Malta Adası'nda Ne Yemeli

Malta Adası’ndaki son günümüzde çok önemli, tarih öncesi bir döneme ait tapınakları gezeceğiz. Bu gezimizi ve tapınakları anlatmaya başlamadan dünya mutfaklarına meraklı olan okurlarımıza biraz Malta mutfağından bahsetmek istiyorum.

Deniz mahsulleri sever misiniz ya İtalyan yemeklerini? O halde bu ada tam size göre, zira Malta mutfağına bu lezzetler hakim. Akdeniz’in tam ortasında bulunan adada elbette balık ve deniz ürünleri bol, taze ve oldukça ucuz. Her menüde rastlayacağınız ünlü balık çorbaları limonlu tadıyla, deniz kabukluları, ahtapot ve kalamar ile oldukça lezzetli.
İtalya’ya yakınlığı medeniyle de restoran ve kafelerde İtalyan yemekleri, pizza ve makarnanın her türlüsü menülerde yerini almış.

Hamur işleri de oldukça popüler; börekler, çeşit çeşit galetalar, kurabiyeler, milföyle yapılan içinde ricotta peyniri veya bezelyeli bir karışım olan pastizzi. Fırınlarda ise her zaman taze ekmek bulunuyor. Keçi peynirleri, zeytin, domates, domates sosuna batırılmış zeytinyağı ile yağlanmış ekmek (yağlı ekmek), restoranlarda iştah açıcı olarak sunuluyor.

Et yemeklerine gelince; tavşan çok popüler ve spesiyal bir yemek, kısık ateşte, şarap ve sarımsakla pişiriliyormuş ya da güveç ve kızartma. Baharatlı sığır eti de adanın spesiyalleri arasında. Tatlılar ise ya İtalyan lezzetleri ya da Arap etkisiyle hurmalı.

Şarap derseniz adada güzel şaraplar üretiliyor, pahalı bir şarap olan Meridana ünlü. Şarap gibi likörleri de yerel, çoğunlukla da adadaki bitkilerden kaktüs, çilek, keçiboynuzu ya da incirden yapılıyor; Bajtra ve Tamakari. Yerel biraları ise Hop Leaf ve Cisk.

Valletta’da pek çok restoran var elbette, ben sizlere deneyip beğendiğim 2 restoran adı vereceğim.

Rampila Restoran - çok ilginç bir mekan, eski bir binanın alt katında (yaz aylarında terasta da yerleri varmış) sanki bir tüneldesiniz, restoranın içinde ücretsiz girebileceğiniz bir müzeleri bile var. Atmosfer şık, servis, lezzet, yemek sunumları, şaraplar güzel, tavşan burada da spesiyal.

Giannini Restoran - Surların arasında, yine eski bir binada, bu kez üçüncü katta, Manoel Adası ve Sliema Koyu’na bakan nefes kesici bir manzara eşliğinde İtalyan, Akdeniz, Malta yemekleri. Fiyat soracak olursanız Avrupa’ya göre hayli uygun, tatlı ve güzel bir şarap da dahil 40-50 Euro St. John’s Cavalier Sokak 1.

La Valetta'nın tam karşısında yer alan "Üç Şehirler"den Vittoriosa'da, deniz kenarında da epey restoran var, ancak Eski Şehir’de surlar içindeki restoranlar gibi otantik değiller elbette.
 Güzel yemeklerden bahsettikten sonra sizleri fazla acıktırmadan gezimize devam ediyoruz.