doya doya çıkaracağız orası kesin. Mozart'ın doğduğu yer olan bu şehre ait mutlaka bir anınız olsun derim. Benden söylemesi, sizden anıları biriktirmesi : )

Sema Çelepci

İçindeki gezme dürtüsünün hiç rahat bırakmadığı, göreceği yeni yerlerin hayaliyle uyanan; İKİ GEZGİN RUHUN KÜÇÜK GEZGİNLE MACERALARI fikrinden yola çıkarak Küçük Gezgin ile her yere gitmekten büyük