San Francisco'da birçok lokal tura ve etkinliğe katıldım ancak öncelikle bisiklet turundan, beni en fazla etkileyen turdan başlamak istiyorum.

San Francisco bisiklet dostu bir şehir. Ana caddelerde bisiklet yolu mevcut, son zamanlar işe bisikletle gitmek de moda olmuş vaziyette. Bu kapsamda şehrin pek çok bölgesinde bisiklet kullanabilmek mümkün, tabi ki çok dikkatli olmanız koşuluyla (ben az daha ciddi bir şekilde yaralanıyordum aman diyeyim).

Aynı zamanda kesinlikle tam korunma olmadan da bisiklete binmeniz yasa dışı, en azından kesinlikle koruyucu bir kaskınızın olması “mecbur”. Son olarak yaya yolunda bisikletle birlikte yürümek zorundasınız, bisiklete binemiyorsunuz yasak.

Evet, bu kısa bilgilendirme paragrafından sonra San Francisco’da bisiklet kiralamak ile ilgili genel bilgilere ve tur programına gelelim. Ben USA Hostels San Francisco’dan şaşmadığım için bu sefer de orada kaldım ve hostelin kendi turlarından biri olan “Bike the Bridge” turuna katıldım.

Burada amaç bir grup olarak hareket ederek daha da eğlenceli vakit geçirmek, isteyen yine tek başına aynı turu yapabilir. Gelelim kiralama olayına, bisikleti 24 saatliğine yaklaşık 30-40 USD’ye kiralayabiliyorsunuz. Yaptıracağınız ufak çaplı sigortanın koşulları fiyatın 1-2 dolar oynamasına sebep olabiliyor. Bisikleti kiralarken kredi kartınızdan bir açık provizyona yansıyacak 100 USD depozito belirleniyor ama bu fiyat siz bisikleti iade ettiğinizde kartınıza iade ediliyor. Eğer bir sorun çıkarsa elinizde bütün kanıtlar olduğu için bir sıkıntı olmuyor, aynı zamanda dükkândaki çalışanlar özellikle “bu fiyat sizden alınmayacak” diye uyarı yapıyorlar.

Kaskınızı taktınız, bisikletinizin frenlerini kontrol ettiniz, her şey tamam mı? O zaman tur başlasın… Market Street’ten başlayan tur; Ferry Building, Embarcadero, Fisherman’s Wharf güzergahından Golden Gate Köprüsü ve Sausalito'ya kadar devam ediyor.

Yaklaşık 20 km kadar bisiklete biniyorsunuz. Ondan sonra bisikletleri feribot binasının yakınındaki park alanına kilitliyor ve Sausalito’da güzelce karnınızı doyuruyorsunuz çünkü bu yolculuk çeşitli molalarla birlikte 3 saat civarı sürüyor.

Yemeğinizi yedikten sonra da feribot ile şehre geri dönüş gerçekleştirebiliyorsunuz. Tavsiyem feribot biletlerini önceden almanız ve yola öyle çıkmanız, aksi takdirde biraz sıkıntılı durumlarla karşılaşabilirsiniz. Aynı zamanda feribota bisikletleri sayılı olarak alıyorlar bu yüzden feribotun kalkış saatinden 15 dakika önce limanda olmanız iyi olur belki daha da önce.

Benim için harika bir gündü bu. Bisiklet inanılmaz yorucu oldu ancak daha sonra Napa Valley Burger’de yediğim kızarmış tavuklu hamburger inanılmazdı! Resmen ödüllendirdim kendimi! Daha sonra akşam feribot ile şehre dönerken görülen manzara enfesti. San Francisco beni yine yanıltmadı. Oturdum izledim bu güzel şehri…

itsmuesday

9-6 çalışan bir insan olduğumdan mütevellit, yıllık iznimi kullanarak elimden geldiğince gezmeye çalışıyorum. Yeni kültürler deneyimlemeyi, yeni tatlar tatmayı seviyorum.