Bugün San Francisco yakınında yerlere yaptığımız gezimizde, Kaliforniya eyaletinin bir ilçesi San Pablo Körfezi'nin kuzeyinde yer alan bir cennete gidiyoruz. Tüm şarap severlerin bildiğini düşündüğüm, dünyanın en ünlü şarap bağları bölgelerinden biri, ünlü Napa Valley

Sağımız solumuz göz alabildiğine üzüm bağları ve dünyanın en iyi şaraplarının yapımı için bekleyen üzümlerini olgunlaştırmakta olan asmalar... Bağlar bölgesinin bir ucundan girip, arabanızla, bağların arasından U çizerek dönen yolu takip ederseniz tüm bağları görecek keyifle gezebilirsiniz.

Elbette gezerken de içlerinde dünyaca ünlü şarap firmalarının da bulunduğu firmalardan, sevdiğiniz markaların çevre ve doğa ile uyumlu yapılarında, şarap tadımları yapabilirsiniz.

Bu tadımları isterseniz yemekle de birleştirebilir, hatta ummadığınız bir anda kendinizi Michelin yıldızlı bir restoranda da bulabilirsiniz. Keyifli ve harika bir hafta sonu geçirmek ve konaklamak isteyenler için güzel oteller ve moteller de mevcut.

Bir seçenek de “Napa Treni”, tıpkı araba yolu gibi sizi tüm üzüm bağlarının arasından geçirerek harika bir seyir verecek. Ziyaretinizden önce de alabileceğiniz biletler yıllık olarak da satılıyormuş. Bu bölge ve yakınlarında yaşayanların özel günlerinde ya da arada bir gelmek için güzel bir olanak (Covet Pass) Bir başka ve daha keyifli ama daha pahalı seçeceğinizde “balon turu”.

Nasıl gezeceğinizin çok da önemi yok bence, hangi yoldan gezerseniz gezin, hangi şarap firmalarında tadım yaparsanız yapın sonuçta kesin olan bir şey varsa o da bu geziniz keyifli ve unutulmaz olacaktır.

Şarap tadımı için hangisinden başlayalım hangilerine girelim seçmek oldukça zor. Zira Napa Vadisi'nin doğurgan topraklarında 400’den fazla üzüm bağı,ödül almış şarap üreticileri ve şarap imalathanesi var. Napa Vadisi'nin ünlüleri arasında efsanevi ve ödül kazanmış dünyaca ünlü şaraplar bulacaksınız. 400'den fazla, dünyanın önde gelen şarap bölgelerinden biri olan ve ödüllü Cabernet Sauvignon Napa Vadisi'nin bereketli topraklarını noktalanır. Merlot (biraz fruity-yani meyve aromalı, hafif tatlımsı gibi) ve bana göre daha da tatlımsı Chardonnay (benim tercihim her zaman sek şaraplar olur) var. Bunlar buradaki üzümlerden yapılmış şaraplardan sadece birkaçı elbette.

Özet olarakister arabayla, ister trenle isterseniz de balon keyfi ile üzüm bağlarında dolaşın, şarap severseniz üreticilerle konuşun, sohbet ederek bilgi alın, tatma deneyimlerini keşfedin ve vadinin harika manzarasına karşı ödüllü şarapları yudumlamanın keyfini çıkarın. Zira harika doğa manzaraları, birinci sınıf şarap, lezzetli ya da gurme yemekler için dünyanın en büyük yerlerinden biri Kuzey Körfez Bölgesi'ndeki Kaliforniya bölgesidir. Tercihiniz ne olursa olsun ne olursa olsun sonuçta Napa Valley’de olağanüstü keyifli bir gün geçirmiş olacaksınız.

Uluslararası Film Festivali'ne de ev sahipliği yapan tarihi şehir Sonoma’nın kent meydanı, Meksika sömürge geçmişinin bir kalıntısı olarak da biliniyor. Wine Country yaşam tarzının tadını çıkaracağınız ve el yapımı ürünlerini keşfetmek için birçok küçük kasaba ve şarap imalathanelerine sahip.

San Francisco’ya yolunuz düşerse uğramaktan keyif alacağınız bir gezi olacağı kesin.